שיחת משתמש:Uri R/וילהלמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Sir kiss

הגעתי לדף זה, ובתור אחד הטוענים בדף השיחה של וילהלמה וכאחד שקורא את "כתב ההגנה" חשוב לי לציין שישנן נקודות רבות שאני מסכים איתך לחלוטין, ואפשר לחסוך לך עבודה-אין צורך שתחפור ותוכיח את חלק מהנקודות כי הן ידועות כנכונות (לי לפחות, אני לא יכול לקבוע עבור שאר המשתתפים בדיון)

  1. משוואת "טמפלרים=נאצים": ידוע כי לא כל הטמפלרים הזדהו או נרשמו למפלגה הנאצית. ההבדלים התהומיים בין הדור הראשון השני והשלישי ידועים ונכונים, ויתרה מכך, גם בין אלו שנרשמו והיו חברים במפלגה הנאצית לא בהכרח כולם היו נאצים בקונטקסט של אנטישמיות, פתרון סופי, וכד' אלא יותר ביטוי לתפישה לאומית גרמנית. (ולמרות כל זאת היו טמפלרים שאכן היו אידיאלוגית נאצים בכל מובן המילה)
  2. ביקורת על כנען: דיברתי לפני מספר חודשים עם דר' ירון פרי מאוניברסיטת חיפה (פרי היה תלמידו של פרופ' אלכס כרמל, וממשיך דרכו במחקר הטמפלרים)לגבי ספרו של חביב כנען, לדבריו, אינטרפטציות רבות שמציג כנען אינן נכונות במאת האחוזים והוא בהחלט מנסה להעביר אג'נדה (החל משם ספרו- הגייס החמישי) אבל ככל הנוגע למידע העובדתי-הוא מדייק.
  3. אכן היה חרם על התוצרת הגרמנית: לא טוטלי, על חלק מהמושבות ועל חלק מהמוצרים יותר ועל חלק פחות.
  4. הישוב היהודי לא היה ניטראלי: ושוב על חלק מהמושבות ועל חלק מהאנשים יותר ועל חלק פחות.
  5. ההתנקשות בואגנר גררה תגובות שונות בקרב הקהילה הטמפלרית, חלק כעסו, חלק פחדו, חלק ביקשו נקמה, חלק ביקשו לברוח, וחלק חשבו שצריך להמשיך כפי שנעשה לאחר רצח פריץ אונגר (נויהרדטהוף).
  6. ואגנאר אמנם סירב למכור את אדמות שרונה ליהודים: על פי זכרונותיהם של אנשי שרונה הקהילה החליטה על איסור גורף על מכירת אדמות הטמפלרים (ליהודים וערבים כאחד).

וכן הלאה והלאה והלאה...
לסיכום,יחסי הטמפלרים עם היהודים והערבים שחיו בארץ לא היו אחידים, והשתנו בתקופות שונות. אין זהות מוחלטת בין הלאומנות הטמפלרית לנאציזם. היו בקרב הטמפלרים צדיקים גמורים ורשעים מוחלטים, אילו ואילו לא בהכרח שיקפו את דעת העדה, ומעבר לפרטים בודדים בעלי נטיות לכאן או לכאן, היו חילוקי דעות רחבים בעדה הטמפלרית בתקופות שונות בנושאי הסכסוך היהודי-ערבי, שלטונו של היטלר, מלחמת העולם, ועתיד הטמפלרים אחריה.
התמונה המלאה על הטמפלרים היא מורכבת, ואינה אחידה. הטענות שלי אינן כלפי הטמפלרים, אז איפה המחלוקת בעצם? נניח שיכתוב משהו באתר כלשהו רק את שלושת הנקודות הבאות: הטמפלרים הם מתיישבים גרמנים... אחר כך פירוט על ארועי נויהרדטהוף ואחר כך את העובדה שהטמפלרים חששו לחייהם והבריטים הודיעו להם שהם לא יוכלו לערוב לבטחונם לאחר שיעזבו את הארץ. איזה רושם מתקבל מבחירה סלקטיבית זו של עובדות?, האם היינו צריכים להשאיר קישור כזה? (העובדות, כל אחד בפני עצמה, נכונות)
טענתי היא כלפי האתר נכבה און ליין, חלק מהעובדות מסולפות (לא ניתן לכתוב רק שהטמפלרים שמרו על נייטראליות בסכסוך הערבי ישראלי, ולא ניתן רק לכתוב רק כי הטמפלרים גורשו מהארץ כי הבריטים רצו בכך והטמפלרים פחדו מנקמת ההגנה.) ובחלק אחר אמנם מציג עובדות נכונות, תוך אי הצגת עובדות נכונות נוספות שסותרות או מרחיבות את התמונה, מעשים אלו הם בעיני הטעיה מכוונת.
נ.ב אם יש לך צורך בספרות בנושא, אשמח להשאיל לך כל חומר שבידי, אני בפירוש חושב שאנו עובדים יחד ולא נגד אחד השני.
בברכה, --‏sir kiss שיחה 13:52, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה