תבנית:חוות דעת אזמרי/הסברים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף הסברים לקריטריונים השונים בשיקולי השופטים

מקצוענות[עריכת קוד מקור]

נושא הערך מוצג בצורה נכונה, בדיוק עובדתי חסר פשרות. הערך סוקר את כל ההיבטים ההכרחיים של הנושא, במידת הפירוט הנדרשת. במידה והערך נוגע בנושאים שנויים במחלוקת, עליו להדגיש את נקודות המבט המבוססות מבחינה מדעית, ונחשבות להיות מקובלות בקהילה המחקרית, ומאידך לתת ביטוי לדעות מיעוט.

אמינות[עריכת קוד מקור]

הובאו מקורות ואסמכתאות לכתוב בערך, בשיטה האקדמית עם הערות שוליים, או לכל הפחות בצורת רשימת קריאה. במידה והערך נוגע בנושאים שנויים במחלוקת, עליו להכיל הפניות למקורות בהם יוכל הקורא למצוא מידע באשר לנקודות הראות השונות. אם רשימת המקורות עשירה במיוחד ותורמת באופן ניכר לקוראים, יש לציין זאת לטובה.

מקוריות[עריכת קוד מקור]

הערך משקף עבודת איסוף ומחקר יסודית. גם אם הערך מתורגם מוויקיפדיה בשפה אחרת, מצופה מהמתרגמ/ת להפגין שיקול דעת עצמאי ומקורי.

מקומיות[עריכת קוד מקור]

הערך משקף בהיקף הראוי את ההקשר הישראלי/יהודי/ציוני של הערך, אם יש כזה. הדבר חשוב במיוחד בערכים המתורגמים משפות אחרות.

אוניברסליות[עריכת קוד מקור]

הערך משקף בהיקף הראוי גם את ההקשר העולמי/כללי של הערך, אם יש כזה. הערך אינו מסתפק בנקודת מבט צרה, ישראלית או מקומית.

נגישות[עריכת קוד מקור]

הערך כתוב כך שגם קורא שאין לו שום ידיעה בנושא יוכל להשכיל ממנו וליהנות מקריאתו. פסקת הפתיח כתובה באופן נהיר לכל, קצר וקולע. יש לציין לטובה הסברים מקוריים ומוצלחים במיוחד.

קישוריות[עריכת קוד מקור]

הערך מקושר היטב למושגים המסייעים להבנתו. הערך דל בקישורים שגויים או מיותרים בהקשר בו הם מובאים. אם נוסף לערך קישור מקורי לערך שונה בתכלית, שמוסיף עניין ועושר לערך, אנא ציינו זאת לטובה.

חזות[עריכת קוד מקור]

התמונות והאיורים בערך תורמים להמחשת הכתוב ולהבנתו. עיצוב הערך הגיוני ונוח לקריאה. יש לציין לטובה איור מושקע במיוחד התורם להבנת הערך.

רהיטות[עריכת קוד מקור]

הערך דובר עברית טבעית, שוטפת, תקינה ומלאה. מושגים עבריים תקניים משמשים על פני מושגים לועזיים היכן שאפשר. לא נעשה שימוש מופרז בעגה מקצועית שאינה מוכרת לציבור הרחב.

שיתופיות[עריכת קוד מקור]

אם היסטוריית הגרסאות הערך מלמדת על עבודת צוות מפרה, יש לציין זאת לטובה. לצורך כך לא הובאו בחשבון תרומות מארגני התחרות (אדעולם וליאור), שממילא לא התמודדו בה.