תבנית:לוגו/כללי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית {{לוגו}} בוויקיפדיה היא אחת מתבניות שימוש הוגן. ההערכה היא שניתן להשתמש בתמונות מסוג זה בוויקיפדיה בערך העוסק בחברה הספציפית או בארגון הספציפי תחת תנאי השימוש ההוגן.

לוגואים מוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

למפעילים: במקרים רבים רואים כי מועלה קובץ לוגו לוויקישיתוף, ופעמים רבות הם נמחקים. לכן אין צורך למחוק את העותק המקומי באופן מיידי. יש לשים לב.

  • אם לקובץ בוויקישיתוף יש אישור OTRS אזיי אפשר למחוק מקומית.
  • אם הקובץ בוויקישיתוף הוא באחד מרישיונות ללא סף מקוריות ונראה על פניו כי הקובץ הוא ללא סף מקוריות. במקרה זה אפשר למחוק מקומית.
  • במקרה שהרישיון הוא אחד מרישיונות CC נדרש אישור OTRS. הסיכוי הגדול שהקובץ יימחק או יקבל תבנית ללא סף מקוריות. לכן רצוי לא למחוק את הקובץ מקומית עד שסטטוס הרישיון לא משתנה.
  • בכל במקרים האחרים פשוט להפעיל שיקול דעת. למשל אם הלוגו הוא של אחד מרשויות הממשל באה"ב והרישיון אומר זאת אזיי הסיכוי שהקובץ לא יימחק מוויקישיתוף ואפשר למחוק מקומית. אפשר כמובן להציע למחיקה את אותו קובץ בוויקישיתוף ולראות מה תהיה התוצאה. אם שרד דיון מחיקה אפשר למחוק את הקובץ מקומית.
  • במקרה של אי ודאות עדיף לא למחוק מקומית.

אישור OTRS[עריכת קוד מקור]

כדי שלוגו ייכלל בערך על החברה אין צורך לשחרר אותה לנחלת הכלל .הוא יכול להופיע בערך בתנאי שימוש הוגן בוויקיפדיה העברית (וניתן להעלות באופן מקומי גם לוויקיפדיות האחרות במידת הצורך) בערך על אותה חברה.

משמעות משלוח אישור OTRS הוא שחרור הרישיון של הלוגו לנחלת הכלל וכל אחד יהיה רשאי לעשות שימוש (גם מסחרי) באותו קובץ. שחרור כזה לנחלת הכלל אינו נדרש כאמור. אפשר להעלות קובץ לוגו לערך על החברה ברישיון שימוש הוגן.

סימן מסחר[עריכת קוד מקור]

במקרים רבים הלוגו הוא סימן מסחר (Trademark) יכול להיות עם סימון ® או ™ או ללא סימון כזה. במקרה כזה, כאשר הקובץ בנחלת הכלל, בין אם הוא ברישיון ללא סף מקוריות (Threshold of originality) או עם אישור OTRS, יש לצרף תבנית אזהרה {{סימן מסחר}}.