תקן ביקורת 230

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תקן ביקורת 230 – תיעוד ביקורת הוא תקן ביקורת שפורסם על ידי לשכת רואי החשבון בישראל ועוסק בנושא תיעוד ושמירת החומרים ששימשו לעבודת הביקורת. תיעוד זה נועד לשמש ראיה לכך ש- (1) מסקנתו של רואה החשבון המבקר ראויה, (2) עבודת הביקורת נעשתה באופן שתואם נעשתה בהתאם לתקני ביקורת ולדרישות רגולטוריות שונות.

בהתאם לכך, התקן קובע כי על רואה החשבון להכין ולשמור תיק ביקורת המכיל בצורה מסודרת את כל ראיות הביקורת וניירות העבודה הנלווים לכך. השלמת תיק הביקורת צריכה להיעשות תוך זמן זמן בסמוך לסיום עבודת הביקורת, ולסיים את התהליך המנהלי של הרכבת התיק במועד סביר לאחר הגשת דוח רואה החשבון המבקר. כמו כן, התקן מציין כי תיעוד הביקורת הוא קניינו של רואה החשבון (ולא של לקוחו).

התקן פורסם בשנת 2018 כחלק מתהליך הקודיפיקציה שלשכת רואי החשבון ביצעה בתקני הביקורת ונכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020, כאשר הוא חל על ביקורות של דוחות כספיים לתקופות המסתיימות ביום 31 בדצמבר 2019 או לאחר מכן.

התקן מבוסס ברובו על תקן ביקורת 101 (שפורסם בשנת 2009) שעסק באותו נושא של תיעוד ביקורת ומקצתו על תקן ביקורת 114 (שפורסם בשנת 2016) שעסק בנושא מהותיות בתכנון ובביצוע של ביקורת. כמו כן, תקן 230 מבוסס על תקן ביקורת בינלאומי ISA 230 של הפדרציה הבינלאומית של רואי החשבון (IFAC) תוך התאמה לישראל.

קישורם חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חוק ומשפט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.