איגור יפרמוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגור יפרמוב
Игорь Ефремов
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 במאי 1969 (בן 54)
קורוליוב, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגור ויקטורוביץ' יפרמוברוסית: Игорь Викторович Ефремов; נולד ב-9 במאי 1969 בקלינינגרד, מחוז מוסקבה, רוסיה הסובייטית, שבברית המועצות) הוא כדורגלן רוסי ושחקן קטרגל לשעבר. שיחק במדי ספרטק-נובורוס מוסקבה ונבחרת הקטרגל של חבר המדינות. לאחר סיום קריירת המשחק שלו עבר לעבודה ניהולית.

במשך עשור, מדצמבר 2010 עד דצמבר 2030 הוא כיהן כנשיא ליגת הכדורגל הלאומית, הארגון שמנהל את טורניר הכדורגל השני בחשיבותו (אליפות ליגת הכדורגל הלאומית) בהיררכיה של הכדורגל הרוסי.[1] כמו כן, הוא מכהן בתפקיד יו"ר התאחדות הכדורגל של מחוז מוסקבה[2], בעבר היה נשיא התאחדות הכדורגל של המחוז הפדרלי המרכזי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יפרמוב הוא בוגר בית הספר לכדורגל של ספרטק מוסקבה. אחרי ששיחק מעט בליגה השנייה במדי סאטורן ובליגה השנייה התחתונה במדי אוקה קולומנה, הוא החליט להיכנס לקטרגל. הוא היה בהרכב ספרטק כאשר הקבוצה סיימה במקום השני באליפות חבר המדינות 1992. עד מהרה ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הלאומית של חבר המדינות. במשחקי מוקדמות מונדיאל 1992, יפרמוב כבש שער חשוב מול פולין החזקה.

לאחר שבילה תקופה קצרה במוסקבה ובקבוצת "דינה", שזכתה בגביע הרוסי בשנת 1992, איגור חזר לספרטק ושיחק בה עד לפירוק הקבוצה. אחר כך שיחק בקבוצת VIZ יקטרינבורג, במינקס מוסקבה, קרונה ניז'ני נובגורוד ובקבוצת GKI-Gazprom במוסקבה, שהוקמה על ידי תאגיד גזפרום.

בשנת 2000 סיים יפרמוב את קריירת המשחק שלו והצטרף לפדרציית הכדורגל של מחוז מוסקבה. בשנת 2004 הוא מונה להוביל אותה וממאי 2009[3] ועד דצמבר 2010[4] שימש כמנכ"ל קבוצת סאטורן מפרברי מוסקבה. אחרי הקמת ליגת הכדורגל הלאומית, נבחר איגור יפרמוב לנשיא הליגה.

בשנת 2020 רכש 5% ממניות קבוצת כדורגל הנשים צסק"א מוסקבה. בדצמבר 2020 התפטר מנשיאות הליגה הלאומית.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]