דוראפור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דּוּרַאפּוֹראנגלית: Durapore) הוא חומר חבישה רפואי בצורת גליל דביק של בד בסגנון משי חזק וקשיח. באנגלית הוא מוכר בעיקר בשם הגנרי שלו הוא silk tape.

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוראפור, בשונה מהמיקרופור, הוא דביק, חזק וקשיח יותר ואינו ניתן לחיתוך בקלות יחסית למיקרופור. הדוראפור מתאים יותר למקרים בהן צריך הידוק חזק ועמידות בפני לחץ (לעומת המיקרופור שאינו עמיד בפני לחץ). ללא לטקס, והיפואלרגני.[1] קיימים גדלים שונים לדוראפור: החל מ-0.5 ועד 3 אינץ'. כמו מוצרי חבישה רבים המצויים בבתי חולים הוא נקי אך לא סטרילי, והחברה מציעה להפוך אותו לסטרילי בעזרת אתילן אוקסיד[2], חומר אורגני המשמש בין היתר לחיטוי של ציוד רפואי. לדורפור חיי מדף של 5 שנים בתנאים נאותים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדורפור בדומה למיקרופור, הומצא לראשונה במאה הקודמת על ידי חברת 3M, ומאז זכה להצלחה רבה ברחבי העולם והפך לאחד ממוצרי היסוד בחבישה. כיום, מייצרות חברות רבות ברחבי העולם את הדוראפור תחת שמות אחרים; בישראל אין חברה המיצרת דוראפור והחומר מיובא מִחוץ לארץ.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משמעות השם דוראפור (Durapore), הוא הלחמה של המילים הלטיניות דורה (קשיח) פור (נקב).[3] מכיוון שהוא סרט הדבקה קשיח ונושם כמו שאר אחיו במשפחת סרטי ההדבקה בטכניקת הנקבובים הזעירים (ראו מיקרופור למשל) המאפשרים לעור לנשום וכן מאפשרים להתאיידות של רטיבות ולחות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [מתוך אתר החברה: https://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Durapore-Surgical-Tape/?N=5002385+3293321938&rt=rud "Duct Tape for Everything"]. All The Tropes Wiki (באנגלית). נבדק ב-2018-06-02. {{cite news}}: Check |url= value (עזרה)
  2. ^ 3M, [https://multimedia.3m.com/mws/media/82085O/common-questions-durapore-surgical-tapes.pdf 3M™ Durapore™ Surgical Tapes Commonly Asked Questions], https://multimedia.3m.com/mws/media/82085O/common-questions-durapore-surgical-tapes.pdf
  3. ^ dura, מילון לטיני-אנגלי