ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/33/טור אישי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הגיגים על ויקיפדיה
המלך הכחול
נתבקשתי מכבוד העורך, מר הארי פוטר 73 לכתוב טור קצר של הגיגים על ויקיפדיה, כיצד גיליתי אותה, וכיצד התחלתי לערוך בה.

אז ככה: מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי לקרוא. הקריאה בעצם, מלווה אותי מהיום שלמדתי לקרוא, אני אוהב לקרוא הכל: החל בספרי מתח וכלה בספרי מדע... ואז, ביום בהיר אחד, גיליתי את ויקיפדיה בחיפוש בגוגל, וכמו שאומרים, "נדלקתי עליה"...
קראתי מספר ערכים, ובמהלך הקריאה התעוררה בי השאלה: "מי כתב את כל זה?" "מי השקיע כל כך הרבה זמן ומאמץ בכתיבה?", לאחר עיון קל, גיליתי את דף ה"גרסאות קודמות", דרכו גיליתי מעט על עורכי האתר הנכבדים. קראתי את דפי המשתמש שלהם, דרכם התוועדתי לדפי השיחה שלהם, והחלטתי להירשם גם. נרשמתי לוויקיפדיה ב-2 באוקטובר 2019.
באותו היום, רציתי להשיג זכות הצבעה, והתחלתי לערוך עריכות שוליות, (הוספת קישורים פנימיים מיותרים...), לאחר כמה שעות, גיליתי שקיבלתי הודעה בדף שיחתי! נרו יאיר השאיר לי הודעה... (מוזמנים להציץ בארכיון)

לאחר שיטוט קל באתר, גיליתי את דף השינויים האחרונים והתחלתי לנטר (הפעם כבר לא מתוך רצון להשיג זכות הצבעה...)

בימי הראשונים בניטור, ביצעתי את כל הטעויות האפשריות: לא ביצעתי שחזורים עמוקים מספיק, הצבתי תבנית מחק על ערכי הבל חדשים, הצבתי תבניות חשיבות על ערכי הבל, השארתי תבניות "נחסמת" בדפי שיחה (על אף שאיני מפעיל מערכת), הצבתי תבנית "בה" למשתמשים שעוד לא ערכו, ועוד, ועוד…
לאט לאט, למדתי לערוך. ב-4 במרץ סימן אותי התו השמיני כבדוק עריכות אוטומטית. תשעה עשר יום לאחר מכן, ב-23 במרץ מינה אותי Uziel302 למנטר.
אחת ההפתעות (הנעימות?) שגיליתי בוויקיפדיה, הייתה העובדה שיש כאן המון המון מחלוקות. דברים שבתור אדם מבחוץ לא חלמתי עליהם. אבל במחשבה שנייה זה דווקא מובן, עורכים כאן אנשים מכל הסוגים, יש כאן מגוון עצום של עורכים, מדתיים ועד חילונים, מסטודנטים (וילדים) ועד מתמטיקאים מנוסים, ישנם מכלילנים וישנם מחקנים. יש כאן פשוט מגוון עצום של עורכים!
העורכים שאני הכי מעריך בוויקיפדיה הם אלו שכתבו את הערכים מומלצים! זו מלאכה קשה, חיפוש מקורות, תרגום משלל שפות, חיפוש חומר בספריות... לדעתי זה הדבר שהכי תורם לוויקיפדיה!
ולסיום, ברצוני להודות לכל אלו שקיבלו את פני וסייעו לי במשך כתיבתי בוויקיפדיה. תודה!

אחת ההפתעות (הנעימות?) שגיליתי בויקיפדיה, הייתה העובדה שיש כאן המון המון מחלוקות. דברים שבתור אדם מבחוץ לא חלמתי עליהם. אבל במחשבה שנייה זה דווקא מובן, עורכים כאן אנשים מכל הסוגים, יש כאן מגוון עצום של עורכים, מדתיים ועד חילונים, מסטודנטים (וילדים) ועד מתמטיקאים מנוסים, ישנם מכלילנים וישנם מחקנים. יש כאן פשוט מגוון עצום של עורכים!