ויקיפדיה:מועדונים/ויקיפדיה אוניברסיטת בן גוריון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מועדון ויקיפדיה של אוניברסיטת בן גוריון הוא מועדון לסטודנטים ולתושבי באר שבע אחרים, הלוקחים חלק במיזם כתיבת הויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית ברשת, ובאידיאולוגיה העומדת מאחוריה - אידאל הפצת הידע החופשי בעולם והנגשתו לציבור הרחב. מועדון זה, הקיים במתכונות שונות בחו"ל, הינו ראשון מסוגו בישראל.

מיזם זה אינו פעיל

המועדון בשלבי הקמה, ופרטים בעניינו יורחבו בקרוב


הוויקיפד היוזם ואחראי המיזם: משתמש:Danny-w, במייל: danny-at-wikimedia.org.il

טוען את הלשוניות...

בסימסטר ב' של שנת הלימודים הנוכחית - תשע"ב, נתחיל להפעיל את מועדון הויקיפדים של אוניברסיטת בן גוריון.

רקע כללי:[עריכת קוד מקור]

הויקיפדיה היא האנציקלופדיה החופשית ברשת, והיא האתר החמישי בתפוצתו בעולם. כיום כמעט שאין בנמצא אדם שאינו מכיר את הויקיפדיה ואינו נעזר בה. הויקיפדיה נכתבת על ידי מתנדבים רבים מהמחשב בביתם, ללא תשלום. הכוונה היא להקים באוניברסיטת בו גוריון מועדון (חוג), שבו ילמדו הסטודנטים (בעלי יכולת סבירה בכתיבה) להיות גם הם עורכי ויקיפדיה.

לצורך ההשתתפות במועדון ויקיפדיה, לא נדרש ידע קודם בעריכה בויקיפדיה. מעבר ליכולת בסיסית בכתיבה, נדרש רק רצון להיות שותף למיזם האנציקלופדי הבינלאומי הגדול. במסגרת המועדון, הסטודנטים ילמדו כיצד להיות עורכי ויקיפדיה ויתנסו בכך בפועל.

פעילות המועדון המקומי:[עריכת קוד מקור]

1. הסטודנטים ילמדו כיצד להפוך ולהיות ויקיפדים (=עורכי ויקיפדיה). כעורכי הויקיפדיה הם יוכלו להשתתף בכנסים הארציים של כותבי הוויקיפדיה בעברית. בהמשך אם ירצו ובמידה שיתאימו - יוכלו גם להתנדב בפרוייקטים שונים אחרים בויקיפדיה וכן בעמותה העומדת לצידה ויקימדיה-ישראל.

2. המשתתפים בחוג ילמדו :

  • א. כיצד לכתוב ערך חדש בויקיפדיה,
  • ב. כיצד להרחיב ערך קיים,
  • ג. כיצד לחפש מקורות ולפעול באופן חוקי על פי חוקי זכויות היוצרים המקומיים,
  • ד. בנוסף, במהלך השתתפותם בחוג, יוכלו לתרום משמעותית לנגב, לעיר באר שבע, ולאוניברסיטת בן גוריון, בתחומים הבאים:
    • - בסיקור, הרחבה והעמקה לפי בחירת חברי החוג, בתכנים הנוגעים במישרין ובעקיפין לאוניברסיטת בן גוריון בנגב.
    • - בפירסום ערכים על חברי הסגל בעלי החשיבות הציבורית האנציקלופדית, שעדיין אינם רשומים. כרגע חסרים כ-50% מהם כפי הנראה.
    • - בצילום תמונות הן של מרצים והן של מקומות בנגב, בבאר שבע ובקמפוס בן גוריון לצורך פירסום בויקיפדיה, ועוד.
    • - מעבר למוניטין שיצברו מעצם היום עורכי ויקיפדיה, תאפשר כתיבת הערכים על אנשי סגל, למשל, פגישות עם אותם אנשי סגל, כנציגי הויקיפדיה.
    • - משתתפי מועדון ויקיפדיה באוניברסיטת בן גוריון יוכלו להפגש במסגרת תפקידם גם עם אנשי הדוברות של האוניברסיטה ולקבל מידע מדוברת האוניברסיטה, כולל צילומים המותרים לפירסום, ועוד.
    • - בנוסף יוכלו המשתתפים בחוג, להרחיב רבות בעניין העיר באר שבע, על מרכיביה ומאפייניה המגוונים, בית החולים, בית המשפט, העירייה, אנשי ציבור בעיר, ועוד, כפי שיבחרו.


ראו גם :[עריכת קוד מקור]


אז איך זה הולך להיות בתכל'ס?[עריכת קוד מקור]

בדומה לאופן הכתיבה בויקיפדיה, פעילות החוג תתקיים באופן חברתי וחווייתי במידת האפשר, מתוך תחושת שייכות למועדון אקסלוסיבי.


הפגישה השניה תתקיים ביום רביעי 2 במאי 2012 , בשעה 16:30 עד 18:00 , בבניין 90 חדר 137.
ואתם מוזמנים

בדומה לאופן הכתיבה בויקיפדיה, פעילות החוג מתקיימת באופן חברתי וחווייתי במידת האפשר, מתוך תחושת שייכות למועדון אקסלוסיבי. בפגישות אנחנו דנים בויקיפדיה, מראים כיצד כותבים ערכים ומשנים בה, ומאפשרים לחברים להיות שותפים למיזם הידע החופשי הגדול בעולם.

אם אתם לומדים באוניברסיטת בן גוריון או מגיעים אליה - ומעוניינים להיות חלק מקהילת ויקיפדיה - אתם מוזמנים להצטרף למועדון הויקיפדיה.

הרעיון למועדון ויקיפדיה עלה בשיתוף עם מר כפיר יחזקאלי, חבר מועצת הסטודנטים,

ובתמיכה רעיונית של מר יעקב אפק, דיקאנט הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, ושל גב' פיי ביטקר ממשרד דובר האוניברסיטה, ואנו מודים להם על תמיכתם.

היה נחמד מאד, שמחתי להכיר כמה ויקיפדים שמשוטטים פה בחופשי. מצטער שהיה עלי לצאת מוקדם, אני מציע שבפעם הבא לא לתאם מפגש בתזמון כזה. Amirber - שיחה 11:00, 19 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

תודה, אכן היה נחמד. נתראה במפגש הבא שיתקיים ב- 2.5.2012 בשעה 16:30. :-) דני. Danny-wשיחה 22:40, 28 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
אגב, האם יש אילוצים לבחירת הזמנים? אני לא רוצה ליצור אילוץ רק על סמך הלו"ז שלי, אבל בפעם הקודמת היה מדובר בערב יום הזיכרון לשואה והמפגש הקרוב מתוכנן לשעה יחסית מוקדמת. אם יש אילוצים הדבר מובן אבל אם הבחירה שרירות אני חושב שכדאי לבחור בזמנים אחרים (לא בהכרח לפגישה הבאה או בכלל). Amirber - שיחה 13:16, 29 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

המועדון פעיל?[עריכת קוד מקור]

אור שפירא • י"ח באב ה'תשע"ג • 09:17, 25 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]
1
#7F00FF
#f5fffa