ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:דאלאס (פירושונים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<דאלאס (פירושונים)

השאלה היא האם על דף פירושונים לכלול גם הפניות לערכים על עיירות וכפרים קטנים מאוד מחוץ לישראל, שטרם נכתבו. אלמוג 07:24, 12 ביולי 2009 (IDT)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

שיחה: דאלאס (פירושונים)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

הדף כולל שמות של עיירות קטנות מאוד ונידחות מאוד שערכים עליהן טרם נכתבו, ואני מקווה שלא ייכתבו לעולם. לא לכל יישוב יש מקום באנציקלופדיה. לא מעט יישובים כשלו בהצבעות מחיקה. בדרך כלל כאשר יש ערך על יישוב הכולל אך סטטיסטיקה, הוא אינו שורד תבנית חשיבות והצבעת מחיקה. דף פירושונים המפנה להרבה ערכים אדומים אינו ראוי. המדובר בטענה מופרכת על פניה שיש לכתוב ערכים אלו. יש למחוק כל מה שנידח ולא נכתב. המדובר בהטבעת העיקר בים של טפל. אין לכך כל סיבה. אלמוג 07:23, 12 ביולי 2009 (IDT)


אם אפשר, אוסיף ואומר שגם בגישה לפיה לערכים על יישובים קטנים יש מקום בויקיפדיה, זה לא אומר שדף הפירושונים צריך להיות "To-Do list". רק אם ערך הוא ממש מתבקש וחסר כדאי לשים אליו קישור, כדי להבהיר לקורא המחפש שלא סתם מתעלמים ממנו ולעודד כתיבתו. יוסאריאןשיחה 09:06, 12 ביולי 2009 (IDT)

אני תומך, אבל איך תגדירו איזה יישוב צריך להישאר ברשימה ואיזה לא? לפי מספר תושבים? ואם כן, כמה? בדאלאס, אורגון יש 15 אלף תושבים. אתם רוצים להשאיר או להוריד?
לאור זאת, אני מבקש שלא תתחיל ההצבעה לפני שתגדירו במה מדובר, כך שמאוחר יותר לא נצטרך להתווכח למה התכוון כל אחד מן המצביעים. נרו יאירשיחה • כ' בתמוז ה'תשס"ט • 14:49, 12 ביולי 2009 (IDT)
נורא פשוט - עיירות וכפרים קטנים מאוד מחוץ לישראל שטרם נכתב עליהם ערך. כמה בדיוק? אם אומר 15,000 איש, ותצוץ עיירה נורא מעניינת וחשובה שיש בה 14,999 איש, מה - לא נכתוב עליה? ואם יש עיירה נורא משעממת שיש עליה רק סטטיסטיקה אבל גרים בה 15,001 איש, נקשר אליה בכוח? כאן מפעילים מה שנקרא שיקול דעת. אלמוג 19:50, 12 ביולי 2009 (IDT)
הבעיה היא ששיקול הדעת שלך שונה מזה של חגי. אתה מתכנן לנו בעוד שבוע הצבעה נוספת על דאלאס אורגון? נרו יאירשיחה • כ"א בתמוז ה'תשס"ט • 00:17, 13 ביולי 2009 (IDT)
דיי בהצבעה אחת. אם יגררו אותנו לנוספת, אעמוד גם בה. באשר לדאלאס אורגון, ספר לי משהו מעניין עליה. "בדאלאס אורגון גדל נשיאה ה-12 של ארצות הברית, ג'יימס טי. פולק". "בדאלאס, אורגון, מקהלת נערי הכנסייה זוכה מדי שנה בתחרות המקהלות של החוף המערבי". "בדאלאס, אורגון, התקיים הקרב האחרון בין בילי הנער והצ'יף סיטינג בול". אם יש - יש ערך ויש קישור. אם יש רק סטטיסטיקה, למה לעזאזל אנחנו צריכים את הערך או את הקישור. זו המשמעות של שיקול דעת. אלמוג 06:21, 13 ביולי 2009 (IDT)
כפי שכתבתי למעלה, שיקול דעת הוא מושג בעייתי, כי לכל אחד שיקול דעת משלו ואין מה לעשות נגד זה. לכן מלכתחילה יש הצבעות. הרי ימצאו לך שמקהלת נערי הכנסייה לא זוכה מדי שנה, אבל פעמיים כן זכתה. אם מצביעים - צריך שיהיה ברור על מה בדיוק מצביעים - הורדת כל האדומים ברשימה או רק חלק. נרו יאירשיחה • כ"א בתמוז ה'תשס"ט • 11:19, 13 ביולי 2009 (IDT)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

פניתי לחגי אדלר שיכתוב כאן. אם מישהו חושב שהוא יכול להקדים אותו ולייצג את עמדת הצד השני באופן ראוי - בבקשה. אלמוג 07:27, 12 ביולי 2009 (IDT)

אינני מתיימר לכתוב את עמדת הצד השני אך קבלו את דעתי ואני מצטט את עצמי משיחה:דאלאס (פירושונים) (עם שינויים קלים): "בעוד אני בדעה שלא כל יישוב זכאי לערך, הרי שמדבריו של דרור משתמע שלדעת רבים ולפי כלל שנקבע, לכל יישוב באשר הוא יש מקום בויקיפדיה, (רק שהוא צריך להיות עם תוכן מספק). גם דעת דוד שי, היא כנראה כך, אם זכרוני אינו בוגד בי, וחבל שאני לא זוכר את הקישור בו אמר שי את דבריו ברוח זו". אם כך הרי שכל יישוב נידח הינו ערך פוטנציאלי. בפירושנים אמורים לקשר לכל ערך קיים ועתידי גם יחד. לפי רוח הדברים כל יישוב נידח הוא ערך עתידי, ועל כן זכאי לקישור בפירושונים. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 03:00, 13 ביולי 2009 (IDT)
כל זמן שאני חי, אבקש שלא לייחס לי אמירות שאולי אמרתי ואולי לא אמרתי, הרי אפשר לשאול אותי לדעתי. דוד שי - שיחה 07:28, 13 ביולי 2009 (IDT)
עכשיו אני עוד יותר מיצר על כך שאינני מוצא את הקישור בו אמרת את דבריך. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 13:44, 14 ביולי 2009 (IDT)
סופסוף מצאתי את דבריך כאן, ואני מצטט: ”איך אפשר להטיל ספק בזכות קיומו של ערך העוסק בכפר בן מאות שנים?”. ובכן לדעתך דוד שי, כל כפר נידח בן מאות שנים זכאי לערך, עכשיו נותר רק לבדוק אם הערכים האדומים בדף הפירושונים המדובר הם בני מאות שנים. (איפה הגבול? מאה חמישים מספיק?). הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 13:53, 14 ביולי 2009 (IDT)
בעבר הושגה פשרה בעניין זה, ואני מכבד את עמדת הקהילה ואת הפשרה ולכן לא אציג כל עמדה בעניין הצד השני. הוסכם על אילו ישובים זכאים לערך - ורק אלה יקושרו בדף פירושונים (גם אם הקישור אדום בשלב זה). זאת אומרת - אם ניתן לכתוב ערך ראוי על העיר, יש לו מקום גם בדף הפירושונים (כמו כל קישור אחר). וניתן - זה לא ניתן תיאורטית אלא ניתן דה פקטו - צריך להצביע על קישור עם תוכן שמראה את החשיבות. דרור - שיחה 11:39, 13 ביולי 2009 (IDT)
נו, אז איפה הסיכום? הרי יש כאן משתמשים שחושבים שניתן (גם דה פקטו) לכתוב כמה פרטים טכניים גם על כפר דייגים עם שלוש משפחות. נרו יאירשיחה • כ"א בתמוז ה'תשס"ט • 11:52, 13 ביולי 2009 (IDT)
פרטים שיצדיקו ערך. לא סתם פרטים. אם אותו כפר דייגים היה עומד בדיון חשיבות, יש מקום לערך, ואז יש מקום לקישור גם אם הוא אדום (אין מה לפחד מהצבע האדום, לא בדפים אלה ולא בכך דף אחר. יום אחד האדום יהיה כחול). דרור - שיחה 11:55, 13 ביולי 2009 (IDT)
ממבט ראשון הייתי אומר שלדעתי המקומות בשם דאלאס שאינם מצדיקים ערך (לפי עיון בוויקיאנגלית) הם אלה שבג'ורג'יה, דקוטה הדרומית ופנסילבניה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:00, 13 ביולי 2009 (IDT)
גם כאן אני מציע שיהיה ברור מראש לפני ההצבעה מהי עמדת הצד השני, כדי שלא נצטרך להתווכח על זה אחר כך. כמו כן, ייתכן בהחלט שיש כאן יותר משתי עמדות. נרו יאירשיחה • כ"א בתמוז ה'תשס"ט • 12:39, 13 ביולי 2009 (IDT)
עמדתי היא פשוטה. צריך להצמד למה שכבר נקבע בעבר בנושא זה. לא יתכן שהנושא יעלה וידחה שוב ושוב. הקהילה אמרה את דברה בסן לואי דו הא! הא!, פוקינג (כפר), טאומטאווקאטאנגיהנגקואוואווטמטאפוקאיוונואקיטאנאטאהו, יישובים הקרויים על שמה של ירושלים, ועוד הצבעות אחרות. בכולם עמדתו של אלמוג לא התקבלה. לא יתכן שנגרר לנושא שוב ושוב על ידי דעת מיעוט קבועה. אם מישהו מוצא לנכון לכתוב ערך נאה על עיר בת 15,000 תושבים או 2,000 תושבים - יבורך, גם אם היא לא בישראל. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ט בתמוז ה'תשס"ט • 19:23, 20 ביולי 2009 (IDT)
חגי, בתור אחד מאלה שהובילו אותנו להצבעות מחיקה על סרטי סטודנטים למרות שהיה במיעוט כאשר כמעט כולן נגמרו במחיקה ברוב גורף - אתה לא יכול להיות רציני בדבריך אלו. זהר דרוקמן - I♥Wiki19:27, 20 ביולי 2009 (IDT)
בסרטי סטודנטים, כמו גם פה, למישהו הייתה אג'נדה מלחמתית מאוד ברורה ומלחמתו הייתה נחושה. רק ששם לא היו תקדימים ופה יש למכביר. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ט בתמוז ה'תשס"ט • 19:33, 20 ביולי 2009 (IDT)
נכון, שם הייתה רק הצבעה בפרלמנט... נו באמת חגי - אי אפשר להתייחס לטיעונים שלך ברצינות ככה. זהר דרוקמן - I♥Wiki13:56, 21 ביולי 2009 (IDT)
ממתי עמדתי בדיון א' משפיעה על טיעוני בדיון ב'? נימקתי והצגתי תקדימים רבים בהם הוחלט כי יישובים בעולם זכאים לערך. לשם מה לפתוח זאת שוב? חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • א' באב ה'תשס"ט • 02:59, 22 ביולי 2009 (IDT)

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

כתבו בדיון "אם מישהו מוצא לנכון לכתוב ערך נאה על עיר בת 15,000 תושבים או 2,000 תושבים - יבורך...", ו"הצגתי תקדימים רבים בהם הוחלט כי יישובים בעולם זכאים לערך" - אבל יש לשים לב שלא מדובר פה ב"זכאות לערך" אלא בזכאות לקישור אדום מדף הפירושונים - שני דברים שונים. מכיוון שבניגוד לדבריו של האוה"א לא "בפירושנים אמורים לקשר לכל ערך קיים ועתידי גם יחד", אני מצביע נגד קישור לערכים זניחים יחסית ולא קיימים, וכן - גם את דאלאס (אורגון) אפשר להסיר מדף הפירושונים עד שייכתב הערך, גם אם זה יעכב במעט את כתיבתו (ואני לא סבור שזה יעכב). יוסאריאןשיחה 19:33, 28 ביולי 2009 (IDT)

מאחורי דבריי עומד ההגיון שהכלל הוא שבפירושונים מקשרים גם לערך אדום. ככל שידוע לי לכלל זה לא נקבע אף פעם, ואולי גם לא צריך להיקבע, יוצא מן הכלל. אין כזה מושג ערכים זניחים. אם הערכים ייכתבו כאן הם יישארו, אזי יש לכתוב אותם בפירושונים גם כשהם אדומים, ככל ערך אדום אחר המצויין בפירושונים. אדגיש שדף פירושונים הוא בסך הכל דף שאמור לעזור לקורא למצוא את מבוקשו, על כן אני לא רואה סיבה למנוע זאת מהקורא המחפש עיר המוגדרת על ידך "ערך זניח". הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:47, 28 ביולי 2009 (IDT)

מתי התחילה ההצבעה הזאת? מתי היא מסתיימת? עידושיחה 19:35, 28 ביולי 2009 (IDT)

למיטב ידיעתי בכלל לא התחילה... זה איזה משהו פרטיזני שרץ פה. חשבתי שיוזם ההצבעה הור זה שצריך לפתוח אותה. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ח' באב ה'תשס"ט • 20:31, 28 ביולי 2009 (IDT)
סגרתי את ההצבעה עד שתובהר המחלוקת. ‏Yonidebest Ω Talk20:46, 28 ביולי 2009 (IDT)
להתראות ב2010. אם וכאשר תתחיל ההצבעה, אנא שחזרו את הצבעתי שנמחקה. ‏עדיאל07:19, 29 ביולי 2009 (IDT)

ההצבעה לא תקינה[עריכת קוד מקור]

מהסיבות שצוינו על ידי חגי ונרו יאיר, ההצבעה לא תקינה. אין אנו יודעים מתי היא התחילה ולכן גם לא מתי היא מסתיימת. והעיקר: לא ברור על מה מצביעים. איזו עיר תימחק בסופו של יום, אם דעה זו תתקבל, ואיזו לא. חבל על בזבוז הזמן שלכם להצביע כל עוד שתי נקודות אלו לוטות בערפל. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:42, 28 ביולי 2009 (IDT)

אני מציע כי כל יישוב שהוא פחות מ-20,000 תושבים, הסטנדרט המביא למעמד של עיר במדינת ישראל, לא יקבל קישור. אם זה מקובל על מי שתומך בהצעה הראשונה, אפשר לפתוח בהצבעה. אלמוג 07:23, 29 ביולי 2009 (IDT)

זה לא מקובל עלי. הפשרה שהושגה בעבר היא שונה - כל ישוב שיש עליו די מידע להחזיק חשיבות של ערך. גם ישוב של 100 אנשים יכול להיות חשוב דיו. אני נגד קריטריון מספרי. צריך קריטריון ערכי. דרור - שיחה 10:05, 30 ביולי 2009 (IDT)

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

למחוק קישורים לעיירות קטנות שטרם נכתבו עליהן ערכים[עריכת קוד מקור]

נא לא להצביע.

להשאיר קישורים לעיירות קטנות שטרם נכתבו עליהן ערכים[עריכת קוד מקור]

נא לא להצביע.