טיוטה:אלון עדר ולהקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלון עדר ולהקה - *הוא הרכב רוק ישראלי שהוקם ב-2012 חברי הלהקה הם אלון עדר נדב הולנדר אבנר קלמר ספי ציזלינג רן דרום ויונתן רוזן

אלון עדר ולהקה
תקופת הפעילות מ-2012
סוגה רוק ישראלי
כלי נגינה שירה כינור גיטרה בס גיטרה חשמלית חצוצרה ותופים
חברת תקליטים תקליטי יהלום
שיתופי פעולה בולטים אסתר רדא רונה קינן חווה אלברשטיין דניאל רובין
חברים

אלון עדר נדב הולנדר ספי ציזלינג

רן דרום אבנר קלמר ויונתן רוזן

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה החלה את דרכה לאחר אלבום הבכורה של אלון בשנת 2011. תחילה כללה הלהקה את אלון אבנר ספי רן אשר הוציאו יחד את האלבום הראשון אלון עדר ולהקה (אלבום) ורק באלבום השני הצטרפו ללהקה גם נדב ויונתן. אלבומה הראשון של הלהקה אלון עדר ולהקה (אלבום) יצא בשנת 2012 כל השירים נכתבו והולחנו על ידי אלון עדר, למעט "כל טיפה של רגש" שנכתב יחד עם הארי ליפשיץ ו"מוצא אל הים" שנכתב על ידי מאיר ויזלטיר. אלבומה השני של הלהקה סיכום החיים עד עכשיו יצא בשנת 2014 השיר הפותח את האלבום, קצת אהבה לא תזיק, יצא כסינגל וזכה להצלחה. הצלחת השיר הביאה לפריצתו של עדר לקהל הרחב. חברי ההרכב, שהשתנה מעט מאז אלבומם הקודם, קיבלו חלק גדול יותר באלבום זה, כתבו, הלחינו וביצעו חלק מהשירים. אלבומם השלישי השמרנים שוב באופנה יצא בשנת 2016 ומתוכו יצא הלהיט שיר לאמא שכתב גיטריסט הלהקה רן דרום. לאלבום קדמו הסינגלים "הרבה להגיד", "אל תעזבי אותי" ו"שיר לאמא". בשנת 2018 הוציאו חברי הלהקה את אלבומם הרביעי משתלבים בנוף גם שם חברי הלהקה לקחו חלק בולט בכתיבת השירים ומתוכו יצאו הלהיטים "חוזר ועולה שם" "אישה שלי" האלבום אף זכה בפרס אק"ום לאותה שנה. בשנת 2018 העלתה הלהקה אופרת רוק בשם רובי גע בעולם שנכתבה על ידי אלון עדר ובת זוגו דאז שני גבאי. חברי הלהקה בשיתוף תזמורת המהפכה ניגנו במהלך האופרה. אלבומם החמישי מחשבות על הדרך יצא בשנת 2018 האלבום יצא בהפתעה, שבועות בודדים אחרי צאת האלבום הקודם של הלהקה, בפורמט דיגיטלי בלבד. הוא מוגדר על ידי חברי הלהקה כחציו השני של קודמו. בפברואר 2021 במהלך מגפת הקורונה יצא לאור ספר ובו מנגינות שיריו, "אלון עדר ולהקה - סיכום השירים עד עכשיו (ספר אקורדים)", בהוצאת תקליטי יהלום. אלבומם השישי של הלהקה "כן כן כן כן" יצא בשנת 2022 והכיל בתוכו שיתופי פעולה רבים כמו אסתר רדא, חוה אלברשטיין ודניאלה תורגמן. האלבום הכיל בתוכו מקהלה דבר החדש באלבומי הלהקה, והלהקה לקחה חלק בלתי נפרד מכתיבת וביצוע האלבום. חברי הלהקה מקיימים גם קריירות סולו לצד הלהקה

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלון עדר (שירה, קולות, פסנתר, גיטרה קלאסית, גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית, וורליצר, רודס, מנדולינה, בנג׳ו, בס, קלידים, קסיו, קסילופון, מחשב)- סולן הלהקה מרבית הזמן ומקימה. עדר אחראי לכתיבת מרבית השירים וביצועם.
  • נדב הולנדר (גיטרה בס, גיטרה אקוסטית, פסנתר, יוקללה, רודס, וורליצר, וויבראפון, סינטי, מחשב, שירה, קולות.)- בסיסט הלהקה הצטרף לאחר האלבום הראשון. שר מספר שירים בלהקה כמו "יומבו" "ההפך מנולד" "זמן".
  • ספי ציזלינג (חצוצרה, פלוגלהורן, פרקשן, שירה, קולות) - חצוצרן הלהקה הצטרף להרכב באלבום הראשון.
  • אבנר קלמר (כינור, ויולה, וורליצר, רודס, פסנתר, שירה, קולות, עיבודי מיתרים)- כנר הלהקה הצטרף להרכב באלבום הראשון. שר את השיר "כותרת של משפחה" אשר נכתב על ידי אלון והולחן על ידי אבנר. בהמשך כתב גם את השיר "אני ואת אחד"
  • רן דרום (גיטרה חשמלית, גיטרה אקוסטית, שירה, קולות)- גיטריסט הלהקה הצטרף להרכב בשנת 2012 באלבומה הראשון. שר וכתב ללהקה המון שירים ביניהם הלהיט "שיר לאמא" "הילד נשאר" ו"הלכתי בדרך"
  • יונתן רוזן (תופים, פרקשן, שירה, קולות.) - מתופף הלהקה הצטרף להרכב לאחר האלבום הראשון

חברי הלהקה מנגנים בכמה כלים גם בהופעות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]