טיוטה:מפעל חרסה באר שבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מפעל חרסה בבאר שבע הוא מפעל לקרמיקה וחומרי בניה אשר ממוקם בדרך חברון 62. מפעל חרסה הוא מפעל לכלי קרמיקה שהוקם בשנת 1952 ופועל עד היום. חרסה היא מובילת שוק בתחום ייצור כלים סניטריים ומייצרת את מוצריה במפעל חרסה (קרמיקה) היחיד מסוגו בישראל בעל תקן iso9001, מוצריה מאושרים על פי תו תקן ישראלי, ומשום כך אנו אמונים על פיתוח כל מוצרינו ואף אחראים למספר פטנטים עולמיים בתחום הכלים הסניטריים.

מקרים שהשפיעו על החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הנהלת קבוצת חמת הודיעה לבורסה כי היא בוחנת אפשרות לסגור את המפעל חרסה שבבעלותה ולהעתיק את פעולת הייצור שנעשות בו מבאר-שבע לחו"ל.
  • יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, נציגי עובדי מפעל 'חרסה' וההנהלה חתמו על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם הקיבוצי שנחתם מסיר את איום סגירת המפעל ופיטוריהם של 150 עובדים ומביא לקיצו של סכסוך העבודה בין העובדים להנהלה.

מכת הפיטורים בחברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודעת קבוצת חמת באה יומיים אחרי סגירתו הפתאומית של מפעל מגבות ערד ופיטוריהם של כ-170 עובדיו, פיטורים של עוד כ-15 עובדים במפעל פלקסטרוניקס בעיר ופיטוריהם של כ-50 מעובדי החברה להתפלת מים. זאת לא הפעם הראשונה שמפעל חרסה עולה לכותרות כשחרב הפיטורים מונפת מעל ראשי העובדים: במאי 2013 איים מנכ"ל הקבוצה מורן כי יסגור את המפעל שבבאר-שבע בעקבות מחלוקת עם מנהלת מרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה.

רווח החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במפעל מועסקים כ-150 עובדים, ובחברה אומרים כי עלויות שכר שגבוהות בעשרות אחוזים מאלה שבמדינות אירופה לצד העלות הגבוהה של תשומות הייצור ובהן גז, חשמל וארנונה - לא מאפשרות למפעל לייצר רווח. את שנת 2013 סיימה הקבוצה עם הכנסות של 264.6 מיליון שקל ורווח נקי של 34.8 מיליון שקל. בחציון הראשון של השנה היה הרווח הנקי של הקבוצה 16.2 מיליון שקל מתוך הכנסות של 137.1 מיליון שקל.