טיוטה:Red Dead Revolver

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Red Dead Revolver
כללי
תאריך הוצאה 2 במאי 2004
סוגה פעולה מגוף שלישי והרפתקאות ויריות
פיתוח Rockstar San Diego
הוצאה לאור Rockstar Games
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
סדרה Red Dead
דרישות תוכנה
מנוע משחק RAGE
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג 18+
פלטפורמות PlayStation 2 Xbox
מדיה דיסקים, דיגיטלי
המשחק הבא Red Dead Redemption

Red Dead Revolver הוא משחק אשר הוצא לאור על ידי Rockstar Games. זהו המשחק הראשון בסדרת Red Dead, והוא שוחרר לפלייסטיישן 2 ול- Xbox במאי 2004. המשחק מתרחש בשנות ה-80, במהלך הגבול האמריקאי, הסיפור לשחקן יחיד עוקב אחר מסע הנקמה של צייד הראשים רד הארלו. לאחר רצח הוריו. מצב מרובה משתתפים מקומי מאפשר עד שני שחקנים להתמודד זה מול זה או נגד בוטים בשליטת בינה מלאכותית בקרבות חופשיים לכל.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Red Dead Revolver הוא משחק יריות בגוף שלישי ומשחק הרפתקאות פעולה עם קו עלילה ליניארי. שחקנים יכולים להילחם באויבים באמצעות אקדחים , רובים , רובי ציד וכלי נשק שניתן לזרוק כמו סכיני ציד , בקבוקי תבערה ודינמיט . ניתן לרכוש נשקים חדשים בסוף כל רמה. רמות בדרך כלל מסתיימות בקרב בוס, ולכל בוס יש פרס על הראש שנאסף ברגע שהם נהרגים. כל רמה משתמשת במערכת דירוג שמתגמלת שחקנים עם תוכן שניתן לנעילה, כגון כלי נשק או דמויות חדשות עבור רכיב מרובה המשתתפים של המשחק, בהתאם למידת היעילות שבה הם השלימו יעדים ספציפיים, כגון הזמן שנדרש לסיים את הרמה או דיוק הנשק. למרות שהמשחק חסר עולם פתוח , שחקנים יכולים לחקור בחופשיות את העיירה הקטנה ברימסטון בין רמות, שם הם יכולים לקיים אינטראקציה עם NPCs . לאורך קו העלילה, השחקנים נוטלים בעיקר את התפקיד של צייד הראשים רד הארלו, אבל ברמות מסוימות הם מקבלים את ההזדמנות לשלוט בדמויות אחרות, כמו היורה האנגלי ג'ק סוויפט, החווה אנני סטויקס, גנרל הצבא המקסיקני חוויאר דייגו, הילידים של רד'ס. בן דוד צל וולף, וחייל אפרו אמריקאי הידוע רק בשם " חייל באפלו ". לכל דמות שניתן לשחק יש נשק חתימה ייחודי, כגון האקדח של רד , האקדחים התאומים של ג'ק והחץ והקשת של זאב הצל.. תכונת המשחק שהוצג ב- Revolver ומאוחר יותר הועבר למשחקים אחרים של Red Dead הוא "Dead Eye", מערכת מיקוד שמכניסה את השחקן באופן זמני להילוך איטי כדי להציב ירייה מדויקת אחת או מרובות על גופו של האויב. כאשר רצף המיקוד מסתיים, דמות השחקן יורה אוטומטית לכל המיקומים המסומנים ברצף מהיר מאוד, וגורמת כמויות גבוהות של נזק. Dead Eye משמש גם בדו-קרב המשחק, המורכב מארבעה שלבים: אחיזה – השחקן שולט ביד הדמות וחייב לכוון אותה לכיוון הנשק. ציור - השחקן מזיז את המקל האנלוגי הימני למעלה כדי להסיר את הנשק מהנרתיק שלו. רכישת מנעולים – המקל האנלוגי הימני משמש להזזת הכוונת על גופו של היריב והצבת מספר מטרות. ירי - ברגע שאפקט זמן הקליע מסתיים, דמות השחקן יורה אוטומטית כדורים ברצף מהיר. המשחק כולל רכיב מרובה משתתפים מקומי , אותו יכול לשחק על ידי שחקן אחד או שניים, לצד שני בוטים בשליטת בינה מלאכותית . ישנם שלושה מצבי משחק, בעיקר קרבות חופשיים לכולם, כאשר המטרה היא להיות האיש האחרון שעומד. הרכיב מרובה משתתפים משתמש ברוב המפות ודגמי הדמויות מקמפיין לשחקן יחיד, עם רק כמה בלעדיות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

 (קורט רודס) וגריף (ברט פנס) מוצאים זהב באזור שנקרא הר הדובים וחוגגים על ידי יצירת שני אקדחים זהים, כל אחד לוקח אחד. כאשר גריף נתפס מאוחר יותר על ידי הצבא המקסיקני , הוא משכנע את גנרל הצבא המושחת חאבייר דייגו (רוברט חימנס) לחוס על חייו בכך שהוא מציע להראות לו היכן הזהב מוסתר. דייגו מורה על יד ימינו, שכיר חרב אמריקאי הקורא לעצמו קולונל דארן (דניס אוסטרמאייר), להרוג את נייט ומשפחתו כדי להסתיר את מיקומו של הזהב. דארן ולהקת אקדחים שכירים רוצחים את נייט ואת אשתו האינדיאנית, כוכב נופל (מסרט סטרומן), אבל בנם המתבגר, רד ( ג'ייסון פוקס )), נמלט לאחר שירה את זרועו השמאלית של דארן עם האקדח של אביו, שהחום ממנו צורב צלקת בצורת עקרב בידו.

12 שנים מאוחר יותר, רד ( רוברט בוג ) הפך לציד ראשים חסר רחמים . לאחר שחט בכנופיית פורעי חוק בראשות בלאדי טום (כריסטיאן טאנו), הוא לוקח את גופותיהם לעיירה Widows Patch עבור השפע על ראשיהם. שם, הוא נקלע למארב על ידי כריס המכוער (אריק דיווין) ואנשיו, השולטים בעיר. רד הורג את החבורה בעזרת השריף אוגריידי ( סטיבן שנצר ), אם כי האחרון נפצע במהלך קרב היריות. רד לוקח את אוגריידי לברימסטון, העיירה הקרובה ביותר עם רופא , מסכל שוד רכבת בדרך לשם. בברימסטון, רד פוגש את איש החוק המקומי שריף בארטלט ( ג'ין ג'ונס), שמציע לו כמה פרסים על פורעי חוק מרושעים שפוקדים את האזור. בעודו תובע פרס אחד כזה, רד פוגש ומתיידד עם היורה האנגלי ג'ק סוויפט (גרג מרטין). לאחר שניצל על ידי רד, ג'ק יורה באופן אישי את מעסיקו לשעבר הבוגדניים ואת עושיפיו.

לאחר חיסול כל המטרות שלו, רד חוזר לבארטלט, שמודיע שהרכבת העגלה הנושאת את התשלום שלו עדיין לא הגיעה. בבנק הברמסטון, רד שומע את החווה המקומית אנני סטוקס ( קארי קרנן) מזכיר את הזהב שהוריו נהרגו עליו. מסוקרן, הוא מבקר אותה בחווה שלה זמן קצר לאחר שהיא נשרף בהוראת המושל גריפון כגמול על אנני שסירבה למכור את רכושה. רד מציע לתת לה את כל כספי הפרס שלו ברגע שהוא יקבל אותו בתמורה למידע על הר הדובים, שלמד רד שהוא בבעלות חלקית של גריפון. מאוחר יותר, בסלון, רד שומע כמה בריונים מדברים על קולונל דארן, ובסופו של דבר הורג אותם בקרב יריות כשהם מסרבים לספר לו יותר. בארטלט עוצר את רד, אך משחרר אותו במהירות לאחר שנודע שהוא בנו של נייט הארלו, וחושף את הנסיבות סביב רצח הוריו.

אדום עוזב לנקום בדייגו, אך נתפס על ידי דארן לאחר שהרס את אחת מרכבות האספקה ​​שלהם. בעודו כלוא ונאלץ לעבוד כעבד בכריית זהב, רד מתיידד עם עמית שבוי המכונה רק "חייל באפלו" (בנטון גרין), לפני שהזוג ניצול על ידי בן דודו האינדיאני של רד, צל וולף ( צ'אסקה ספנסר ). לאחר בריחה מהמכרות, זאב האדום והצל מסתערים על מחנהו של דייגו והורגים את דארן, אם כי זאב הצל נפצע אנושות במהלך הקרב. לאחר מכן דייגו מנסה להימלט באמצעות רכבת משוריינת, אך רד רודף אחריו והורג אותו. בינתיים, חייל באפלו נוסע לברימסטון כדי לבקש את עזרתו של המושל גריפון, רק כדי שהמושל יחשוף את השתייכותו לדייגו ויורה לכלוא את באפלו.

מאוחר יותר, רד, אנני וג'ק משתתפים בתחרות ההגרלה השנתית השנתית של ברימסטון, בהנחיית גריפון ובארטלט. גריפון מתמרן את התחרות כדי להבטיח שאדום ייהרג, אבל האחרון מביס את כל יריביו. כועס, גריפון שולף את האקדח שלו כדי להרוג את רד בעצמו, אך האחרון שם לב שהנשק זהה לאקדח שלו, ומסיק שגריפון הוא למעשה שותפו הבוגד של אביו גריף. בזמן שגריפון בורח, הוא מצווה על העוזר שלו, מר קלי (ג'וזף מלנדז), להרוג את רד. לאחר התמודדות עם קלי, רד מסתער על אחוזתו של גריפון לצד אנני, ג'ק ובארטלט. לאחר שחתכו את דרכם דרך שומרי הראש של המושל, ג'ק מקריב את עצמו כדי לקנות את רד מספיק זמן כדי להרוג את גריפון בדו-קרב, בעוד אנני מוצאת ומצילה את חייל באפלו. משפחתו סוף סוף נקמה, רד מודה לבעלי בריתו על עזרתם, ומוצע לו הזהב שהוא חייב על ידי ברטלט, שמודה לו על כל הטוב שעשה לברימסטון. מכבד את הבטחתו לאנני, רד אומר לשריף לתת את הזהב לה ולחייל באפלו, ועוזב עם האקדח של גריפון, באומרו ש"זה מעולם לא היה על הכסף".

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

 Rockstar הראתה טיזר במסיבת עיתונאים של סוני. היורש של Red Dead Revolver הוא Red Dead Redemption, הוכרז רשמית לפלייסטיישן 3 ול- Xbox 360 בשנת 2009 לאחר כמה עיכובים בתאריכי השחרור, הוא שוחרר לבסוף ב-18 במאי 2010 בצפון אמריקה, וב-21 במאי 2010 באירופה ובאוסטרליה, כאשר מבקרים רבים שיבחו את המשחקיות והשיפורים הטכניים של המשחק לעומת קודמו.

Red Dead Redemption 2 2 הוכרז על ידי Rockstar באוקטובר 2016, והוא שוחרר ב-26 באוקטובר 2018 ל- PlayStation 4 Xbox One . ויצא עבור Windows ב-5 בנובמבר 2019.