טיוטה:Senjutsu

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Senjutsu הוא האלבום השבעה שער של להקת האבי מטאל איירון מיידן הבריטית. האלבום יצא בשלישי בספטמבר 2021.ב-15 ביולי 2021 יצא לאור הסינגל בשם The Writing on" the Wall" כמה ימים לאחר שיצא הסינגל יצא השם של האלבום ובתגלה שהאלבום הוא כפול אחרי כמה זמן יצא סינגל בשם "Stratego"

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Senjutsu הוא אלבום האולפן הראשון של הלהקה מזה כמעט שש שנים (אם כי הוקפא במשך הרבה יותר משנתיים), בעקבות The Book of Souls (2015), המסמן את הפער הארוך ביותר בין שני אלבומי אולפן של איירון מיידן. זהו גם אלבום האולפן הכפול השני שלהם, ואלבום האולפן הראשון שלהם מאז Powerslave (1984) ללא תרומות לכתיבת שירים מהגיטריסט דייב מאריי בשום צורה, וכן הראשון מאז Virtual XI (1998) שמכיל מספר שירים נכתב על ידי הבסיסט סטיב האריס לבדו.

שם האלבום מוצג בצד ימין של אמנות העטיפה על ידי האיות היפני האנכי בפועל של "senjutsu" (戦術), ובצד שמאל על ידי גופן המזכיר תווים יפניים. למרות שזה לא אלבום קונספט, דום הוא נושא שחוזר על עצמו לכל אורכו.

Senjutsu הוא אחד האלבומים המצליחים ביותר של איירון מיידן, מבחינת מצעדים, בסופו של דבר הגיע למקום הראשון ב-23 מדינות, וסימן את אלבומם הראשון שלא הגיע לשיא המיקום הזה במצעד הבריטי מאז A Matter of Life and Death (2006), שהגיעה לשיא במקום השני. עם זאת, הוא עמד בראש מצעדי הרוק והמטאל והאלבומים בבריטניה. האלבום גם העניק ללהקה את מיקום המצעד הגבוה ביותר שלה בארה"ב במקום השלישי במצעד 200 האלבומים המובילים של בילבורד ובמקום הראשון במצעד האלבומים הפיזיים של בריטניה

עבודת אומנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום Senjutsu מסמן את השימוש השני בלוגו-טייפ המקורי של הלהקה (עם האותיות המורחבות R, M ו-N) על עטיפת אלבום האולפן מאז ה-The X Factor (1995), הקודם היה עבור The Book of Souls]] (2015)]]. עטיפת האלבום של מארק ווילקינסון מציגה את אדי לבוש לסמוראי ומחזיק בקטאנה. מאייר אנגלי אמר למגזין Metal Hammer של בריטניה: "ידעתי שיהיה לי קושי פשוט לזרוק את אדי לתחפושת סמוראים. ללוחמי הקסטות הגבוהות היו בדרך כלל שכבות רבות של בד מקושט וצפוף מאוד כדי להקרין ולרפד אותן בשדה הקרב - יכולתי לא רואה תחפושת כזו עובדת עבור דמות השלד של אדי. חוץ מזה, הוא היה נראה יותר מדי ראוותני. גם התנגדתי לשים את קסדת הסמוראים המסורתית על ראשו. היא תכסה יותר מדי פרטים של הקאבוקי המוקדם – 'מסכה' בסגנון של צבע קרב אדום שרטטתי עבורו. האוזניות של הקסדה וה-Fukigaeshi היו כמו חיבורי עור ועצמות. הראש של אדי היה כמו סייבורג - חלק יצור, חלק מכונה - במיוחד עם כל האפרכסות המתכתיות והכפריות הקרועות העור של שאר התחפושת שלו"

קבלת פנים ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Metacritic, המקצה דירוג מנורמל מתוך 100 לביקורות מפרסומים מקצועיים, לאלבום יש ציון ממוצע של 83 על סמך 15 ביקורות, מה שמצביע על "שבחים אוניברסליים". AllMusic העניקה לו 4 מתוך חמישה, וקבעה, "בזמן של קצת יותר מ-80 דקות, ה-Senjutsu האפי הוא עוד ניצחון ממושך בסוף הקריירה, אם כי כזה שדורש סיבובים מרובים כדי להקים מחנה בגולגולת ההומרית שלך שחשקה למתכת". Wall of Sound כבש את האלבום ב-9/10, וכינה אותו " חזרה אפית ומנצחת עבור הבחורים... מאוזנת יותר [מספר הנשמות]... עם כמה כתיבת שירים מעניינת". ה-Guardian העניק לו את התו הגבוה ביותר ושיבח את Senjutsu כ" יצירת מופת שאפתנית ואקסצנטרית". העיתונאי של קלאסיק רוק דייב לינג העניק לסנג'וטסו 4.5 כוכבים מתוך 5 ותיאר את המאמץ של הלהקה כ" אלבום מדהים של להקה שעדיין יש לה הרבה מה לומר ולהציע".

כמו באלבום הקודם של הלהקה The Book of Souls, גם Kerrang! ומגזינים מטאל האמר העניקו לאלבום ציונים גבוהים: הראשונים כינו אותו כ"אגדות המטאל Iron Maiden חוזרות בצורה מדהימה עם אלבום האולפן ה-17 שלהם, Senjutsu" והאחרון "Iron Maiden's Senjutsu: יצירת מופת קולנועית מחשמלת" והעניק לו 4.5 מתוך חמישה כוכבים. Blabbermouth.net גם היו חיוביים ביותר, כבשו את אלבום האולפן ה-17 של הלהקה ב-9/10 וקבעו את ההוצאה במילים: "Senjutsu היא פנינה מודרנית מאחת מלהקות ההבי מטאל הגדולות אי פעם, אם לא הגדולה ביותר".

המגזין האמריקאי The Rolling Stone העריך את Senjutsu והעניק לו 4 מתוך חמישה כוכבים ודעה חיובית ביותר: "איירון מיידן גיל בחן, עשה מטאל לעידנים על 'Senjutsu'. מותגי אש מתכת ארוכי שנים הבשילו את הסאונד שלהם ב-LP 17 מבלי להקריב אף אחד מהחוצפה האפית שלהם". רולינג סטון המשיכה לכנות את האלבום כאחד מ-50 האלבומים המובילים של 2021, ואלבום המטאל הטוב ביותר של 2021. Ultimate Classic Rock שיבח את האלבום עם ביקורת נלהבת בטענה ש"נדמה שסטיב האריס הגשים את שאיפתו להפוך את מיידן ל להקת פרוג חסרת מעצורים, אם כי עם טעם לריפים ולחנים שנשארו במיוחד שלהם. ג'נסיס עם צווארון כחול, אם תרצו, נמסר במורכבות וברוח של אחדות. לאחר קריירה של ארבעה עשורים שופעת תקליטים אפיים ב בווריד הזה, אלבומם ה-17, Senjutsu, עשוי להיות אחד האלבום האפי ביותר של איירון מיידן".

מגזין מקוון בינלאומי PopMatters כבש את האלבום ב-8/10, והמליץ ​​למאזינים "(...) לתת ללהקת ההבי מטאל הגדולה בעולם לקחת אתכם לעוד טיול. זה לא חף מהגבשושיות ושפע הנוף המוכר, אבל אחרי יותר מ-40 שנה, זה מרגש כמו תמיד". המגזין הבריטי NME העניק לאלבומה של איירון מיידן 4 מתוך חמישה כוכבים ותיאר את סנג'וטסו כ"(...) קלאסיקה מיידית במסע בן 41 השנים של איירון מיידן. צליל המטאל העוצמתי שזיכה אותם בקהל דתי בכל פינה רחוקה של העולם נשאר איתן. אבל כאן, הם לוקחים דברים רחוק יותר; בסופו של דבר נותנים לדמיון להשתולל באלבום בטוח יותר ועמוס רעיונות מאי פעם".

Loudwire כינה אותו אחד מאלבומי המטאל הטובים ביותר של 2021.