יוסי (פיל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסי
יוסי הפיל, 2012
יוסי הפיל, 2012
לידה 11 באוגוסט 1974 (גיל: 49)
ישראלישראל הספארי ברמת גן, ישראל
מין פיל סוואנה אפריקני
זוויג זכר
משקל 8 טונות
בעלים הספארי ברמת גן

יוסי הפיל (נולד ב-11 באוגוסט 1974) הוא פיל סוואנה אפריקני שחי בגן החיות הספארי ברמת גן, ישראל. הפיל הוא אחד הפילים הגדולים ביותר בשבי ובעל מספר הצאצאים מהגדולים בעולם (32 במספר) הפזורים במספר גני החיות ברחבי העולם רובם בבריטניה.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסי נולד ב-11 באוגוסט 1974 בספארי ברמת גן לפילה בהטי ילידת 1961 ולטימבו שנפטר בצעירותו של יוסי. יוסי הוא הפיל הראשון שנולד בספארי, וכיום הפיל הגדול ביותר בעולם בגני חיות - הוא מתנשא לגובה של 3.8 מטרים ומשקלו מוערך בכ-8 טון.[1][2]

במהלך השנים נולדו ליוסי כ-32 צאצאים ממספר נקבות שונות, מה שהופך את יוסי לפיל הפורה ביותר, עם מספר הצאצאים הגדול ביותר לפיל בגני חיות בעולם.

ב-2 באפריל 2007 פצח בשעטה פתאומית לעבר הפילה עטרי ותקף אותה באלימות. כל הפילים היו באותה שעה בחצר, כשיוסי מסיבה לא ברורה, תקף ונגח בעטרי, עד שהשניים הגיעו לחומת החצר ושם הוא מעך את עטרי בחוזקה. כשהבחינו המטפלים באירוע, ניסו להכניס את כל הפילים אל תאי הלינה הסמוכים לחצר, אך גם הרעש שנגרם מפתיחת התאים לא הצליח להסב את תשומת לבו של יוסי, שהיה אחוז אמוק ומחץ את עטרי חסרת האונים. בחצר נכחו באותה שעה חמש נקבות ושני זכרים צעירים שצפו במתרחש. למבקרים לא נשקפה סכנה בעת האירוע מאחר שקיימת הפרדה בין אזורי הביקור לאזור מחיית הפילים. לדברי המטפלים, בתוך כמה דקות האירוע הסתיים במותה של עטרי.[3][4]

לאחר המקרה, הוחלט להפריד את יוסי לחצר נפרדת מחצר הנקבות ונבנתה מחיצה בטיחותית בחצר שמאפשרת ליוסי לראות את הנקבות, וכך הנקבות מוחזקות בבטחה. בטבע, פילים זכרים לא נמצאים יחד עם עדר הנקבות, ונחשבים כיחידאים (סוליטריים). הם נפגשים איתן רק לצורך הזדווגות בתקופת הייחום, וכך גם בהרבה גני חיות אחרים בעולם הזכר נמצא בחצר נפרדת מהנקבות וישנה מחיצה רק לצורך הזדווגות מאחר שפילים זכרים בתקופת הייחום יכולים להיות מאוד אלימים.

כיום (2024) יוסי מופרד בחצר נפרדת לצד אמו בהטי ונקבה בוגרת נוספת בשם אביבה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]