מארס רוברג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארס רוברג'

מארס רוברג'אנגלית: Mars Roberge) הוא במאי ויוצר קולנוע קנדי-אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארס רוברג' נולד ברובע סקארבורו אשר בטורונטו, קנדה, ב־30 בנובמבר 1972.הוא למד במסלול הפקת סרטים באוניברסיטת ניו-יורק וסיים את לימודיו ב-1995. ביים קליפ ועבד כעוזר הבמאי הראשון של ג'סי טררו. במהלך שנות ה-90 עבד רוברג' בתחומים רבים של תעשיית הקולנוע, מפרסומות וכלה בפיצ'רים, מסיוע למנהל האמנותי, קני ביירד ועד לעבודה על בנייני דגמים מתפוצצים בסרטי אקשן שביים ג'ון גאדצקי.

בתחילת שנות ה-2000, עבר רוברג' לניו יורק ועבד שם כסטייליסט של פטרישיה פילד (סקס והעיר הגדולה) תוך שהוא מפתח את קריירת התקליטנות שלו (ניגן במספר מועדונים גדולים כמו Limelight, Webster Hall וכו') והופיע בלהקות שונות (Rise NYC, Tulips for Tina) כגיטריסט, כזמר וכמתכנת עם פרסומים ב-International Deejay Gigolos ו-Mogul Electro. בזמן שעבד עבור פילד, צילם את סרט העלילתי הראשון שלו, סרט תיעודי על עולם הדראג והאמנות המחתרתי של ניו יורק בשם "The Little House That Could" אשר זכה בבכורה עולמית בשנת 2013 ב-Frameline וזכה בפרס בחירת הקהל ל-2015 לסרט הטוב ביותר ב-NewFilmmakers לוס אנג'לס.

רוברג' עבר ללוס אנג'לס ב-2011 וביים שני סרטים עלילתיים נוספים תחת חברת הסרטים שלו, World Domination Pictures: קומדיית הפאנק "Scumbag "[1][2][3] שהוצגה בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ברוטרדם ב-2017[4] ו"מיסטר סיסטר" שהוקרן בבכורה כסרט הסיום הרשמי של Dances With Films בשנת 2021. מיסטר סיסטר זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של ניו יורק לשנת 2021 של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של "פרסי החורף".[5]

כמו כן, בשנת 2021, זכה רוברג' בתחרות הפיצ'רים הבינלאומית של We Make Movies "Make Your Feature", שמימנו את פיצ'ר דל התקציב שלו "כוכבים" שצולם במרץ 2022: דרמה בשחור-לבן בשם שעובדה ממחזה שכתב דורון בראונשטיין על קבוצה של נשים חסרות בית בניו יורק, בכיכובן סופיה לאמר, דברה האדן והראפרית רה דיג'ה. הסרט הוצג בבכורה עולמית בסרט הפתיחה הרשמי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של פרסי החורף ב-17 בפברואר 2023. באותה שנה לימד רוברג' כיתות אמן על יצירת סרטים דלי תקציב באירועי בוגרי בית הספר לאמנויות של אוניברסיטת ניו יורק ובפסטיבל הסרטים הבינלאומי, פרסי החורף.

ב-2024 צילם רוברג' את סרטו העלילתי החמישי, אנתולוגיית אימה בשם "Rufus" בכיכובם של ריק רוס, דון בולס, ספוקי רובן ואחרים. אחד מהסיפורים בסרט מעובד מהמחזה "צמחים מטפסים" מאת ארז מירנץ. העיתונות הבריטית כינתה אותו כדמות מובילה בתנועת הסרטים האליווד - קבוצת יוצרי סרטים מחתרתיים בהוליווד היוצרת בכל האמצעים הדרושים.[6] רוברג' אחראי על השקת ז'אנר קולנוע חדש ב-2016, שאותו הוא מכנה "רוקטופיה" ומגדיר אותו כ"מאבק של אינדיבידואל נגד האידיאלים של חברה אוטופית שבה חופש הבריחה היחיד הוא למרוד". בנוסף, הוא מתפקד גם כתקליטן מחתרתי בשם "Die J! Mars" שמנגן במספר מקומות בטורונטו, ניו יורק ולוס אנג'לס מאז תחילת התשעים ומנהל לייבל בשם World Domination Records. הוא אף הציג תערוכות של עבודותיו בגלריה ARS ביפן ובארצות הברית.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הבית הקטן שיכול (2013)
  • Scumbag‏ (2017)
  • מיסטר אחות (2021)
  • כוכבים (2023)
  • רופוס (2025) בתהליכי פוסט פרודקשן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מארס רוברג', במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wild, Stephi. "Sex, Drugs, And Telemarketing– A Look At Mars Roberge's SCUMBAG". broadwayworld. broadwayworld. נבדק ב-8 פבר' 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ zeitgeistworld, MustSee: Cult Film “SCUMBAG” (dir. Mars Roberge) US Premiere on Digital Platforms! 23 April 2018.
  3. ^ Dangerousminds, ‘scumbag’: a movie for anyone who has ever hated their job & would do anything not to be there 31 January 2017
  4. ^ Jason, Dj. "Die J! Mars is bringing his latest film,Scumbag to Queens for the North American premiere". absolution. Archived from the original on 2023-11-29. Retrieved 9 February 2017.
  5. ^ Unseen Films, Mister Sister (2021) Winter Film Awards 2021 September 29, 2021
  6. ^ Myindie, productions. "Mars Roberge Filmmaker".