איציק סולם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ לינקים שבורים
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=איציק סולם
|שם=איציק סולם
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=מרכז}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־15:00, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

איציק סולם
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1974 (בן 50 בערך)
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק
מוזיקת עולם
מוזיקה אלקטרונית
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איציק "זק" סולם (נולד ב-1974) הוא יוצר, מלחין, מפיק מוזיקלי וגיטריסט ישראלי.

ביוגרפיה

סולם התחיל לנגן בפסנתר בגיל 6 ובגיל 12 למד גיטרה מאביו, המוזיקאי אלי סולם. בנעוריו התפרסם כגיטריסט ייחודי בעל טכניקה פנומנלית ושימש מורה למאות תלמידי מוזיקה מכל הארץ. בשנת 1992, בהיותו בן 18, זכה במקום הראשון בתחרות גיטריסטים ארצית. כשנה אחרי כן, השתתף במופע ובאלבום "צבעוני שחור" יחד עם רון סלונים, אייל פארן, אלונה דניאל, ארקדי דוכין, ז'אן פול זימבריס ומיכה שטרית.

בהמשך היה סולם חבר בלהקת היהודים והשתתף בהופעות מתחילת דרכה של הלהקה ועד לביסוסה כאחת מלהקות הרוק המצליחות בארץ. בשנת 1998 השתתף סולם בהקלטות אלבומה השני "היהודים" בנגינה ועיבודים וכן בהקלטות אלבומה השלישי "פחד מוות" בשנת 2001. במהלך חציה השני של שנת 2014 חזר ללהקת "היהודים".

בשנת 1998 עבר להתגורר בניו יורק והופיע בסצנת המוזיקה המקומית. עבודתו עם מפיקים כמו Ed Tuton, Baby Face ו Frank Fillipetti האגדי (Forerigner, Kiss, Fuel, Korn, James Tayor) ביססה אותו כאחד מהגיטריסטים המבוקשים והמוערכים ביותר בעיר.

במהלך עבודתו כמפיק ונגן במנהטן, עבד סולם עם אומנים מהשורה הראשונה כגון סוזן וגה, די סניידר, וכן בתזמורת הענק "אורקסטרה טראנס - סיבירית," אחת מההצלחות המסחררות ביותר בארצות הברית מזה שני עשורים. בראשית שנות ה-2000 השתתף בהקלטות אלבום צמד ה-R&B האמרקני הנודע KC & JOJO, שמכר כ-10 מיליון עותקים, וכן באלבום הבכורה של הכוכבת הקנדית Fefe Dobson, שמכר כמיליון עותקים. כמו כן הופיע עם זמרת הנשמה Ayo שזוכה להצלחה גדולה באירופה, השתתף בהקלטת אלבומו המוערך והמצליח של Patrice Bart Williams, והופיע בכל רחבי ארצות הברית עם סולן להקת Space Hog הבריטית Royston Langdon.

כמעבד ומפיק מוזיקלי סולם חתום על יותר מ-200 תקליטורים וככותב ומלחין על מאות ג'ינגלים ופרסומות למותגי יוקרה ששודרו בכל בעולם, ומוזיקה לסרטים הכוללת גם הופעה בקטע סולו גיטרה בסרט "מוזיקה ומילים" בכיכובם של יו גרנט ודרו ברימור.

סולם אף שימש כמדריך מוזיקלי לשחקנים ההולווודיים ג'רארד באטלר, ג'פרי דין-מורגן, ויו גרנט.

בשנת 2005 הקים את חברת ההפקות האמרקנית Prysm Music והפיק אומני פופ ורוק צעירים. בשנת 2006 החתים והפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה של להקת הרוק Amaury שזיכה אותה במקום הראשון בקטגורית הרוק של VH1, ובשנת 2008 את אלבומו של ג'וליוס אשר זכה במקום הראשון בקטגוריית הפופ.

בשנת 2009 כתב סולם את המוזיקה למופע האקרובטיקה "Ariel Angels" יחד עם הבסיסט מייקל ויסגליה. כמו כן הופיע במופעי ברודוויי שוברי הקופות "Rock of Ages" בניו יורק ו"Van Helsing's Curse" בלאס וגאס.

בשנת 2011 הוציא סולם אלבום סולו אינסטרומנטלי אותו כתב והפיק. באלבום משתתפים נגנים מהשורה הראשונה בעולם כגון עומר חכים (מדונה, סטניג), סטרלינג קמפבל (דיויד בואי, B-52), סטיב הולי (פול מקארטני, ג'ו קוקר), ג'רי מרוטה (פיטר גבריאל, אלטון ג'ון), וויל לי (פרינס, אריק קלפטון) דני לואיס (Goverment Mule) כמו כוכבים רבים אחרים.

הרכב ההופעה החיה כולל את אנטון פיג בתופים, מייקל ויסגליה בבס, בנט פסטר בקלידים, טאביטה פייר שירה, גאריסון הוק הג'מייקני בראפ וקולות ואיציק סולם בגיטרות, ומופיע במועדונים מפורסמים בניו יורק כגון מרקורי לאונג', bowery ball-room, ובפסטיבלים ברחבי ארצות הברית.