מנחה (מקצוע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מנחה טלוויזיה)
קורי ברוקן מנחה את אירוויזיון 1976

מנחה או מגיש הוא אדם האחראי להנחיית תוכניות ברדיו, בטלוויזיה (חדשות, תחרויות, מגזינים, אירועי ספורט ועוד) או להנחיית אירועים ציבוריים ופרטיים (כגון אירועי הוקרה וטקסי חלוקת פרסים). המנחים נבחרים בדרך כלל בהתאם לאיכויות מסוימות שלהם (דיקציה טובה, כריזמה, ידע). מנחי הטלוויזיה נבחרים גם על סמך המראה החיצוני שלהם.

מנחה טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחה טלוויזיה הוא אדם המארח תוכניות טלוויזיה. מנחים רבים יהיו בעלי תפקיד נוסף כגון שחקנים, זמרים, קומיקאים וכדומה. מנחים אחרים עשויים להתמחות בתחום מסוים (כגון מדע, משפטים, פוליטיקה וכדומה) וישמשו כמגישים בתוכנית העסוקות בתחומי התמחותם.

מגיש חדשות הוא המנחה של מהדורת החדשות.

מנחה רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שדרן רדיו

מנחה ברדיו נקרא בדרך-כלל שדרן רדיו. המונח זהה למונח מנחה טלוויזיה, למעט העובדה ששדרני הרדיו מנחים תוכניות רדיו במקום תוכניות טלוויזיה. הביטוי "קול רדיופוני", המשמש כתיאור לאדם הניחן בדיקציה טובה ובקול ערב, מתקשר לעובדה שמנחה הרדיו משתמש רק בקולו בעת ההנחיה, ולמאפייניו הפיזיים ולמראהו אין כל משמעות.

מנחה שותף[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחה שותף הוא אדם נוסף אשר איננו מוכר כמנחה הרשמי של התוכנית, אלא כשותף להנחיית התוכנית, על מנת להוסיף תוכן או על מנת להוסיף משיכה לתוכנית. לעיתים המנחה השותף ישמש לצורך מתן פרשנות נוספת, במהלך ראיונות, או כדי למלא את הפער שהמנחה הרשמי של התוכנית אינו מסוגל למלא.

הנחיית טקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטקסים ציבוריים, ובמיוחד בטקסים רשמיים שיש להם פרוטוקול קבוע, נדרש בדרך כלל אדם שינהל את מהלך הטקס. באנגלית ישנה הבחנה בין מגיש (Presenter), לבין מנהל הטקס הנקרא Master of ceremonies. מנחה זה, מנהל הטקס או "שר הטקס", לא רק מציג את המופיעים (אמנים או דוברים), מדבר אל קהל המשתתפים ונותן להם הנחיות (למשל: "הקהל מתבקש לקום"), כי להבדיל מהמגיש הרגיל, הוא גם אחראי מאחורי הקלעים על ניהולו השוטף והזורם של הטקס כך שיתאים לפרוטוקול האירוע או לתוכנית שהוכנה עבורו מראש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קובץ קול זה הוא הקראה של הערך כפי שהופיע בתאריך 2016-11-28, שינויים בטקסט שבוצעו לאחר מכן אינם מופיעים בהקלטה. (עזרה)