משתמשת:85malak

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כותבת זו היא סטודנטית, הפועלת בוויקיפדיה העברית במסגרת קורס אקדמי.

טרב עבד אלהאדי (בערבית,طرب عبد الهادي:1911-1980)פעילה פוליטית ופמיניסטית בתנועה הפלסטינית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרב עבד אלהאדי נולדה ב1911 בעיר ג'נין בצפון פלסטין אביה סלים אחמד עבד אלהאדי אחד הפעילים הפוליטיים בתנועה הפלסטינית ומפלגת האי מרכזית הפלסטינית,שנהרג ב1915 על ידי ג'מאל באשא . טרב למדה את התיכון בשכם ונישאה לבן דודה העורך דין הפוליטיקאי עוני עבד אלהאדי שתמך באשתו לפעול בתנועה הפלסטינית בתקופה שהיה קשה מאוד לנשים לצאת ולפעול בחברה .

פעילויותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרב פתחה את הדלתות של ביתה שהיה בירושלים לנשים פלסטיניות שפעלו בתנועות נשיות, וכך הקימה בביתה הועידה הראשונה לנשים פלסטיניות, ויצאו הנשים למחאה ברחבות ירושלים נגד מעשי הרודנות ברחבי המדינה. ובשנת1933 ובשנת 1936 הובילה עבד אלהאדי מעשי ופעילויות תרומה לבני השהידים ומשפחות המורדים בזמן השביתה הגדולה. טרב עבד אלהאדי גם תמכה ותרמה בהקמת אגודות נשיות שעוסקות בסוגיות נשיות בפלסטין. עד שהגיעה למעמדים ניהוליים ונהייתה המזכירה להתאחדות הנשים הערביות בעולם. היא גם תמכה בנוכחות הנשים הפלסטיניות והנהיגה את המשלחת בכנס הנשים הערביות שהיה בקהיר ב1938 בהנהגת הודא שעראוי. טרב גם הייתה פעילה ב ועידת הנשים ב1944שהיה בקהיר והייתה טרב הגשר בין הנשים המצריות ובין הנשים הערביות ברחבי עולם הערבי. בשנת 1948 טרב התיישבה במצרים ושם המשיכה את פעילויותיה מביתה וקיבלה את חברי התנועה הנשית הפלסטינית ותרמה להקים את ההתאחדות הנשית הפלסטינית -סניף קהיר[1]. טרב עבד אלהאדי לא כתבה מסמכים או ספרים בנושא הנקבה הפלסטינית אך פעילויותיה השפיעו הרבה .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ الكتاب الصادر عن الاتحاد النسائي المصري حول المؤتمر الفلسطيني سنة 1938. -http://www.palestinapedia.net/%D8%B7%D8%B1%D8%A8-%