משתמש:בנש/צאר: המאבק על הכתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

צאר:המאבק על הכתר
Tzar: The Burden of the Crown
כללי
תאריך הוצאה 31 במרץ 2000
סוגה משחקי אסטרטגיה בזמן אמת
פיתוח HAEMMONT Multimedia ו-infinite loop
הוצאה לאור PAN interactive publ ו-Take-Two Interactive וגם FX Interactive (בספרד ואיטליה)
הפצה גלובוס יונייטד אקטיב
עיצוב וסלין הנדג'ייב
דרישות תוכנה
גרסה 1.14
מצבי משחק שחקן יחיד
מרובה משתתפים
דירוג על פי ESRB מגיל 13
פלטפורמות במקור פותח עבור מחשב אישי (חלונות), ניסיון להעביר ללינוקס [1]
מדיה CD
דרישות מערכת
מעבד מעבד פנטיום במהירות 166MHz לפחות
זיכרון 16MB RAM
כרטיס מסך עם 1MB זיכרון גרפי
מקום פנוי 202MB
בקרים עכבר בלבד או בשילוב עם מקלדת

צאר: המאבק על הכתר הנו משחק אסטרטגיה בזמן אמת למחשב אישי. פורסם על ידי Take-Two Interactive (T2) ובעבר על ידי |TalonSoft_inc. פותח על ידי החברה הבולגרית משחקי Haemimont.יצא לאור ב -31 במרץ שנת 2000. הופץ בארץ (ישראל) על ידי גלובוס יונייטד אקטיב. שותפות: PAN Interactive Publ, infinite loop.

המשחק לא זכה להצלחה רבה, עם זאת, הוא קיבל הכרה וקהל כאשר הופץ כמשחק הדגמה במספר מגזינים.

האירועים מתרחשים בעולם דמיוני של ימי הביניים. המטרה הבסיסית היא לכבוש את הממלכות השכנות ולהשמיד את כל העקבות שלהם, או להרוס להם את הטירות, תלוי במצב משחק הנבחר. יש בניינים ודמויות רבים ושונים שאתה יכול לייצר, כל אחד תלוי באיזה מ3 תרבויות שאתה בוחר להיות: אירופאית, אסיאתית או ערבית. ההבדלים העיקריים הם הסוגים של מבנים מיוחדים זמינים, ואת סוגי כוחות שאתה יכול לעשות. ההדמיה כוללת מספר מאפייני מסחר ודיפלומטיה. מצבי המשחק לבחירה הם: משחק בשלבים (המערכה) לשחקנים בודדים, משחק מול שחקנים ממוחשבים עבור שחקן יחיד, משחק מרובה משתתפים באינטרנט או ברשת מקומית ותוכנה גרפית שבה שחקנים יכולים ליצור מפה משלהם.

המשחק ידוע בעיקר בזכות היישום הראשון אי פעם של מערכת העלאת רמות הגנה ו\או התקפה ו\או קסם ועוד... (מערכת חוויה מלאה) לכל יחידה במשחק, למשחק אין מערכת של גיבורים הידוע במשחק וורקראפט 3.

אבל עדיין יש לכל יחידה יש את הפוטנציאל להגיע לרמה 12 ובכך לצבור מעמשל גיבוראי. אין מגבלה של יחידות "גיבור" ששחקן יכול לברוא, כל עוד השחקנים יכולים לשמור עליהם בחיים.

יש גם אפשרות משחק בשלבים עבור שחקנים יחידים שבו השחקן חייב להשלים מטרות ספציפיות, כגון השמדת כוח אויב או מגנה על מצודה מפני התקפה. בקמפיין יש בסך הכל 20 משימות.

המשחק כולל גם תוכנה ליצירת מפות שבה שחקנים יכולים ליצור מפה משלהם לשחק עם אסטרטגיות שונות על נהרות, יערות, ומשאבים כדי לבנות צבאותיהם.

ההוצאה לאור של המשחק חשבה להעביר את המשחק ללינוקס , אך זה נדחה בשל החששות בתוך החברה, בגלל ששמעה אחר כך את ההערות השליליות על המשחק מהקהילת משחקי לינוקס. .[2]

סיפור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שנים רבות שרר בעולם תהו ובוהו. הקרב עתיק היומין בין הטוב והרע נטל את חייהם של אנשים רבים. כוחות האופל שלטו.

החיים סבבו סביב המלחמה, שפיכות הדמים והמוות. רק המכשפים הטובים העניקו ללוחמים מעט תקווה, אך אפילו הם לא היו חזקים מספיק בכדי לשלוט בכוחות האופל.

כאשר הכל כבר נראה אבוד, נולד מכשף חדש. הוא היה בעל עוצמה רבה מכל מכשף שקדם לו. לאחר מאבק ארוך ניצח המכשף הטוב את כוחות האופל. שפיכות הדמים הפכה לאגדה שעברה מאב לבן לאור המדורה. המכשף הטוב ואנשיו הפכו את העולם החדש למקום של שלווה.

כאשר הכל חש המכשף הטוב כי קיצו מגיע, הטיל כישוף טוב על העולם. הוא השתמש האש החיים הקסומה כדי להעביר את האנרגיה שלו ואת חוכמתו לתך גביש בדולח המעניק למחזיק בו כוח מוחלט. הגביש הופקד בידיהם של שוליות המכשף ששמרו עליו במשך אלפי שנים והשתמשו בו כדי לשלוט בכוחות האופל.

יום אחד נולד מכשף נוסף. למרות כוחותיו, היה מכשף זה זקוק לגביש הבדולח על מנת לשלוט בעולם. הוא הצליח לגנוב את גביש הבדולח. ה מכשפים האחרים בטירתו של המלך לא יכלו לעצור בעדו ולא הצליחו לגלות את מקום מחבואו. כל מה שעלה בידיהם לעשות היה להטיל כישוף על גביש הבדולח, שיגרום לכך שהמכשף יהפוך לאבן אם ינסה להשתמש בגביש.

המכשף נעלם לבלי שוב והגביש לא נמצא לעולם. כשפיהם של המכשפים הטובים הגנו על העולם מפני כוחות האופל, אך הכשפים הלכו ונחלשו מדי יום. אנשים אמיצים ומכשפים רבים ניסו לחפש אחר עקבותיו של הגביש על מנת להשיב את כוחו אל טירתו של המלך.

שליט האופל שמע גם הוא על הגביש ועל כוחו הרב. הוא ידע שהגביש הוא כל מה שיזדקק לו על מנת להפוך לבלתי מנוצח. בעודו נתון תחת השפעתם של הכשפים הטובים זימן אליו השליט את משרתיו האיומים, ארבעת משיחי הרוע - החמדנות, הבוגדנות, הפחדנות והעצלנות.

בהדרגה הצליחו ארבעת המשיחים לכבוש את ליבותיהם של האנשים ולהרוס את העולם החדש. המהומה, האימה והרעב תפסו את מקומם של השלווה, השמחה והשגשוג. אחים נלחמו זה בזה, אבות ובנים נאבקו. כוחות האופל שלטו שוב.

המלך נרצח על ידי בוגד בקרב אחזרי. תהילתה של הממלכה הפכה לזיכרון רחוק.

למרבה המזל מצא המכשף האחרון את הנסיך הפעוט בחיים בין הריסות הטירה.

הוא הציל אותו וגידל אותו עד שהפך לאיש צעיר, חזק ואמיץ שלא ידע מעולם מהו שמו של אביו האמיתי.

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רשימת הגרסאות של צאר, באתר ויקיפדיה האנגלית (באנגלית)
  2. ^ Tzar related posts משחק ללינוקס

תבנית:Haemimont

תבנית:Strategy-videogame-stub

תבנית:Navbox

תבנית:Collapsible option


קטגוריה:משחקי רשת קטגוריה:משחקי מחשב קטגוריה:Video game navigational boxes by company קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2000 קטגוריה:משחק ללינוקס קטגוריה:משחק אסטרטגיה בזמן אמת קטגוריה:משחקים שפותחו בבולגריה קטגוריה:משחקי חלונות