משתמש:דגש/הילולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לקוראים.

את פעילותי בוויקיפדיה העברית, או בעצם בכלל מיזמי ויקיפדיה, התחלתי ביולי 2014 – לפני כשמונה שנים. למען הדיוק אומר שאת החשבון יצרתי ביולי 2014 סתם מתוך אי־היכרות עם המערכת, אך הלכה למעשה את עריכתי הראשונה ביצעתי חודשים ספורים אחר כך, לקראת תום השנה האזרחית.

עריכותיי הראשונות היו ניסיונות להוספת שביבי מידע כאן או דיוק פרטים שם, בין היתר מחמת גיל צעיר מאוד שבו התחלתי לערוך (את גילי העדכני אתן לכם לנחש...). באופן לא מפתיע, כמו אצל ילדון חם־מזג, עריכות ספציפיות כאן ונושאים טעונים שם הביאו לחיכוכים כאן ולעימותים שם – חלקם זלגו אף לפעולות סנקציוניות דוגמת אזהרה או חסימה; לעתים נגדי ולעתים לעמיתיי...

למה אני מזכיר את זה היום? כי אני חושב שנושא הארת הפנים לוויקיפדים חדשים שמתקשים בכתיבה אנציקלופדית כבר עלה מספיק למודעות, ויש עורכים רבים ומסורים (הבולט שבהם הוא מקף, אבל בוודאות ישנם עוד וסליחה מכל אלו שלא הוזכרו) שעוסקים בעניין במסירות. [במאמר מוסגר: זאת פעולה חשובה, אבל המטרה בסופו של דבר היא לכתוב באופן סביר ולא להיות מדיום חברתי. יש לזכור זאת] העניין שחשוב יותר לנו, כקהילה, היא לשמור על מצבת התורמים האיכותיים. הנקודה שאותה אני רוצה להעביר היא שגם ויקיפד סורר ובעייתי מבחינת התנהגות (כן, הייתי כזה בעבר) יכול להשתלב בקהילה, אם יחפוץ בכך. הדבר תלוי גם בו, וגם ברצון שלנו כקהילה להתמודד עם אי־הסכמות באופן ענייני ושכלי.

שמונה שנים של פעילות אינטנסיבית – עם מעורבות גבוהה בחיי הקהילה ובפרשותיה – הן זמן ארוך, ארוך מאוד. אם אתחיל למנות את כל העורכים שאיתם הייתה לי אינטראקציה חיובית יכלה הזמן ואולי אז הם יכלו. אנסה בקצירת האומר להודות לאלו שעלו בדעתי בשעת כתיבת שורות אלו, ועם היתר הסליחה:

  • השניים הראשונים שאיתם הייתה לי אינטראקציה בתחילת דרכי באתר הם נרו יאיר וגילגמש. למרבה ההפתעה (או לחוסר ההפתעה) ההיתקלות הזאת נחוותה לי כלא־נעימה, אבל דווקא היא זאת שהבהירה לי את מטרת המיזם ואת הגבולות הנהוגים בו. למותר לציין ששיתופי הפעולה הענייניים ביותר על גבי האתר היו דווקא עם השניים האלו.
  • לערן על תפקידו רב השנים בניווט האתר, וכן על העזרה הטכנית ברזי מרחב "מדיה־ויקי" (כן, יש מרחב כזה ביקום מקביל...) יחד עם אמיר וקיפודנחש
  • לאלדד על עזרתו האדיבה בחפץ לב, בגלוי ובסתר, בכל עת שעולה במוחי שאלה נוקדנית כלשהי בנוגע לפיסוק, מיקוף, תחביר, עיצור או תעתיק
  • לכל המפעילים החרוצים העוסקים במלאכתם; חיבה יתרה יש לי לאלו שאינם בוחלים בכניסה לשדות בוץ זרועי מוקשים, בידיעה שמכנסיהם עשויים להיטנף בבוץ במקרה הטוב, או שהמוקשים יתפוצצו בפניהם במקרה הפחות טוב. בין הבולטים שביניהם אציין את בריאן שבתקופת פעילותו כבירוקרט התבלט בתכונה זאת; את Dovno וגארפילד שחתרו למגע עוד במעמדם כמפעילים וממשיכים בקו זה בגאון גם כבירוקרטים; משתמש:HaShumai, העיתונאי המנטר, ברק אברג'יל ו־PurpleBuffalo ואחרים.
  • לעמיתיי הבודקים בהווה – משתמש:TheStriker, יונה בנדלאק, משתמש:Deror avi וכמובן מתניה שבאדיבותו כי רבה נאות להקדיש לי מזמנו הפרטי וללמדני את רזי המקצוע. אודה שלא ידעתי עד כמה התפקיד דורש, והכרת הטוב גדולה יש לי כלפי בודק כמו עוזי, שהשקיע בתפקיד משך קרוב לעשור וחצי.
  • לדוד שי שזמין כאן משך כל (או כמעט כל) שנות קיומה של ויקיפדיה העברית ואפשר לומר שמרחב הערכים כפי שהוא קיים הושפע באופן משמעותי מטביעות אצבעותיו
  • אחרונים חביבים – הבירוקרטים דהיום: ביקורת, גארפילד ו־Dovno – אין ספק שאלמלא פעילותכם הנחרצת ויקיפדיה העברית הייתה במקום אחר מאשר היא היום.
  • ואחרונים אחרונים חביבים – כלל עורכי ויקיפדיה, מִקְּטַנָּם ועד גְּדוֹלָתָם, וּמִגְּדוֹלָם עד קְטַנָּתָם. היו ברוכים!