משתמש:דוברות משטרת ישראל/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דוברות משטרת ישראל.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דוברות משטרת ישראל.

תוכנית המפנה המשטרתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית המפנה המשטרתית היא תוכנית פעולה תלת שנתית שגיבש מפכ"ל המשטרה הנוכחי רנ"צ יוחנן דנינו עם היכנסו לתפקיד בשנת 2011, שמטרתה שיפור תחושת ביטחונו האישי של הציבור הישראלי וחיזוק האמון שהוא רוחש למשטרת ישראל. הטמעת התוכנית במשטרה החלה בשנת 2012, והשאיפה היא כי תחולל שינוי ממשי עד סוף שנת 2014.

דרך הפעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי להשיג את מטרת התוכנית הגדיר המפכ"ל שלושה תחומי מפתח שעל המשטרה למקד את מאמציה בשיפורם: הרתעה, שירות חוץ ושירות פנים.

הגברת ההרתעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגברת הרתעת עבריינים על ידי הגדלת סיכויי העבריין להיתפס. תוצאה זו תושג על ידי הידוק הרסן במלחמה בפשיעה החמורה וריבוי מעצרי עבריינים עד תום ההליכים; הקשחת המאבק בתאונות הדרכים, שבו מונחים השוטרים לעבור ל"אכיפה איכותית" - לצמצם את הטיפול בעבירות תנועה מינוריות ולהתמקד בעבירות חמורות ובבריונות בכבישים; שיפור הכשירות והמוכנות המבצעית, כולל התמודדות עם טרור ועם הפרות סדר; פיתוח של טכנולוגיה מתקדמת בכל נדבכי העשייה, יישומה והטמעתה.

שיפור שירות החוץ - האזרח במרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

נתוני מחקרים הראו כי למרות שבשנים האחרונות הגיעה משטרת ישראל להישגים משמעותיים במלחמה בפשיעה (בפשיעת רכוש, באלימות ובפשיעה המאורגנת), ועשתה זאת ללא תוספת משאבים וכוח אדם, לא גבר אמון הציבור במשטרה. אחת הסיבות לכך, לפי דנינו, היא שבזמן שהתמקדה המשטרה בטיפול בפורעי חוק לא נתנה את הקשב הראוי לחלק הארי של האוכלוסייה - האזרחים הנורמטיביים, שאינם מפרי חוק. כדי לשנות זאת הורה המפכ"ל על הפניית קשב ומשאבים מרבית לאזרחים שומרי החוק, שיפור האדיבות, היעילות והמהירות שבהן מטופלות פניותיהם ובעיותיהם וכן שיפור זמינות השוטרים.

השירות לאזרח יינתן תוך שמירה על שני עקרונות בסיסיים: 1. משטרת ישראל שייכת לכל אזרחי ותושבי המדינה. 2. שיטור מבוסס קהילה - המשטרה תפעל בשותפות עם הקהילה תוך מעורבות האזרחים והשפעתם על סדר העדיפויות בתחום שירותי המשטרה.

שיפור שירות הפנים - השוטר במרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. טיפוח והעצמת המשאב האנושי - השוטר, הגמלאי והמתנדב: דאגה לצרכיו ולרווחתו, שיפור שכרו ותנאי השירות שלו ושימת דגש על מקצועיותו, ערכיותו, כושרו הגופני ובריאותו. 2. ניהול ארגוני נכון - הפניית משאבים לתחנות המשטרה והעצמתן על ידי חיסכון במשאבים והתייעלות ארגונית מתמדת.

מדידת הישגים במערכת המפנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך הבנה שהבקרה ומדידת ההישגים הן גורם משמעותי בהטמעת מדיניות המפנה פיתחה המשטרה את "מערכת המפנה" - מערכת מדידה שהולמת את מדיניות המפנה ומשקפת את העשייה הארגונית שנעשית על פיה. המערכת בודקת את תפוקותיה של כל אחת מיחידות ותחנות המשטרה השונות ברחבי הארץ בשלושת הפרמטרים: הרתעה (כמה כתבי אישום הוגשו בעקבות פעולות היחידה, כמה מעצרים עד תום ההליכים, כמה חילוטים וכו'), שירותי הפנים (מהי מידת שביעות הרצון של שוטרי התחנה מתנאיהם ומרווחתם על פי המשובים והסקרים שהם ממלאים, מהם מדדי הבריאות והכושר של שוטרי התחנה, וכו'), ושירותי החוץ (מידת הצלחתם בהפעלת ובטיפול במרכזי השירות לאזרח ובפרויקטים משטרתיים למען הקהילה כמו "עיר ללא אלימות", "פרויקט מיל"ה" וכו').

מסע המפנה השנתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסיכום כל שנת מפנה עורך המפכ"ל מסע ביקורים בכל תחנות ויחידות המשטרה ברחבי הארץ, בודק את הישגיהן ונדבר עם הסגל ועם השוטרים. בסיום המסע מפורסמות בתוך הארגון תוצאות היחידות השונות והיחידות שהישגיהן היו המצוינים ביותר באותה שנה.