לדלג לתוכן

משתמש:Avibliz/קישורים לידען/שידרוג האתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חג שמח לכולם.


היום, בלי קשר לשום דבר אלא ללוח הזמנים של החברה המפתחת, עבר האתר שידרוג. הקישורים הישירים לא מתבטלים ולכן כל קישור שנעשה, מלבד היותו לצערי, חוטף, עדיין יובילו למאמר הנכון. עם זאת, ה-URL של מאמר גם הוא מוביל אליו ישירות ולא לדף ריק כבעבר, כמו שצריך להיות וכמו שקורה בכל אתר אחר ובלי חטיפה.


לצערי התמורה לכך היא כתובת ארוכה עם פרמטרים רבים משום שהתשתית אינה תשתית של אתר חדשות אלא של חנות מקוונת. בנוסף לא נפתרה בעיית הצורך בהקלקה כפולה כדי לחזור, ואני אדגיש זאת באתר עצמו כדי שגם המשתמשים האקראיים יידעו זאת, אבל לפחות אין כאן "חטיפה" כבעבר.

אין לראות בדף זה משום המלצה על [האתר]

Avibliz 16:42, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

אז לא הבנתי מה השינוי? היה אפשר להשתמש בכתובות הארוכות גם קודם, והבעיה שצריך ללחוץ פעמים על כפתור ה BACK (שזה לא פחות בעייתי, ואגב מעצבן גם כשמנווטים בתוך האתר שלך, ולא רק מאתרים אחרים אליו) עדיין לא נפתרה. אז מה ההבדל בין המצב הקודם למצב עכשיו??? נראה לי סתם עבדו עליך כאילו היה איזשהו שידרוג. emanשיחה 18:55, 24 אוקטובר 2005 (UTC)


קודם גם כדי להגיע ללינק הארוך היה צריך לייצר לינק מקוצר (זו עבודה מיותרת). עכשיו כל מי שקורא משהו ורוצה לשלוח לא צריך להשתמש במנגנון המסורבל של שליחה לחבר אלא מעתיק את הקישור כמו בכל אתר נורמלי. בנוסף, מי שהחיבור שלו איטי יכול לפתוח את הכתבות בדפדפן חדש, דבר שלא היה אפשרי קודם לכן. הבעיה של הלחיצה הכפולה היא גם בעיה בתוך האתר והיא נובעת כפי שהבנתי מהצורך לבנות את הדף באופן דינמי אבל זה לפחות לא חוטף לגמרי. Avibliz

מה שעושה מי שקורא באתר שלך ורוצה מאיזושהי סיבה לשלוח לחבר שלו לחלוטין לא קשור לויקיפדיה, ולכן לא מעניין אותי כקליפת השום. גם השינוי שאפשר מאשכול לפתוח כתבה בדף הוא נוח לי כשאני נאלץ להיכנס לאתר שלך בשביל לראות מה הקישור שדחפת לנו, אבל לא משנה לצורך הדיון כאן שקשור לויקיפדיה, לא לאתר שלך. לפי מה שאני רואה מבחינת משתמשי הויקיפדיה אין שום הבדל בין מה שהיה קודם למה שיש עכשיו, לכן תפסיק לזרות חול בעיני הציבור. הבעיתיות הטכנית שהיתה מבחינת קישורים מהויקיפדיה לידען נשארה לחלוטין בעינה.

לא נכון. קודם כל אין יותר קישורים חוטפים אז כבר חצי מהבעיה נפתרה. עכשיו לפחות אין חובה להמליץ על פתיחת דף חדש וגם אין צורך להמיר קישורים מכל סוג שהוא, אלא כמו בכל אתר אחר. אפשר לשנות את הגדרת אורך המשתנה בתבנית כך שזה יקבל את הקישור הארוך.Avibliz

מבדיקה שערכתי עכשיו, כל הקישורים חוטפים בדרך זו או אחרת. חלק (בעיקר קישורים לאשכולות, אבל לא רק) ממש לא נותנים לחזור (אלא אם כן מקליקים מאוד מהר), וחלק צריך להקליק פעמיים לא משנה באיזו מהירות (ולדעתי זה אפילו יותר גרוע, כי הכתובת URL בחלון לא קופצת, ורוב המשתמשים לא ייקלטו שהם צריכים להקליק עוד פעם על BACK בשביל שזה יחזור).
הקיצור, מבחינת הויקיפדיה שום דבר לא השתנה, לפחות לא לטובה.
את ההערה על אורך המשתנה בתבנית לא הבנתי. איך אפשר להגדיר את זה? ובכל מקרה, אני לא רואה שום תועלת בזה. כבר עדיף להמשיך להשתמש בקישורים הקצרים. emanשיחה 21:06, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה בכל אופן. זה מה שאני מסוגל לעשות וחוץ מזה צצה תקלה חדשה ששמתי לב אליה רק כשעדכנתי את האתר בערב - התאריך מופיע פעמיים וזה יוצר שורת חור. נקווה שיתקנו ביום ראשון. בכל אופן הלוואי שהיתה לי מערכת כמו ויקי של היום. :-)Avibliz 21:23, 24 אוקטובר 2005 (UTC)