משתמש:HanochP/טיוטה/ עזרה בטבלאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זוהי טיוטה המיועדת להתווסף לעזרה:טבלאות.

חשיבותה של הטבלה נובעת מהיכולת להציג לקורא מידע רב מבלי ליגע אותו בקריאה ממושכת, היא מאפשרת גם ניתוח השוואתי בקלות. למרות שהטבלה דו-מימדית, היא מאפשרת בנית ציר שלישי, לדוגמא, באמצעות שימוש בצבע או עיצוב אחר. השיטה המסורתית לבנית טבלאות הינה באמצעות עריכת קוד מקור המלווה בתחביר לא פשוט ובתהליך מיגע (בעיקר במידה והטבלה מורכבת). מאוחר יותר הצטרפה השיטה של עורך חזותי המאפשרת יצירה ועריכה של טבלה, בתנאי שאיננה מורכבת ו/או צבעונית.

שיטות עדכניות ליצירת טבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק זה מציג שיטות קלות ונוחות ליצירת טבלאות,  (כולל יצירת טבלאות מורכבות) בעיקר עבור עורכים שבניית טבלאות אינה מלאכה יום-יומית עבורם ואינם שולטים בעריכת קוד מקור והתחביר הנידרש לעריכה כזו.

שיטות אלו מרוכזות בטבלה הבאה (רשומה בלשון זכר למען הקיצור בלבד). הערה: התהליך נבדק בכרום ובפיירפוקס וחלקו גם באופרה תוך שימוש במחשב. לא נבדק בעריכה בסמארטפון.

הטבלה הנדרשת אפשרויות ליצירת הטבלה אפשרויות לתחזוקת/עריכת הטבלה בהמשך הערות
סוג הטבלה כולל מיזוג/פיצול תאים. (כמו בדוגמא) כולל צביעת תאים. (כמו בדוגמא)
פשוטה לא לא אפשרות א: הפעל עריכה. לחץ הוספה, בחר טבלה. ערוך את הטבלה על ידי הוספת שורות ועמודות כנדרש. הוסף טקסט לכל תא כנדרש. פרסם עריכת טקסט, שורות ועמודות באמצעות העורך החזותי
אפשרות ב: כתוב את הטבלה באקסל. סמן את כל תאי הטבלה. העתק. הכנס לערך במצב עריכה. הדבק. פרסם. כנ"ל. או ערוך את האקסל וחזור על העתק הדבק. במידה ואין בידך האקסל המקורי, העתק התאים בויקיפדיה, הדבק לאקסל, ערוך, העתק והדבק חזרה לויקיפדיה.
מורכבת כן לא אפשרות נוחה היא אפשרות ב למעלה. ניתן באקסל למזג ולפצל תאים בקלות. במידה ונידרש רק מיזוג תאים, ללא פיצול תאים, ניתן להשתמש גם בעריכה חזותית (אך עם יותר טירחה) כנ"ל.
מתקדמת לא משנה כן אפשרות נוחה היא ליצר את הטבלה באקסל. בצע העתק, הכנס לכאן, (זהו כלי באנגלית ליצירת קוד מקור לטבלה בויקיפדיה וגם לערוך את הטקסט והסגנונות והצבעים) בחר קובץ, בחר טבלה חדשה, עדיף להגדיר טבלה חדשה עם מספר השורות והטורים הנדרש, להדביק את הטבלה (את הצבעים למינהן ניתן להגדיר באקסל מהתחלה, או, לחילופין, בכלי זה) ללחוץ העתק,(הלחצן הירוק בפינה הימנית למטה) להכנס לערך, הדבק. (הערה: כדאי לשמור את הטבלה גם באקסל וגם בכלי ליצירת קוד מקור, קבצים אלו עשויים לסייע בעתיד לצורך עידכון הטבלה בעתיד). כנ"ל, או להעתיק את הטבלה לכלי הנזכר ליצירת קוד מקור ולערוך בו, או, עריכה בקוד מקור בתהליך זה נוצרה הטבלה הנוכחית.

עורכים המיומנים בבניה ועריכה של טבלאות בעורך חזותי ובקוד מקור מוזמנים להמשיך בכך על פי ההנחיות שבפרקים הבאים: עורך חזותי, תחביר בסיסי, פרמטרים, סגנונות וכן הלאה.