משתמש:Maayansalhani/בית לסין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיאטרון בית ליסין הוא תיאטרון ציבורי מוביל, המציג בהצלחה בכל רחבי הארץ רפרטואר איכותי ומגוון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התיאטרון נוסד בשנת 1980 כמועדון התיאטרון של הסתדרות העובדים בישראל, ופעל באולם הקטן שברחוב ויצמן, בסמוך לרחוב ליסין, ומכאן מקור שמו. בשנת 2003 עבר תיאטרון בית ליסין למשכנו ברחוב דיזנגוף, והפך לתיאטרון השני בגודלו בארץ, המציג מדי ערב בשלושה אולמות בתל אביב ובאולמות נוספים בכל הארץ. תיאטרון בית ליסין שם לו למטרה לטפח ולעודד את המחזאות הישראלית והמחזאות החדשה, ולצד מחזות ישראלים חושף את הקהל גם למחזות מודרנים מהעולם. התיאטרון משקיע רבות בעידוד המחזאות הישראלית ומפתח מחזות המשקפים את ישראל על כל גווניה ואת המציאות הייחודית שלה. על בימות התיאטרון עולות מיטב ההצגות, שלהן אמירה אמנותית, חברתית ועכשווית. כחלק מעשייתו העקבית של תיאטרון בית ליסין בפיתוח המחזאות הישראלית החדשה הוא מקיים מדי שנה, החל משנת 2000, את פסטיבל "פותחים במה", פסטיבל בית ליסין למחזאות ישראלית. הפסטיבל הוא האירוע הגדול והחשוב ביותר למחזאות ישראלית חדשה והוא משמש כקרש הקפיצה המשמעותי ביותר למחזאים בתחילת דרכם. התיאטרון אף הרחיב את פעילותו בתחום כשהקים בשנת 2012, ביחד עם סדנאות הבמה, בית הספר למחזאות, שבמסגרתו הוא מלווה ומכשיר מחזאים מתחילים ומתקדמים.תבנית:אתר "בית לסין"

התיאטרון כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון בית ליסין הוא התיאטרון הרפרטוארי היחיד המפיק באופן שוטף הצגות לילדים, במסגרת הסדרה "בית ליסין ילדים". הסדרה חושפת בפני הילדים הצגות איכות מושקעות, במטרה לגדל דור חדש של צופי תיאטרון איכותי. החל משנת 2009 פועלת במסגרת תיאטרון בית ליסין קבוצת צעירים, שהוקמה כחלק מהחזון האמנותי של התיאטרון לשמש בית ליצירה חדשה, צעירה וחדשנית. לתיאטרון בית ליסין היסטוריה מפוארת של זכיות בפרס התיאטרון הישראלי: "חמץ" (פרס הצגת השנה ופרס מחזאי השנה לשמואל הספרי), "שבעה" (פרס מחזאי השנה לשמואל הספרי), "מכתב לנעה" (פרס מחזאית השנה לגורן אגמון), "איסמעליה" (פרס מחזאי השנה להלל מיטלפונקט), "מקווה" (פרס הצגת השנה), "סינית אני מדברת אליך" (פרס מחזאית השנה לסביון ליברכט), "החולה ההודי" (פרס מחזאי השנה לרשף לוי), "תפוחים מן המדבר" (פרס מחזאית השנה לסביון ליברכט), "אנדה" (פרס הצגת השנה, פרס מחזאי השנה להלל מיטלפונקט), "הבנאליות של האהבה" (פרס הצגת המחזה המקורי של שנה), "רוחל'ה מתחתנת" (פרס הצגת המחזה המקורי של השנה, פרס הצגת השנה ופרס מחזאית השנה לסביון ליברכט). ציפי פינס מכהנת כמנהלת התיאטרון.

פרסי התיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

את פרסי השחקנים הטובים ביותר קטפו נדב נייטס ("המקרה המוזר של הכלב") לאורה ריבלין ("סיפור ישן-חדש") – שניהם עבור הצגות של בית ליסין. התיאטרון זכה גם בפרס הקומדיה הטובה ביותר על "המוגבלים", והמחזאי גור קורן זכה עבור בפרס מחזאי השנה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:רחוב דיזנגוף]] [[קטגוריה:תל אביב-יפו: תיאטראות|בית ליסין]] [[קטגוריה:ההסתדרות הכללית]]