משתמש:Mohammad Darawshe/מוחמד דראושה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mohammad Darawshe.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mohammad Darawshe.


מֻחמד דראושה (محمد دراوشه) הוא חוקר ופעיל חברתי ופוליטי. תחום עיסוקו הוא שלום ויישוב סכסוכים, והוא ניהל מספר מיזמים הנוגעים בקשר בין החברה היהודית והערבית בישראל. בין היתר ניהל את עמותת יוזמות אברהם, וכיום הוא מנהל את תחום תכנון, שוויון וחיים משותפים במרכז החינוכי גבעת חביבה ובכיר הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים.

בוגר תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה ממכללת עמק יזרעאל ותואר שני בהצטיינות יתרה בלימודי שלום וביישוב סכסוכים מאוניברסיטת חיפה. עבד במכון האקדמי של קרן רוברט בוש (גר') בברלין, גרמניה, וייעץ למועצת אירופה בעת ניסוח אמנת המסגרת להגנה על מיעוטים לאומיים (אנ') (צר')

  • מלגאי במה למנהיגות צעירה, הקרן החדשה לישראל – 1988–1989[דרושה הבהרה]

ב־2002 הכשיר מאמנים בתחום התמחותו – בניית שלום ופיתוח – בבית הספר לשירות בינלאומי של אמריקן יוניברסיטי (אנ')

מוחמד דראושה פעיל במספר מיזמים חברתיים לשותפות יהודית–ערבית. בעבר הוא ניהל את עמותת יוזמות אברהם, וב־2008–2009 הוא היה חבר בוועדה הציבורית של משרד החינוך לגיבוש המדיניות בנושא חינוך לחיים משותפים. כיום הוא מנהל תחום תכנון, שוויון וחיים משותפים במרכז החינוכי גבעת חביבה וחבר הנהלת ארגון הגג של העמותות בישראל מנהיגות אזרחית ותנועת פנימה להתחדשות ערכית בחברה הישראלית. בנוסף, הוא חבר ועדת ההיגוי הציבורית ברשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים, חבר הוועדה התלת מגזרית לתכנון מדיניות חברתית וכלכלית[דרושה הבהרה] וחבר סגל במרכז החינוכי מכון שלום הרטמן בירושלים.

דראושה שלח עסק גם בפוליטיקה: בשנים 2008–2013 היה חבר המועצה המקומית בכפר מגוריו אכסאל שלייד נצרת. בזירה הארצית הוא ניהל את המפלגה הדמוקרטית הערבית ובשלבים שונים שימש בתפקידים ברשימה הערבית המאוחדת. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע (2021) עמד בראש המפלגה הדמוקרטית, שתמכה לבסוף ברשימה המשותפת. בנוסף הוא חבר בהנהלת ארגון השמאל דרכנו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]