משתמש:Nir Etzioni/פתחנו ערכים בויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כחלק מן האופנים השונים שהוצעו לביצוע מטלת הסיום לקורס, ניתנה האפשרות לבחור נושא שמתקשר לעולם ה(לא רק)ספורט ולפתוח עליו ערך בויקיפדיה. בעבר לאיסוף הנתונים נדרשה עבודת עריכה סזיפית ולעתים מתישה, אך יחד עם זאת יוצרי הערכים זכו להצטרף לקהילת ויקיפדיה ולשתף את קוראי ויקיפדיה ישראל במידע מעניין אודות סיפורים מרתקים מעולם הספורט.

מאיה שלמה ונגה פלא[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדת החרשים - אירוע של הוועד האולימפי הבינלאומי, אשר בו מתחרים ספורטאים חירשים בענפי ספורט שונים. חירשים מתקשים להתחרות במשחקים האולימפיים הרגילים, בין היתר בשל העובדה שאינם יכולים לשמוע את השופטים השורקים על מנת להתחיל מרוץ.

אורי ספיר ורועי מן אוריין[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלדה "תורו של קייסי לחבוט" - בלדה על שחקן בייסבול שנכנסה להיכל התהילה של הבייסבול בארה"ב.

גילי שם-טוב וירדן סופר[עריכת קוד מקור | עריכה]

החמישייה העוצמתית - THE FIERCE FIVE - חמש הספורטאיות שייצגו את נבחרות ארה"ב בשתי האולימפיאדות האחרונות עם שינויים קלים בהרכבן (לונדון 2012, ריו 2016), ואשר כבשו את לבבות הצופים בארה"ב ובעולם כולו. אלי רייזמן וסימון ביילס הן המפורסמות והבולטות מקרב חברות החמישייה. בשנה האחרונה שמותיהן של השתיים עלו לכותרות בעקבות עדותן בפרשת לארי נסאר, הרופא ה"אגדי" של נבחרת המתעמלות האמריקאית אשר תקף מינית רבות מן המתעמלות בנבחרת. הפרשה התפוצצה כחלק מהדי ההשפעה של קמפיין Me Too.

עידו רבינא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספאק טקראו - זהו השם המקורי של המשחק שעל בסיסו מבוסס "הכדורגל התאילנדי" או בפשטות "תאילנדי" האהוב כל כך על תלמידי בית הספר הניסויי ומשוחק בכל הפסקה ובכל הזדמנות במגרש שמאחורי המזכירוּת.

גיא פריג' ויובל לוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהרא נמאטי - נושאת הדגל של המשלחת האיראנית למשחקים האולימפיים בריו 2016. נמאטי משותקת לכסא גלגלים מאז 2003 והשתתפה הן במשחקים האולימפיים והן במשחקים הפאראלימפיים של ריו 2016. סיפור של תקווה ושבירת מוסכמות.

נור חרומנצ'קו אדוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הכדורגל דלכורד - קבוצת כדורגל מליגת העל השוודית אשר הוקמה ב-2004 בשטוקהולם על ידי מהגרים כורדים. בין השאר הוקמה הקבוצה בכדי לספק תעסוקה לילדי המקום כאלטרנטיבה להשפעת ארגון פשע אלים בשוודיה ששמו... "לה-פמיליה".

דניאל אטיאס ומיכאל נדלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנט אומלו - רופא ממוצא ניגרי אשר גילה את תופעת ה-CTE בעקבות נתיחת גופתו של כוכב העבר וחבר היכל התהילה של הפוטבול המקצועני, מייק וובסטר. ככל הנראה, וובסטר שם קץ לחייו בעקבות דיכאון, הזיות ותופעות נפשיות אחרות שנגרמו, על פי מחקריו של אומאלו, בעקבות פגיעות ראש חוזרות במשחקי הפוטבול. שורת מקרים דומים לזה של וובסטר חיזקו את השערותיו של אומאלו. מחקריו של אומאלו הכו בתדהמה את החברה האמריקאית. סיפורו של אומאלו זכה להכרה בינלאומית יתרה בעקבות יציאת הסרט בלתי הפיך בכיכובו של וויל סמית, שמשחק בסרט את דמותו של אומאלו כדמות ראשית.

גילי ויסקינד, מיכאל לינדמן, עילי קובי ויואב נבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינפורסר - תפקיד האינפורסר בהוקי קרח התפתח אך ורק ב-NHL (ליגת ההוקי-קרח בארה"ב). אנשי ההוקי מסבירים שהאינפורסר הוא שחקן שמטרתו להרתיע את שאר השחקנים ובכך למנוע מהם לבצע עברות "מלוכלכות" על כוכבי קבוצת היריב. ההרעה מתבצעת על ידי קרב מכות באמצע המגרש אשר רק לעתים רחוקות זוכה להתערבות מצד השופט. קהל הצופים מריע ומגיע לשיא ההתרגשות בזמן המכות בין האינפורסרים.