משתמש:The fighter/איקרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של The fighter.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של The fighter.


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

מידע על המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

איקרים הינו משחק אסטרטגיה בזמן אמת, מקוון וחינם, ששוחרר ע"י חברת GameForge הגרמנית בשנת 2008. הקונספט (תפיסה) מאחורי המשחק היא דומה מאוד למשחק Civilization המוכר כל כך של Sid Meyer: כל שחקן מקבל עיר קטנה ובונה מבנים כמו מגורי חיילים, נמלים ובית מרזח כדי לפתח את עירו ואף ארמונות, כדי לאפשר את ההתרחבות לאימפריה. שלא כמו ברוב המשחקים מסוג זה, איקרים שם דגש על מסחר ודיפלומטיה, למרות שהוא מאפשר גם לחימה. שחקן אינו יכול להשתלט על עיר בצורה מוחלטת, אבל הוא יכול לכבוד אותה, לבזוז אותה או להטיל עליה מצור.


מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

איקרים פועל על מספר שרתים, הנקראים "עולמות". המשחק קיים במספר רב של שפות (באמצע שנת 2008 היו כ- 20). בגרסה הישראלית, קיימים 5 שרתים: אלפא, בטא, גמא, דלתא ואפסילון. שמות השרתים זהים בכל השפות. בגרסה הבינלאומית יש 12 עולמות שונים. שחקן מתחיל את המשחק על אי, לבד או עם שחקנים אחרים, בו יש מנסרה, מקור של משאב יוקרה ופלא עולם. יש כרגע שמונה פלאי עולם: הנפחייה של הפסטוס , המקדש של גאיה, הגן של דיוניסיס, המקדש של אתנה, המקדש של הרמס, המעוז של ארס, המקדש של פוסידון, פסל ענק. לכל פלא יש פעולה עיקרית, כמו "ייצור היין מוכפל" (הגן של דיוניסוס) המופעל רק כאשר השחקנים תורמים סכום קבוע מראש של זהב לפלא האי שלהם. לפלאים גם פעולה משנית, כמו "ספינות מסחר הן זולות יותר וגם עם ערך הגנה טוב יותר" (המקדש של הרמס).


משאבי יוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עצים - דרושים בשביל כל בניין ויחידה צבאית. קריסטל – דרוש לאקדמיה, רופאים, מרגלים, צוללות ושיפור היחידות הצבאיות בבית המלאכה. ניתן להשתמש בקריסטלים להאצת המחקרים באקדמיה, לאחר סיום המחקר "זכוכית". שיש – דרוש לשדרוג המבנים בעיר, ביניהם העירייה, החומה, חרש האבן ועוד. ישנם מבנים שאותם ניתן לבנות רק עם יש לך כמות מסוימת של שיש כבר בהתחלה(שגרירות). גופרית – דרוש לייצור כל היחידות הצבאיות והספינות, פרט לקלעים, צוללות, טבחים, ורופאים. יין – דרוש כדי לשמור על האזרחים בערים שלך שמחים ולייצור טבחים. אמברוסיה - משאב היוקרה השישי והנדיר ביותר. בעזרת האמברוסיה אפשר לקבל את הטבות חשבון הפרימיום. את האמברוסיה אפשר להשיג בדרכים שונות ומגוונות, והיא דרושה כדי להעביר ערים, להגדיל יצור וכד'. לרשות השחקנים ארבעה תחומי מחקר: לוחמה ימית, צבא, כלכלה ומדע. המחקרים מתבצעים באקדמיה. כל מחקר דורש כמות מסוימת של נקודות מחקר, הפועלות כמו כסף, מה שאומר שאתה צובר את הנקודות ומבזבז אותן על המחקרים. המחקרים מאפשרים בניית מבנים טובים יותר, ייצור יחידות קרקע טובות, יעילות ומסוכנות יותר או ייצור ספינות טובות יותר למטרות הרחבת האימפריה, הטלת מצור על נמלי שחקנים אחרים, או כדי להילחם במצור כזה.

בריתות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן שסיים לחקור "תרבויות זרות" יכול לבנות שגרירות, דרכה יכול להקים ברית חדשה או להצטרף לברית קיימת. גם בבריתות משתמשים במין "כסף" מיוחד, נקודות דיפלומטיה. שחקן צריך לפחות נקודת דיפלומטיה אחת כדי להצטרף לברית, או שלוש נקודות דיפלומטיה כדי לייסד ברית. ברית היא קבוצה של שחקנים שאינם יכולים לתקוף אחד את השני וברוב המקרים מסייעים האחד לשני עם משאבים, הגנה או התקפה משותפת. שחקנים יכולים לחתום על חוזים צבאיים המאפשרים הצבה של יחידות בעיר אחרת, חוזי סחר (החלפת סחורות בתנאים טובים יותר) ו/או חוזי תרבות (אשר מאפשרים לשחקנים להחליף סחורות תרבות במוזאיונים ובכך לשפר את מדד האושר של האזרחים בעיר). התפקידים החשובים בברית הם מנהיג, מזכיר, גנרל ודיפלומט. באיקרים הישראלי, ישנן בריתות נפוצות בעולם אלפא, ביניהן בריתות HTS, TRT, ו-LF. כל מנהיג קובע את תנאי הקבלה לברית, וכדי להצטרף לברית על השחקן לבחור את האפשרות "בקשה". בברית HTS למשל, עולים תנאי הקבלה למעל 500K נקודות כלליות(ראה סעיף: נקודות כלליות). ישנן בריתות הממציאות לעצמן מושגים משלהם: ברית A-O-P למשל המציאה כסף מיוחד הנקרא "ארק".

מבנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באיקרים אין השחקן יכול לבחור ולתכנן מבנה משלו. בעיר השחקן יש מקומות בנייה רבים, בהם אפשר לבנות מבנה אחד מתוך רשימת המבנים. לרב צריך לחקור דבר מסוים בשביל מבנים. רשימת המבנים הארוכה כוללת את: מגורי החיילים, העירייה, האקדמיה, בית המרזח(מחקר דרוש: גידול יין), מחסן(שימור), ארמון(הרחבה), מקדש(פוליתאיזם), חרש אבן-יקב-נפח זכוכית-בית היערן-מגדל אלכימאי(איסוף משאבים משופר) ועוד. לכל מבנה יש שלב, שאותו השחקן יכול לשדרג ו/או להרוס.

יחידות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיקרון, יחידות הצבא באיקרים פועלות כמו מבנים: לאחר שהשחקן חוקר מחקר דרוש השחקן מקבל את הרשות לאמן אותם(בתנאי ששלב המבנה שלו מספיק גבוה). כל שלב של מגורי החיילים מאפשר לשחקן לאמן יחידות חדשות(כגון קלעים, קשתים, פלנקסים, גירוקופטרים, מפציצים ועוד). באותה דרך גם פועלת המספנה.

נקודות כלליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקודות הכלליות הן הנקודות המסכמות את ההישגים של השחקן. כל שחקן מתחיל עם 0 נקודות, המתחילות לעלות לאט לאט. כאשר אתה בונה מספנה או נמל, ארמון או מחסן גודלות הנקודות. הנקודות הכלליות אינן משמשות ככסף, אך יכולות לעלות ולרדת. הנקודות המשניות, לעומת זאת, פועלות ככסף לכל דבר. בצבא אלו נקודות הגנרלים בהן אפשר לשדרג את הצבא. בשגרירות אלו נקודות הדיפלומטיה בהן אפשר לשדרג את הברית של השחקן ובאקדמיה אלו נקודות המחקר המאפשרות ל"קנות" מחקרים.

מצב חופשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב חופשה הינו מצב שאליו יכול השחקן לעבור. בזמן מצב החופשה בית המרזח אינו מבזבז יין, המשאבים אינם נאספים ונקודות המחקר אינן מצטברות. שחקן יכול להפעיל בכוחות עצמו מצב חופשה ל-3 ימים עד 7 ימים. מצב החופשה משמש גם לעונשים: אם שחקן מדווח על ידי שחקן אחר או אם שחקן מפעיל משתמשים כפולים, העונש יכול להגיע עד מצב חופשה לצמיתות, דרך מצב חופשה לשנה או יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישור למשחק

קישור לאינציקלופדיה של איקרים