משתמש:Tiramisu/שיחות יהונתן וברק/ארכיון 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בקשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי ברק. ראיתי שהערך חריזה הוא מומלץ, אך לא מצויינים בו שני סוגי חרוזים: חרוז בו ההברה האחרונה שונה (פשע-דשא, דרך-פרח) וחרוז בו מושמטת ההברה הסוגרת (אשה-בחשאי, אולי-עולם). האם אוכל לבקש ממך לטפל בזה? תודה מראש, יונץ שיחה 18:29, 19 ביולי 2007 (IDT)

מכיוון שעשיתי קורס שלם על חריזה :S הייתי שמח לטפל בזה, אבל אני חושב שדווקא יש התייחסות לעניין כולל דוגמה משיר של נתן (אולי פספסת?). קרא את תת הפרק ואמור לי אם אתה מרגיש צורך בכל זאת שהנושא יחודד או יודגש. ‏Tiramisuשיחה 19:13, 19 ביולי 2007 (IDT)
את הראשון כנראה באמת פספסתי, אבל מה עם השני? האם זהו "חרוז קרוב"? אם כן, יש להסביר יותר, אין דוגמאות. יונץ שיחה 20:21, 19 ביולי 2007 (IDT)
ועוד, בצורות החריזה: מה עם זה:

אהבות עלומינו איין? בקצווי המסוף
יוותרו ברציף הריקן רק שמות על הקיר
ושומר המסילה יכבה את אחרון פנסו

צל מוטות אברותינו נפיל על כל בית ורחוב
ונעוף לאגור משהו לימים של סגריר
קצת מדבר, קצת עצבון ערבה, קצת רוחות

אולי עכשיו די. (:) יונץ שיחה 23:14, 19 ביולי 2007 (IDT)
מהסוף להתחלה: אהובי - מאד מתאים... תמיד... ("מה זאת, מה זאת אהבה?"), אבל מה הקשר לאולי עכשיו די? פספסתי משהו. קצת עצבון... אוי, אחד היפים. החריזה היא א-ב-א-ג-ב-ג, שאם אני לא טועה למדנו לקרוא לזה וריאציה על מסורגת, אבל אני צריך לבדוק בקלסר. הסוג השני - חרוז אסוננטי - דווקא מודגם בערך על ידי שיריונייך/מנגינה היא ומזכיר לי את חוצץ היא/ וחצי של אלתרמן (סתם מזכיר, לאו דווקא קשור, יש לי אסוציאציות ואני נותן להן דרור). ייתכן שמצריך הרחבה והדגמה. אתפנה לכך בקרוב. מבטיח. ‏Tiramisuשיחה 01:00, 20 ביולי 2007 (IDT)
די כי כבר היה מאוחר ואני הייתי צריך לנום את שנתי. ועוד אחד אחרון:
כל אביב שבים לה סביוניה
לכסות את כל קמטי פניה
רוח-קיץ עצב אבניה
ילטף באור
שב הסתיו עם כובד ענניה
לעטוף אפור את כל גניה
והחורף את שמורות עיניה
הבוכות יסגור

האם זה מסורג? לא נראה לי. יונץ שיחה 10:17, 20 ביולי 2007 (IDT)

בוקר טוב. מקווה שישנת היטב :> ("אל תשני אניטה, אהבי!"). טוב, כמובן שזה לא מסורג. זה נקרא מבריח, וזה מוזכר בערך אבל לא בפרק שעוסק בסכמות חריזה. אין ספק שהערך הזה מבולגן וצריך טיפול, ואני מתכוון לעשות זאת, כאמור. מבריח זה אומר שבין הבתים יש קשר חריזתי בזכות השורה המבריחה / הנועלת. כאן זה משוכלל יותר כי גם החרוז שבתוך הבית זהה: א-א-א-ב א-א-א-ב. שיר מופלא, וכשמצליחים להתנתק מהלחן המופלא כשלעצמו ולקרוא את השיר כשיר, בקול, זה מצמרר. ררררררר. ‏Tiramisuשיחה 10:46, 20 ביולי 2007 (IDT)
כמוך אין, שיבולת ירוקת העין! ואגב, מה בין נתן לאניטה? :) יונץ שיחה 13:17, 20 ביולי 2007 (IDT)
בבקשה, לשאלתך, חואן :> ‏Tiramisuשיחה 16:43, 20 ביולי 2007 (IDT)
מעניין. באמת תהיתי, ושמעתי אחרים. שבוע טוב, יונץ שיחה 21:01, 21 ביולי 2007 (IDT)
בבקשה. בשביל זה אני פה :) "ושמעת אחרים" - מה? צפירה, אשתו הראשונה והחוקית, שאני בקשר טוב אתה, בטוחה באופן משעשע שאניטה זו היא... אבל היא כנראה לא קראה את הספר שממנו ציטטתי :> שבוע טוב גם לך ‏Tiramisuשיחה 22:53, 21 ביולי 2007 (IDT)
יש לי מין נטייה כזאת להיות לא מובן? התכוונתי כמובן ששמעתי אחרים שתהו מי היא אותה אניטה. או שמא הבעיה היא שלך? :) יונץ שיחה 11:19, 22 ביולי 2007 (IDT)
אני מוכן לקחת את האשמה עליי, אם זה יעשה לך טוב :-P כנראה שהתחביר המקוצר לא תמיד עובד בהתכתבות. במיוחד כשהתשובות בהפרשים של שעות. ‏Tiramisuשיחה 11:32, 22 ביולי 2007 (IDT)
מילא. ועלה בראשי עוד עניין: האם יש להזכיר בערך חרוז כזה:
המילים שלי שבירות הן
וכפות ידי קטנות הן
כלומר, שאחרי החרוז מופיעה מילה מסויימת בשתי השורות. ועד משהו: תודה שהשיחות שלנו הכי שוות, במיוחד הנוכחית, במיוחד בזכות כל הציטוטים (כל פעם שאני נכנס לשיחה הזאת ורואה את הציטוט של "קצת עצבון ערבה" הוא מתחיל להתנגן לי בראש). אנחנו יכולים להתחרות עם השיחות האדומות של דורית! :) יונץ שיחה 12:14, 22 ביולי 2007 (IDT)
ברור שהכי שוות! (אם כי נכנסתי לראות למה אתה מתכוון "שיחות אדומות" וזה די משעשע!) עכשיו אני גם מבין יותר את הקטע עם אולי עכשיו די לעיל. איך האדם מוצא לו כל הזמן דרכים להתחכם :D אני זוכר שבאחת השיחות שלי עם נתן, כששאלתי וחקרתי לגבי "קצת עצבון" הוא נורא שמח ואמר ש"יש לי טעם טוב" :] זה באמת שיר נפלא. והלחן - אחת מהיציאות המדהימות של נחצ'ה. גם שיר ארץ נתקע לי כל פעם שאני נכנס לשיחה הזאת. ולגבי רחל שפירא - אין פה שום דבר מיוחד, זולת העובדה שהיא פיצלה את זה למילים, אבל החרז הוא חרז רגיל: NOTHEN/ROTHEN - מבין? (לטעמי זה גם לא בדיוק חרוז, כי זה דומה מדי, אבל ניחא).‏Tiramisuשיחה 14:10, 22 ביולי 2007 (IDT)
מושחת שכמוך! מדבר להנאתך עם נתן יונתן! השיר באמת מדהים - מעניין שהוא לא הפך לקלאסיקה אמיתית. אותו סיפור עם חני ליבנה. האם אני מבין? פחות או יותר (למניעת אי-הבנות חוזרות ונשנות - הכוונה במשפט האחרון היא לעניין ההסבר על החרוז:). יונץ שיחה 14:19, 22 ביולי 2007 (IDT)
נוכל נכלולי! תשמור את העקיצות שלך למישהו שמתרגש מהן :P :D בקיצור, אתה צודק - זה ממש מדהים כמה פנינים יש שלא הפכו לקלאסיקה. זה אחד הפספוסים הגדולים. גם "על גבול הים האחרון" ועוד. וחני נהדרת, היא נכחה בכמה מפגשי פורום שלנו (שהתקיימו בבית של נחצ'ה) ושרה לנו, היא מתוקה ומקסימה. יוצאת עכשיו במופע שנסונים מתורגמים. מעניין אותך? ולגבי החרוז - זה קצת דומה לחרוז דקדוקי, שברוב התקופות לא ממש נחשב (אדומים/צהובים). ‏Tiramisuשיחה 14:33, 22 ביולי 2007 (IDT)
אני יודע, הבאתי את זה רק בשביל דוגמה, לא עלה לי משהו אחר בראש. גם "על גבול הים האחרון" באמת נפלא, וריבי בן בסט, גם היא אלמונית משהו (אותה בטח גם פגשת!? אני אראה לך!). יונץ שיחה 14:48, 22 ביולי 2007 (IDT)
לא, לא, היא גרה באילת... אבל מישהי מהפורום שחולה עליה נסעה להופעה שלה שם. היא סתם עובדת באיזה בית מלון. פספוס אדיר. זמרת נפלאה. ראיתי שהיא ברשימה שלך. יום אחד אתלבש על זה. יש תמונה שלה - אם אתה סקרן - באתר של נתן, אאל"ט תחת עמוד מוזיקה. ‏Tiramisuשיחה 15:01, 22 ביולי 2007 (IDT)
יואו יואו יואו... אני נכנס! יונץ שיחה 15:16, 22 ביולי 2007 (IDT)
מעניין, תהיתי לעצמי איך היא נראית. אולי כדאי שגם אני ארשם לפורום? יונץ שיחה 15:19, 22 ביולי 2007 (IDT)
אם מותר לי לשאול שתי שאלות: למה התכוון נתן כשכתב "לא נפרח כבר פעמיים" ו"כשהכל כבר ישבו למחם"? יונץ שיחה 15:23, 22 ביולי 2007 (IDT)
אני רואה שאתה מסתדר מצוין בשיחה גם בלעדיי :-) תירשם, ואל תאיים. יש לנו מפגש שירי ענתיקה ביום שישי הקרוב - אם זה מסתדר לך עם השבת. פרטים בפורום. ולגבי נתן: לא נפרח כבר פעמיים - שורה שאני מאד מזדהה איתה לאחרונה, בהקשר של הזמן החולף... לא נהייה כבר צעירים פעם נוספת... אנחנו מזדקנים כל יום... לא תהייה לנו פריחת נעורים נוספת. פורחים פעם אחת, כשצעירים, וזהו. יש? או לתת הסבר מלומד יותר? ולגבי "כשהכל כבר ישבו למחם" (עוד שיר נפלא, עוד ריבי נהדר, עיבוד של אלכס פולק אאל"ט) - פעם, אתה בטח יודע, לא היה קומקום חשמלי :D אנשים ישבו סביב המחם כדי להתחמם ולשתות תה עם זיתים. אני מניח שזה מטאפורי. בזמן שכולם ישבו למחם (משהו משפחתי נורא) אנחנו התהלכנו בחוף הלבן בשעות הנוגות (הסוערות?) - מעצים את הניגוד בין אלה שיושבים לשולחן בבית או בבית הקפה (המשוררים הקאנוניים, המקובלים) לבין אלה שמחפשים את עצמם (ברמה האישית וברמה האמנותית, המשוררים השוליים יותר, ככה הוא הרגיש ב62..). מפתיע אותי שאתה שואל על השורה הזאת ועם השורה שאחריה אין לך בעיה. בעיניי היא סתומה יותר. וספרו את אשרם החכם? יכול להתחבר למה שאמרתי... אני מריח פה ביקורת על התנשאות וזחיחות של זך ושות'. מה דעתך על כל ההבלים שמניתי? ‏Tiramisuשיחה 16:30, 22 ביולי 2007 (IDT)
נסחפתי, הא? :D טוב, בכל אופן, שיהיה לך צום סביר. נדבר אחרי. ‏Tiramisuשיחה 13:50, 23 ביולי 2007 (IDT)
תודה על ההסברים, דווקא נורא מעניינים ומחכימים :). האמת, יש לי משהו נגד זך עם כל ההשתלחות הלא-מוצדקת הזאת, לטעמי, באלתרמן. בהחלט שני שירים יפהפיים. פשוט תהיתי מה הכוונה "מחם"; ב"ספרו את אשרם החכם", הבנתי כ"דיברו על כל שעברו בחייהם ועל חכמתם, שכעת מניחה להם להיות מאושרים". כיצד אני נרשם לפורום? ושוב, זה באמת היה נורא מעניין. בלי להתחנף. יהונתן • שיחה 14:27, 23 ביולי 2007 (IDT)
דרך אגב, אין בעיה להיות במחשב בתשעה באב. יונץ שיחה 14:52, 23 ביולי 2007 (IDT)
שמחתי. כששואלים אותי ואני נאלץ לחשוב ולנתח זה עושה לי טוב. ברוב הדברים כבר הרהרתי ביני לבין עצמי, אבל בין זה ובין לנסח תשובה חד משמעית המרחק גדול וחשוב לעשות אותו. תודה. יש לך שם משתמש בתפוז? לגבי תשעה באב - הנחתי את זה מעצם העובדה שעובדים אצלנו רגיל, גם הדתיים... אבל הרשיתי לעצמי להניח שמי שממש רוצה לענות את נפשו - לא ייכנס למחשב, אבל אולי אני טועה :) ‏Tiramisuשיחה 16:01, 23 ביולי 2007 (IDT)
כנראה טעית :) בעצם, יכול להיות שישנם כאלה שנוהגים שלא להשתמש במחשב, אבל באופן כללי כן משתמשים. אני ארשם מאוחר יותר. עוד משהו, אתה לא חושב שהגיע הזמן לארכב את דף השיחה שלך? הוא כבר די ארוך (הרוב באשמתי:). אם אתה צריך עזרה בעניין, אשמח לעזור. יונץ שיחה 10:41, 24 ביולי 2007 (IDT)
ידעתי שלזה אתה חותר! לא אארכב! זה יפה שזה ארוך! ‏Tiramisuשיחה 13:44, 24 ביולי 2007 (IDT)
אני רואה שמתפתח פה מתחרה חדש להראל. יונץ שיחה 18:28, 24 ביולי 2007 (IDT)
איני מתחרה באיש. סתם - יש איזו מוסכמה שכל 20 פריטים מארכבים? למה לא פשוט למחוק, נגיד? נראה לי שבינתיים אשאיר כך. אולי פשוט נפתח עמוד שיחה משלנו ונעביר לשם את כל ההגיגים... ‏Tiramisuשיחה 18:59, 24 ביולי 2007 (IDT)
מובן שדיברתי על עניין המתחרה בבדיחות :). זאת לא מוסכמה, זו אסוציאציה טבעית שגורמת לך לחרדה בכל פעם שאתה נכנס לדף השיחה (אצלי לפחות, ממשתמשים אחרים ניתן לראות שזה לא כך). פשוט מקובל לארכב ולא למחוק, וככה אתה יכול גם לעיין בשיחות קודמות (במיוחד כשהן מענייניות כל כך :). בעניין דף השיחה המשותף, דווקא רעיון נחמד. צריך להחליט בתחום של מי נפתח אותו, או שפשוט נפתח את אותו דף פעמיים, במרחב שלי ובמרחב שלך. להלן: משתמש:Tiramisu/שיחות יהונתן וברק ומשתמש:יונץ/שיחות ברק ויהונתן. מה דעתך? יונץ שיחה 21:07, 24 ביולי 2007 (IDT)
מובן שמובן שבצחוק. ובכן, אם צריך לארכב - אארכב. למדני כיצד. ולגבי הדף המשותף - אתה פה הוויקיפד! כל האפשרויות מקובלות עליי. אנחנו רוצים שגם הבריות הפשוטות תוכלנה לעיין בתוכן השיחות או לא? כי קשה לי להאמין שימצאו דף שכזה. אולי בכלל נפתח כינוי משותף, ונשתמש בדף השיחה שלו :-)))) (אוי אני הורס אותי לפעמים) ‏Tiramisuשיחה 23:09, 24 ביולי 2007 (IDT)
כן עשיתי, מה דעתך? כדאי לקשר מדף המשתמש שלך. ובכן, הוראות להלן: גזור את כל תוכן דף השיחה שלך והדבק אותו בדף הזה: שיחת משתמש:Tiramisu/ארכיון 1. לאחר מכן העתק את תבנית הארכיונים שתמצא בדף השיחה שלי, ועשה בה שימוש בדף שלך. בהצלחה. יונץ שיחה 23:45, 24 ביולי 2007 (IDT)
ענק! כל הכבוד. עכשיו צריך רק לדאוג שזה ימשיך לצמוח... אז מה השלב הבא? חשבון בנק משותף? :D אטפל בארכוב בסופ"ש. תודה על ההסבר. ‏Tiramisuשיחה 09:05, 25 ביולי 2007 (IDT)
אה, תגיד, בטוח שהוצאת גם את כל השיחות שהתקיימו בדף שלך, שבטח מאורכבות מזמן?‏Tiramisuשיחה 11:10, 25 ביולי 2007 (IDT)
בודאי. יונץ שיחה 20:39, 25 ביולי 2007 (IDT)
יופי. אגב - זה קצת בעיה. נגיד רק עכשיו ראיתי שכתבת משהו בשיחה ישנה יותר ועניתי לך, אבל זה בדף החדש (נדמה לי זה שאצלי), אז לא תקבל את זה כ"הודעה חדשה". האם הדפים החדשים נמצאים במעקב?‏Tiramisuשיחה 22:47, 25 ביולי 2007 (IDT)
חחח תשכח מזה. חשבתי עוד דקה והבנתי שכל הדפים במעקב אז אתה כבר תראה את זה. רמז: בידרמן. ‏Tiramisuשיחה 22:48, 25 ביולי 2007 (IDT)
לא לא לא. הדף ההוא נועד לקריאה בלבד. אנא הגב בדף השיחה המקורי בלבד. לאחר מכן, אעביר את התוכן לדף השיחות (גם את המשך שיחתנו כאן אעביר בסופה). יונץ שיחה 01:47, 26 ביולי 2007 (IDT)