משתמש:Yoav.shai/צפיית בינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צפיית בינג היא מושג שמתאר נוהג שהפך לנפוץ בשנות האלפיים, של צפייה בסדרות טלוויזיה במשכי זמן ארוכים מהרגיל, ברצף, על פי רוב בסדרה ספיציפית. "צפיית בינג" הפכה לנפוצה יותר ויותר לאור התרחבותם של שירותי צפייה על פי דרישה, דוגמת VOD בחברות לוויין וכבלים, או חברות טלוויזיה באינטרנט דוגמת "נטפליקס" ו"הולו".

המקור לתופעה נעוץ בספיישלים שנהגו ערוצי טלוויזיה שונים לערוך בעבר, בו שידרו בשידורים חוזרים פרקים של סדרות אהובות או סרטים בסדרה – ברצף, במסגרת של מרתון. לא מעט צופים נהגו גם לערוך מרתונים דומים, של צפייה בסדרות אהובות, בעזרת השכרה של די.וי.די.

חברת "נטפליקס" הפכה את "צפיית הבינג'" לפופולרית במיוחד, כאשר שחררה בעת ובעונה אחת לצפייה עונות שלמות של סדרות דגל, כמו "בית הקלפים", מה ששלך צופים רבים למסך למרתון צפייה מרוכז. בסקר שנערך על ידי חברת "נטפליקס" בארה"ב, אמרו 73% מהנשאלים כי בעבורם, צפייה מסוג זה מוגדרת כצפייה ב-2 עד 6 פרקים של סדרת טלוויזיה ברצף.[1].

לא מעט צופים דיווחו כי האפשרות לצפייה מרוכזת גורמת להם להתמכרות של ממש, ולקושי להתנתקות מהמסך.

הפופולריות ההולכת וגדלה של צפייה מסוג זה, נחשבת לאחד הגורמים לפופולריות שצברו סדרות איכות כמו "הסמויה", או "שובר שורות", שהרייטינג שלהן בזמן אמת היה נמוך למדי. הביקורות החיוביות שהן קיבלו, והמלצות ששותפו ברשתות חברתיות, שלחו רבים למרתונים מרוכזים של צפייה בהן.

צפיית הבינג' גרמה לשינויים משמעותיים בענף הטלוויזיה – כאשר יותר ויותר יוצרים ומפיקים החליטו לצלם מראש עונה שלמה – ולשחרר את כולה ביחד, במקום להעלות אותה לצפייה שבועית. בשנת 2013, המושג אף נכלל ברשימת ביטויי השנה של מילון אוקספורד[2].

  1. ^ West, Kelly "Unsurprising: Netflix Survey Indicates People Like To Binge-Watch TV" Cinema Blend. Retrieved February 12, 2014.
  2. ^ Oxford Dictionaries Word of the Year 2013. OxfordWords blog. Oxford Dictionariess. November 19, 2013. Retrieved December 15, 2013