לדלג לתוכן

נושא בדף שיחת משתמש:Doror/זרימה

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

אני מציעה לך בשלב זה להסיר את מועמדותך במפעיל נולד. כדי להיות מועמד ישנם מספר קריטריונים, שעליך לעמוד בהם, כמו למשל המלצת עורך אחר. מכל מקום, תרומותיך מבורכות. המתן שתהייה קודם מנטר ובינתיים שבויה שבויה. אילי - שיחה 07:02, 23 ביוני 2016 (IDT)

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

המשך, שים לב למשפט הבא: רצוי מאוד לקיים התייעצות לא-רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית.

1Or (שיחהתרומות)

רשום רצוי, לא צריך. ומקסימום התשובה תהיה לא.

1Or (שיחהתרומות)

אילי, אני לא רואה שרשום שצריך המלצה של עורך אחר. אני אחכה ליום שבו אצא לחופש גדול (במקרה בעוד שבוע) ואני אקבל את התשובה שהיא ככל הנראה תהיה לא, אולי בשלב מאוחר יותר (כמו תמיד). אבל תמיד גם אפשר לנסות, ואם יש סיכוי, אפילו קטן מאוד - אני מוכן לקחת את הסיכון. תודה על ההצעה, אבל אני אוותר. בברכה, אור/Doror - שיחה 07:06, 23 ביוני 2016 (IDT)

Guycn2 (שיחהתרומות)

גם אני ממליץ לחכות. הבעיה היא לא שאתה הצעת את עצמך (להפך, אני מתנגד נחרצות לנוהג שמישהו אחר צריך להציע את המועמד). אבל כן יש בעיה משמעותית אחרת: אתה רק חודש בוויקיפדיה. אני, מניסיון, אחרי חודש בוויקיפדיה חשבתי שאני כבר מבין הכול ויכול להיות גם ביורוקרט בלי בעיה. זאת הייתה טעות ענקית, ורק בדיעבד הבנתי כמה טעיתי, ותמיד יש עוד מה ללמוד. מה שמספיקים ללמוד בוויקיפדיה בחודש אינו מספיק לקבלת הרשאות מפעיל ב-99.9% מהמקרים. אכן ניכר שאתה מתקדם ולומד מהר מאוד, יותר מרוב העורכים החדשים, אבל עדיין עם ותק של חודש בלבד לא ניתן למנות מפעיל. אני מציע, לטובתך, שתסיר בינתיים את המועמדות, כי אתה עלול להיפגע מתגובות של ויקיפדים שעלולים להגיד את אותם הדברים שאני אמרתי, אבל בצורה תוקפנית. דרך אגב, גם אני התחלתי בוויקיפדיה בערך בגילך (טיפה גדול יותר, בגיל 13 אם אני לא טועה).

פעילותך בניטור ניכרת ומוערכת, אבל כדי לקבל הרשאות מפעיל, במקרה שלך לדעתי אתה צריך רק יותר ותק וניסיון.

1Or (שיחהתרומות)

אני לא אפגע מתגובות במפעיל נולד, זה יאכזב אבל למדתי לא להיפגע מכל מישהו שאומר משהו, אלא לנסות להבין את הצד שלו, להשתפר ולהתקדם. אני מודע לכך שאני רק חודש, אבל בתחום ניטור השינויים אני חושב שיש לי מספיק ידע נדרש. בחודש הצלחתי להשיג 2,000 עריכות שרובם הם ביטולים, אזהרות ובקשות חסימה, מחיקה והגנה נחוצות. אני מודע לעניין הותק ושאני חדש בויקיפדיה אבל ניטור שינויים זה לא התחביב שלי, זה העיסוק שלי. אם אתם נגד אתם מוזמנים לרשום ולנמק את זה בדף מפעיל נולד ולא בדף שיחה שלי. את הבקשה אני אשאיר.

Eldad (שיחהתרומות)

בוקר טוב, אור.

גם אני מציע להמתין. אתה לא הרבה זמן בוויקיפדיה (לשון המעטה), אם כי עשית לא מעט, ולכן גם קיבלת הרשאות (בין היתר, גם ממני). תמתין עוד כמה חודשים, תמשיך להראות פעילות יפה כפי שאתה מראה כעת, ואני בטוח שלא תהיה התנגדות.

העלאת שמך להצבעה כבר עתה במפעיל נולד לא עשויה להניב לך תגובות שיספקו אותך. מקסימום, במקרה הטוב, החברים כאן יכתבו שפעילותך מבורכת ומועילה, אבל עדיין מוקדם מדי לבקש להתמנות למפעיל. עדיף שתעלה את מועמדותך (או, בעצם, שמישהו אחר יעלה את מועמדותך) כאשר יהיו לך סיכויים גם להיבחר לתפקיד זה.

מלבד זאת, גם אני מסכים עם מה שאילי כתבה לך לעיל: טרם העלאת שמו של מישהו למפעיל נולד, רצוי לבדוק מאחורי הקלעים עם כמה מן הוויקיפדים והמפעילים העמיתים האם יש סיכוי למועמדות. כרגע, כדי לא להיפגע מתגובות שעלולות להיות קשות במקצת, אני מציע להסיר את המועמדות ולהמתין עוד. כפי שאמרתי לך, ואני חוזר ואומר, פעילותך יפה ומרשימה, למרות שאתה זמן מועט כל כך בוויקיפדיה. ולכך, כפי שאתה יודע כבר מזמן, נתונה לך הערכתי.

1Or (שיחהתרומות)

אני מודה לכם על כל המחמאות (: כנראה מהתגובות למעלה נראה שרק במפעיל נולד ידברו איתי בכנות ואיך שהם מרגישים וחושבים, וכך אני רוצה שיפנו אליי. הם אולי יעלו טעויות שעשיתי שאוכל להשתפר, אולי יתנו לי טיפים ואולי יגרמו לי להגיד למה חשבתי על להציע מועמדות בכלל, אולי. אבל תמיד שווה לנסות, וזה מה שאמרו לי מאז שאני קטן. אני אחכה לראות את הדיון ואת התוצאות, מקסימום אני אגמור את היסודי עם פרצוף עצוב .

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

אתה רוצה כנות ולכן אתה מעלה את המועמדות שלך? מי שאמר לך שתמיד שווה לנסות, כנראה צדק. אבל הוא שכח להגיד לך שצריך לבחור את המלחמות להלחם בהם, זו תהיה מלחמה חסרת סיכוי שלא שווה להלחפ עליה.

תספור רק כאן כמה אמרו לך שזה מוקדם, ובגדול זה אומר שהם יתנגדו. וכמה תומכים בך?

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

חלק מהתכונות הנדרשות למפעיל , זו היכולת להקשיב ולהפנים את הרוח הנושבת כאן. תפקידו של מפעיל אינו כרוך רק בניטור, אלא גם בניסיונות גישור בין עורכים ולעתים בנטילת הכרעות לא נעימות. כדי לבצע זאת, נדרשת הכרה רבה יותר של המקום שבו אתה נמצא.

Lionster (שיחהתרומות)

אני מצטרף לשאר הפונים. סמוך עלינו שאין לנו כוונה רעה, אבל הניסיון מוכיח שמועמדותך לא תתקבל בשלב זה, ורק תגרום לך נזק מיותר. אני באמת ממליץ להמתין בשלב זה.

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

אני הייתי נחרץ יותר והסרתי את הבקשה שלך.

אני מצטער אור אבל כבר נאמר לך, בבקשתך לקבל הרשות ניטור כי אתה עוד לא מספיק זמן בויקיפדיה. גם כאן זה אותו דבר, אומנם למפעיל אין, עדין, דרישות מינימום כמו למנטר אולם אתה לא עומד ברף הניטור ולכן גם לא תמונה למפעיל (המקרה שלך שונה מהמקרה של שני שהכירה את ויקיפדיה אבל לא היתה מספיק פעילה בניטור).

גם אם לך אין בעיה, אני לא מוכן שאתה תראה עשרות נגד ואם אף אחד, או בודדים בעד.

תגביר את הפעילות שלך גם בכתיבה וגם בניטור ואם כן, אז עוד כמה חודשיים זה יוכל להיות רלוונטי.

IKhitron (שיחהתרומות)

היי. חבל שלא הקשבת לי כשאמרתי לך שלא היית צריך לבקש מהמון מפעילים בדפי השיחה שלהם הרשאות בדוק אוטומטית, ואז לא הקשבת לי כשאמרתי לך שלא היית צריך לבקש להיות עורך ממשק כל כך מוקדם. אתה אומר שזה רק יעזור לך להשתפר, אבל לדעתי יקרה דווקא ההפך: דרישת בל יעבור להיות מפעיל היא שיקול דעת מוכח, והרבה אנשים עלולים להתנגד בפעם הבאה רק כי הוכחת שאין לך כזה בזה שהצגת עכשיו את מועמודותך במפעיל נולד. תצטרך להיות פי אלף יותר טוב מהמתמודדים האחרים, כדי שישכחו לך את זה.

1Or (שיחהתרומות)

די כבר להזכיר את זה. אולי באמת ויקיפדיה זה לא בשבילי.

IKhitron (שיחהתרומות)

למה לא? אבל לא כולם בוויקיפדיה רצים למלכות. תמשיך בעבודת התרומות המבורכת, ואני בטוח שיהיו אנשים אחרים שירצו להמליץ עליך בלי שתבקש מהם.

1Or (שיחהתרומות)

כנראה שבויקיפדיה צריך להיות מושלם בשביל להתקדם וטעות אחת תהרוס לך הכל. אני בן אדם ובני אדם טועים. אני נרשמתי לויקיפדיה כי רציתי לדעת איך עובדת מערכת בקרת שינויים, וקיבלתי את התשובה שלי. אנשים שמתנדבים 24/7 שעות בשביל שלא יכנסו שטויות לויקיפדיה. אני עזרתי בניטור השינויים, אבל אני לא זקוק להמלצות האלה. תרמתי ותרמתי ויקח לי הרבה זמן עד שאני אתקדם, ועם כל הכבוד לתרומות, יש לי חיים, ואני מרגיש שאיבדתי אותם לויקיפדיה. רציתי לתרום, רציתי להתקדם, אבל כנראה שאני רק עוד אחד בויקיפדיה. אולי בחודש השגתי הרשאת בדוק עריכות אוטומטית אבל בנתיים אני אקח הפסקה. אני בספק אם אני אתחבר בעתיד. לא מודיע על פרישה כדי שלא תחסמו אותי, אבל אם בא לכם תורידו לי את ההרשאות.

IKhitron (שיחהתרומות)

ממש לא צריך להיות מושלם. אתה יכול לעשות תחקיר בדפי שיחה ולגלות כמה טעויות כל אחד מאיתנו עשה. פשוט אנשים לא באים לכאן כי הם רוצים כבוד וקידום, אלא כי רוצים לתרום. אם מישהו בא במטרה להיות בן משפחת המלוכה הוויקיפדית, זה בדרך כלל לא מצליח לו. חבל שהחלטת לעזוב, ואני, ובטוח גם האחרים, נשמח אם תחזור כי תחשוב על ההנאה שבתרומה ושכולם משתמשים בפרי עבודתך, ולא ב"אותיות אחרי השם", כמו שאמרו פעם בבריטניה.

1Or (שיחהתרומות)

לא באתי במטרה לתרום, ולא באתי במטרה להיות בן משפחת המלוכה, באתי כי רציתי לראות איך עובדת מערכת בקרת השינויים. אם ישעמם לי בחופש אז אני אחזור זמנית.

Guycn2 (שיחהתרומות)

אור, יש סתירה לוגית בדבריך: אתה אומר שלא באת לתרום, ומצד שני אומר שאתה מתנדב 24/7 כדי שלא ייכנסו שטויות לוויקיפדיה. (ולפי מה שראיתי האמירה שלך נכונה. אני מנטר בשעות שונות של היום ואני לא חושב שיש פעם אחת שלא נתקלתי בך משחזר השחתות.)

אז קודם כול תוציא לך מהראש שאתה לא תורם לוויקיפדיה, כי אתה בהחלט תורם וויקיפדיה תפסיד הרבה אם תפרוש. באשר להרשאות, באמת שאתה לא צריך להתעצבן או לקחת את העניין הזה באופן אישי. אין שום ויקיפד שקיבל הרשאות מנטר (ובוודאי שלא מפעיל) לאחר חודש בלבד. אני מניח שאם תמשיך בדרכך זו, תקבל את הרשאות המנטר מיד כשתגיע לסף הנדרש לפי המדיניות (שלושה חודשים). כמו שאמרתי, כל מה שאתה צריך זה סבלנות. תאמין לי שגם אני הייתי עצבני ואובססיבי כמוך בנוגע להרשאות בתחילת דרכי בוויקיפדיה, וזה לא עשה לי טוב. אני מציע לך להמשיך לנטר גם ללא ההרשאות, ואין ספק שבמוקדם או במאוחר תקבל אותן (שוב, אם תמשיך בניטור השוטף – זה ממש לא ייקח הרבה זמן).

אני מציע לך לשים את כל העניין של ההרשאות בצד, ופשוט לנטר כמו שעשית עד כה. זה בהחלט עושה טוב לוויקיפדיה, וזה עושה טוב גם לפרק הזמן שייקח עד שתקבל הרשאות.

אם אתה צריך קצת הפסקה מוויקיפדיה, זה בהחלט מובן.

דרך אגב, אף אחד לא יחסום אותך גם אם תודיע על פרישה (אלא אם כן תבקש מפורשות לחסום אותך). אם אתה מרגיש שאתה צריך הפסקה אך קשה לך להתרחק מוויקיפדיה, אתה יכול לבקש מהמפעילים לחסום אותך לתקופה קצרה או להשתמש בסקריפט 1. בהצלחה.

Guycn2 (שיחהתרומות)

ראיתי שחסמת את עצמך באמצעות הסקריפט לזמן בלתי מוגבל.

במידה ותרצה להשתחרר מהחסימה לאחר פסק הזמן (אני מקווה), תוכל לעשות זאת באחת משתי הדרכים הבאות:

1. לערוך כאנונימי את הדף וק:במ ולבקש מהמפעילים למחוק מדף ה־JS שלך את סקריפט החסימה.

2. לבטל את JavaScript בדפדפן, להיכנס לחשבון, לערוך את דף ה־JS שלך ולהסיר ממנו את סקריפט החסימה. ולאחר מכן כמובן שאפשר להחזיר את ה־JavaScript בדפדפן.

1Or (שיחהתרומות)

- החסימה לא עושה לי טוב.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

שמחה שחזרת אלינו. בתום 3 חודשים ו-1500 עריכות, אין ספק כי תהייה מנטר. אילי - שיחה 19:50, 27 ביוני 2016 (IDT)

1Or (שיחהתרומות)

3 חודשים זה כמעט הסוף של החופש הגדול (לי הוא עוד לא התחיל) אבל אני מחכה בקוצר רוח.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

3 חודשים מאז שנרשמת. אילי - שיחה 19:53, 27 ביוני 2016 (IDT)

1Or (שיחהתרומות)

כן אבל החופש הגדול הוא חודשיים ולי יש חודש ו9 ימים עכשיו.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

אז למה לא נרשמת קוידם???? סתםםםם

1Or (שיחהתרומות)

מי שבעצם סקרן אותי ונתן לי את החשק לפתוח משתמש הוא המורה שלי לרפואה. (לא נדמה לי את מכירה) והלוואי שהייתי מקבל את הרעיון קודם.

Guycn2 (שיחהתרומות)

אל תדאג, כיתה ז' לא מאוד קשה ברמה שלא יהיה לך זמן לוויקיפדיה ולניטור :)

1Or (שיחהתרומות)

לא יהיה לי זמן, אני אלמד בכפר הירוק. כלומר: לחזור הביתה ב17:00 עם 10 קילו של שיעורי בית.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

עכשיו הגיע הזמן לבקש ממך משהו. חסוך מאיתנו את הסבל של העיצוב המעצבן של הדף. אנא חזור ל"עריכת קוד מקור" הישנה והטובה. אילי - שיחה 20:01, 27 ביוני 2016 (IDT)

1Or (שיחהתרומות)

קודם כל, יש לי דף שיחה ללא זרימה והקישור שלו מופיע בקישור למעלה בתיאור מצד שמאל, וגם אין לי מושג איך חוזרים לרגיל.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

תחזור לקודם וארכב את זה. זה פשוט בלתי נסבל. אילי - שיחה 20:05, 27 ביוני 2016 (IDT)

1Or (שיחהתרומות)

צריך לכתוב את זה בדף של הבקשות לזרימה? אין לי ממש הרשאות לעשות את זה, צריך להיות בוט זרימה.

IKhitron (שיחהתרומות)

אילי, את יודעת שלא חותמים כאן? ושיש כאן עורך קוד מקור? זה לא אמור לשכנע אותך, כי גם אני לא ממש אוהב את זה, רק ליידע.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

חותמת מתוך הרגל

1Or (שיחהתרומות)

זה נראה שהעיצוב הזה לא הולך להחליף את דפי השיחה הרגילים בקרוב.

1Or (שיחהתרומות)
IKhitron (שיחהתרומות)

אם באמת תרצה לשנות, אני מניח שאתה יכול פשוט לשנות שם של הדף הזה, ואת הישן להעביר לכאן.

1Or (שיחהתרומות)

צריך להיות בוט זרימה בשביל לשנות דפים של זרימה.

IKhitron (שיחהתרומות)

אוף. אז לא יודע.

IKhitron (שיחהתרומות)

בוצע

1Or (שיחהתרומות)

תודה.

IKhitron (שיחהתרומות)

בשמחה.

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

כמו שבקשת לעור לזרימה, אתה יכול לבקש לחזור לישן. אישית אני חושב שזה טוב שיש משתמשים ששינו את דף השיחה שלהם. ככה ויקיפדים כדוגמא אילי יכולים להתחיל להתרגל

מוזן שניתן לחתום, בעבר החתימה היתה נמחקת אוטומטית בשמירה

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

יונה, אני מוחה בכל תוקף. לא רוצה להתרגל. לא ולא. איך מתייגים כאן לכל הרוחות?

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

אילילה מאוד קל לתייג, את פשוט פוחדת מטכנולוגיה חדשה

Amire80 (שיחהתרומות)

מתייגים כמו בשאר האתרים הגדולים, עם שטרודל. אפשר גם להכניס קישור או תבנית כרגיל.

Guycn2 (שיחהתרומות)

אני חושב שמתייגים כמו בכל דף שיחה אחר. פשוט [[משתמש:שם-המשתמש]] או {{א|שם-המשתמש}}.

אבל שימי לב שאת במצב "קוד מקור" ולא במצב "חזותי". אפשר להחליף מצבים באמצעות לחיצה על הכפתור של הסוגריים המרובעים בצד שמאל למטה של תיבת העריכה.

כרגע מערכת הזרימה אכן פחות נוחה מדפי שיחה רגילים, לפחות עבור משתמשים ותיקים (בין היתר, סרגל העריכה אינו מופיע, ולדעתי התצוגה המקדימה פחות נוחה). אבל המערכת הזאת ממש לא גמורה, וייקח זמן רב עד שהיא תהפוך לברירת מחדל עבור כולם. כמובן שבזמן הארוך הזה המערכת תעבור המון שיפורים ושיפוצים. אבל אין ספק שדפי השיחה הרגילים העתיקים של ויקיפדיה לא מתאימים לאתרים מודרניים, והם דורשים שינוי כי קשה למשתמשים חדשים להשתמש בהם.

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

נוחות זה עניין של הרגל.

דפי זרימה מותאמים לעורך החזותי ולכן מי שעורך בעורך החזותי או לפחות מתמצא בו לא נתקל בבעיות.

אני מניח שאילי לא עורכת בעורך החזותי....

Eldad (שיחהתרומות)

גם אני לא עורך בעורך החזותי. ניסיתי כמה פעמים, ואני לא אוהב את זה. לכן דפי זרימה די מעצבנים אותי. :)

יונה בנדלאק (שיחהתרומות)

אמיר מה אתה אומר? האם באמת יש חפיפה בין "אוהבי זרימה" למשתמשי העורך החזותי? אני מניח שזו שאלה שהעוסקים במערכת "זרימה" יתעניינו בה.

Amire80 (שיחהתרומות)

יונה בנדלאק זאת לא שאלה ממש רלוונטית, משום שיש המון משתמשים בעורך החזותי – כ־15% מהעריכות בוויקיפדיה העברית, וממש לא כל מי שעורך ערכים גם כותב בדפי שיחה, ועדיין יש מעט מאוד דפי שיחה עם זרימה. להבדיל מהעורך החזותי, זרימה זה לא משהו שהכותב יכול לבחור.

כן ייתכן שיש חוסר־חפיפה בין אנשים שאוהבים לחיות ב־2016 ואנשים שאוהבים לחיות ב־2005, אם אתה יודע למה אני מתכוון :)

Amire80 (שיחהתרומות)

Eldad, אפשר לבטל את העריכה החזותית בזרימה. אבל אני איכשהו מנחש שזה לא העניין ושאתה פשוט אוהב לכתוב המון נקודתיים וטילדות ולפתור התנגשויות עריכה :)

IKhitron (שיחהתרומות)

גם אני לא. אבל אני לא אוהב את הזרימה לא בגלל זה, אלא בגלל ריבוי באגים שכל הזמן מתקנים אותם וחוסר תכונות בסיסיות. זרימה זה דבר טוב, ויש בה כמה דברים מאוד יפים, אבל להערכתי יעברו עוד שלושים שנה עד שזה יגיע לרמת דפי השיחה הרגילים דהיום.

Amire80 (שיחהתרומות)

אני די בטוח שהתנגשויות עריכה וחוסר יכולת לכתוב מהטלפון הם דברים שלא יהיו בזרימה גם בעוד שלושים שנה :)

IKhitron (שיחהתרומות)

לי זה אף פעם לא נמחק, וניסיתי כמה פעמים בהתחלה.

Ili Kaufmann (שיחהתרומות)

בקיצור, תפנימו, אנחנו לא נגד הקידמה, אם היא תוצג בפנינו באופן שהוא באמת מתקדם.

Amire80 (שיחהתרומות)

אילילה, אין פה התנגשויות עריכה; אין פה צורך לכתוב טילדות; אפשר לערוך את זה בקלות מטלפון; אין פה צורך לכתוב ":" המון פעמים (וחשוב מכך, להסביר למשתמשים חדשים איך לכתוב ":" המון פעמים).

כן, יש פה גם באגים, אבל יהיה נחמד להכיר בכך שכל הדברים הנ״ל הם קדמה.

IKhitron (שיחהתרומות)

Amire80, עקרונית אתה צודק. אבל הבאגים עדיין מעצבנים. למשל, זה שלא ניתן להשתמש בזרימה בסלולריים - זה כבר חותך המון אוהדים. אם זה יתוקן, אשקול מחדש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:09, 30 ביוני 2016 (IDT)

Amire80 (שיחהתרומות)

אהם, זה הפוך: בזרימה אפשר לקרוא ולכתוב בסלולריים. את דפי השיחה הישנים קשה למדי לקרוא, במיוחד כשיש הרבה הזחה, וכמעט בלתי־אפשרי לכתוב.

אם משהו לא עובד לך בסלולרי, אשמח לדעת מה, כי זאת כנראה בעיה אצלך.

IKhitron (שיחהתרומות)

בערך פעם ביום כשאני פותח זרימה, היא נפתחת במצב של לקריאה בלבד, Amire80. ריפרש עוזר. בסלולרי לעומת זאת זה קורה ב-95% מהמקרים, וברוב המקרים 10 ריפרשים עוזרים. הימור שלי - זרימה צורכת יותר זכרון, שפשוט אין אותו בסלולרים שהם לא גלקסי 8.

Amire80 (שיחהתרומות)

הממממם. אמשיך בדף השיחה שלך.