נייט הגדול: הולך על כל הקופה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נייט הגדול: הולך על כל הקופה
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינקולן פירס
איורים לינקולן פירס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה כתר ספרים
תאריך הוצאה 2012
מספר עמודים 216
הוצאה בעברית
תאריך 2013
סדרה
ספר קודם נייט הגדול: עף על זה
הספר הבא נייט הגדול: יורד מהפסים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייט הגדול: הולך על כל הקופהאנגלית: Big Nate Goes for Broke) הוא הספר הרביעי בסדרת נייט הגדול, אשר נכתב ואויר על ידי לינקולן פירס.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט רייט - ילד בן 11 והגיבור הראשי בספר. מייסד חוג הקומיקס.
  • פרנסיס באטבי פופ - חברו הטוב ביותר של נייט, אינטליגנט, חובב קריאה ולמידה. בעל חתולה בשם "פלפל".
  • טדי אורטיז - חבר של נייט. בעל חוש הומור מפותח.
  • דידי הולווי - חברה של נייט. חברה בחוג הקומיקס וראש חוג הדרמה.
  • ארתור פשקוב - בן זוגה של ג'ני. נחשב למוצלח בכל תחום ואהוב על כולם, חוץ מנייט.
  • ג'ינה המפיל טומס - בת כיתתו של נייט, ארתור וטדי. נחשבת לאויבת המושבעת של נייט.
  • ג'ני ג'נקינס - בת זוגו של ארתור. נייט מאוהב בה ללא ידיעתה.
  • נולן - תלמיד בבית הספר ג'פרסון. נחשב לבריון ומתאכזר לנייט לחבריו.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בכך שנייט מחליט לפתוח חוג קומיקס בבית הספר ע"ש וושינגטון, הוא מקבל למהלך אישור מהמנהל ניקולס. בשיעור הראשון בחוג עם מר רוזה, הם מגלים שבבית הספר ג'פרסון, שנחשב ליריב הגדול של בית ספר ע"ש וושינגטון, מתנהל חוג קומיקס ברמה מקצועית.

העוינות בין שני בתי הספר מתחזקת לאחר שבחזרה הביתה, נייט, טדי ופרנסיס נקלעים לתוך מתקפת כדורי שלג מצד ילדים מבית ספר ג'פרסון. לאחר שהם חומקים מהם, דידי מסבה את תשומת לבם לצ'אד שעבר תאונה ונחבל בעצם הזנב שלו.

לאחר מכן בבית הספר, מר רוזה מחליט לצרף בנות לחוג ומטיל את המשימה בידי נייט וחבריו. לבסוף יוצא שנייט צריך לשאול את דידי אם היא רוצה להצטרף, אך היא מבינה את זה לא נכון וחושבת שהוא מזמין אותה למסיבה.

המסיבה עצמה מתחילה טוב עבור נייט, לאחר שהוא שומע את דידי אומרת לרנדי בטנקורט שהם רק ידידים, אך נמשכת רע, כשרנדי גונב את הבגדים של נייט בזמן שהוא בשירותים, אך דידי מצליחה להשיג לו בגדים חלופיים. לאחר מכן, נייט שואל אותה את מה שהתכוון מלכתחילה לשאול אותה, אם היא רוצה להצטרף לחוג הקומיקס, והיא עונה בחיוב. אך העניינים במסיבה מסתבכים לאחר שמערכת הכיבוי באולם התקלקלה, המסיבה מסתיימת ונייט נאלץ לסחוב את דידי עד הגב עד לביתה.

למחרת, טדי, פרנסיס ונייט מתכננים לגלוש מצוק קלפטיז. אך במהרה נולן וילדים נוספים מגיעים למקום, לוקחים בכוח את גלגל השלג החדש של טדי והורסים אותו לאחר שגלשו עליו ביחד. לאחר מכן השלושה הולכים ליד בית הספר שלהם ומגלים שנעשים שם שיפוצים, ובעקבות כך בית הספר יהיה סגור. בהתחלה השלושה שמחים מאוד, אך לאחר שהם מגיעים לביתו של נייט, אביו מקבל מייל שאומר שבזמן השיפוץ, הם ילמדו בבית ספר ג'פרסון, והשלושה לוקחים את זה באופן קשה.

ביום הראשון ללימודים בבית ספר ג'פרסון, השלושה תחילה מתפעלים מהמבנה של בית הספר וגודלו. בהמשך הם גם מתפעלים מהקפטריה ומהתפריט המגוון שיש בה בהשוואה לבית ספר ע"ש וושינגטון, אך העניינים בה מסתבכים כאשר נולן מתגרה בצ'אד ומציק לו. דידי מתגייסת לעזרת צ'אד ובהמשך גם נייט וחבריו, אך זה נגמר בכך שנייט שובר את פרק ידו לאחר שנופל משולחן האוכל.

הגבס מגביל את נייט מבחינת ציור קומיקס ולאחר כשחברי חוג הקומיקס מגיעים לחוג הקומיקס בג'פרסון, גברת אוורט מודיעה להם על קיומה של תחרות בשם "מספרי סיפורים" בה הם יכולים להשתתף, ובגלל היד השבורה של נייט, הוא יכתוב ודידי תצייר.

לאחר תום החוג, אחת הבנות בבית הספר רושמת על הגבס של נייט משפט כנגד בית הספר ע"ש וושינגטון, בעקבות כך דידי מעודדת את הבנים להתמודד נגדם במשחק הכדורסל, ואף מתחפשת לקמע של הקבוצה שלהם.

אך במשחק עצמו, בית הספר ע"ש וושינגטון הפסיד 129:43 לג'פרסון. אחרי ההפסד הזה, נייט חושב לשנות אסטרטגיה ולהמציא ענף ספורט חדש בשביל לנצח אותם. הוא מבקש בזה את עזרתו של מר רוזה, אך על הרעיון הסופי נייט חושב בעצמו: תחרות פיסול בשלג. בתחרות עצמה, ג'פרסון מרמים ומשתמשים בשריון אמיתי בשביל פסל אביר השלג שלהם. בעוד בית הספר ע"ש וושינגטון יוצרים פסל של אכילס[1] ובעקבות כך זוכים בתחרות. לאחר מכן הם מגלים שהם לא ניצחו את ג'פרסון רק בתחרות הזו, אלא גם בתחרות "מספרי סיפורים", לאחר שהגיעו למקום השלישי, כאשר מי שזכו במקומות הראשון והשני היו תיכוניסטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בספר הוזכר מספר פעמים הביטוי "עקב אכילס" בהקשר של בית הספר ג'פרסון, בשביל למצוא את החולשה שלהם