פאבל אוסטינוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאבל אוסטינוב
לידה 26 בדצמבר 1995 (בן 28)
דודינקה, מחוז קרסנויארסק, רוסיה
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאבל גנאדייביץ' אוסטינוברוסית: Павел Геннадьевич Устинов; נולד ב-26 בדצמבר 1995) הוא שחקן קולנוע רוסי, שהתפרסם לאחר שנודע כי נעצר על ידי משטרת רוסיה והמשמר הלאומי של רוסיה, בטענה כי השתתף בהפגנה לא חוקית נגד אי שיתוף מועמדי האופוזיציה בבחירות שהתקיימו לדומה העירונית של מוסקבה, בפועל הוא אומנם עמד סמוך לאירועים אך המתין לפגוש את חברו בתחנת הרכבת התחתית ""פושקינסקאיה" ולא היה חלק מהמפגינים. בית המשפט של טבר במוסקבה גזר עליו 3.5 שנות מאסר בעוון תקיפת שוטר, מה שהביא לגל מחאה בעולם התרבות הרוסי נגד מעצרו.[1] בדומה לפרשת איוואן גולונוב, המחאה הציבורית הביאה בהמשך לשחרורו של אוסטינוב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאבל נולד בדודינקה שבמחוז קרסנויארסק בדצמבר 1995.

הוא התגייס לצבא רוסיה ושירת גם בכוחות הפנים. בשנת 2012 הגיע למוסקבה והתקבל לבית הספר הגבוה לאומנויות הבמה בניהולו של השחקן קונסטנטין רייקין ומאז שיחק תפקידי משנה בסדרות טלוויזיה שונות. בשנת 2014 משפחתו הצטרפה אליו במוסקבה.

הוא גילם תפקיד ראשי בסדרה בשם "מורוזובה" ובשנת 2017 הופיע בסרט המדע בדיוני "משיכה" שביים פיודור בונדרצ'וק.[2][3]

הוא הצטלם לסרט ספוטניק וגילם חייל אמריקאי בסדרה "הסוחר" (Trader).

מעצרו ומשפטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 באוגוסט 2019 נערכו הפגנות המוניות במוסקבה על רקע הבחירות לדומה העירונית. אוסטינוב המתין בככר פושקינסאיה, סמוך לתחנת הרכבת התחתית כשהוא ממתין לחברו, מבלי שידע כי ייערכו שם הפגנות, כשהמתין פשטו עליו שוטרי המשמר הלאומי של רוסיה ועצרו אותו.[4] בהמשך אחד מהשוטרים שעצרו אותו טען כי אוסטינוב התפרע וצעק קריאות בגנות השלטון. בהמשך נטען על ידי השוטרים כי אוסטינוב פרק את כתפו של אלכסנדר ליאגין, אחד מאנשי המשמר שעצרו אותו במהלך מעצרו וכי אוסטינוב התנגד למעצרו בכוח. בבית המשפט של טבר במוסקבה נגזרו עליו 3.5 שנות מאסר במושבת עונשין, כאשר השופט מסרב לצפות בסרטונים מתוך רגע מעצרו של אוסטינוב.

המקרה שלו עורר את תשומת לבם של אנשי התרבות של רוסיה, בעיקר שחקני קולנוע וטלוויזיה פופולריים שדרשו בחינה מחדש של התיק ואת שחרורו של אוסטינוב משום שנתפר לו תיק על לא עוול בכפו.[5][6][7] בעקבות גל המחאה הציבורי שתמך בו, בית המשפט המחוזי במוסקבה הורה על שחרורו של אוסטינוב.[8][9]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותר שנה דמות הערות
מורוזובה 2017 דנילה סדרת טלוויזיה
משיכה 2017 דמות ללא שם הופיע בסצנה אחת
‏הסוחר 2019 חייל אמריקאי סדרת טלוויזיה
ספוטניק 2020 חראט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאבל אוסטינוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]