פורטל:היסטוריה/חדשות המחקר/ארכיון/3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סוני מפסיקה את ייצור הווקמן[עריכת קוד מקור]

מכשיר הווקמן הראשון של חברת סוני משנת 1979

חברת סוני הודיע כי היא מפסיקה את ייצור מכשיר הווקמן - נגן הקלטות הקומפקטי של החברה. על פי ההודעה משלוח אחרון של המכשירים יועבר לקמעונאים יפניים בחודש אפריל 2011. בחודש מרץ 2010 הודיע חברת סוני על הפסקת הייצור של כונן הדיסקטים - מוצר ותיק נוסף.

הווקמן הראשון יצא לשוק ביום 1 ביולי 1979. ההתחלה הייתה צנועה ורק 3000 יחידות נמכרו בחודש הראשון אך עד מהרה הפך המכשיר ללהיט והיה מכשיר הנייד הזול הראשון. הצלחת הווקמן הביאה לשימוש בשם הן ככינוי ג'נרי למכשירים מתוצרת חברות אחרות ולמכשירים ניידים אחרים של סוני שהשתמשו בפורמטים מתקדמים יותר כגון המיני דיסק, תקליטורים וכיום המותג משמש את קו המוצרים סלולריים של חברת סוני אריקסון. מכשיר הווקמן המנגן קלטות שמע זכה לאין סוף גרסאות והסך הכל מכרה סוני כ 200 מיליון מכשירים ב 30 השנים מאז הצגתו לשוק.

מכשיר הווקמן, אחד מאבותיו של נגן ה MP3 של ימינו, היה ממבשרי המהפכה שאיפשרה למשתמשים לשמוע מוזיקה בתנועה ובאופן דיסקרטי, מהפכה שעם התבססות פורמט המוזיקה הדיגיטלית שינה את פני תעשיית המוזיקה והרגלי ההאזנה של הציבור.

הכתבה המקורית ב־CNN

סוכני אפ.בי.איי וסי.איי.איי נשלחו למוזיאון לרענן כישורי חקירה[עריכת קוד מקור]

סוכנים של הסוכנויות הפדרליות האמריקאות סי.איי.איי ואפ.בי.איי וחוקרים של משטרת ניו יורק נכחו בשיעורים מיוחדים של היסטוריה של האמנות שנערכו במוזיאון המטרופוליטן לאמנות שבניו יורק. הקורס נשא את השם "אמנות האבחנה" ונערך במטרה לחדד את יכולתם של המשתתפים לתאר את מראה זירות האירוע והאירועים בהם הם נתקלים בעבודתם יום יום.

הקורס שפותח עבור סטודנטים לרפואה על ידי היסטוריונים של האמנות הותאם גם לצרכים משטרתיים לבקשת האקדמיה המשטרתית של ניו יורק. המרצים בקורס ציינו כי החוקרים המשתתפים הציגו תכונות של מבקרי אמנות מצוינים בזכות כישורי ההתבוננות שפיתחו בעבודתם, ולעיתים הבחינו בפרטים שנעלמו מעיני חוקרי האמנות. הסטודנטים מצדם ציינו כי הקורס נתן בידם כלים והדגים את היתרונות שבחשיבה יוצרת.

הכתבה המקורית במהדורה המקוונת של ה"טלגרף"