פורטל:היסטוריה/ספריית ויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספר ויקיפדיה הוא אוסף של ערכים בוויקיפדיה שניתן לשמור בקלות במספר פורמטים דיגיטליים או שניתן להזמינו כספר מודפס. כל הפקת ספר כוללת את הגרסאות העדכניות ביותר של הערכים (בעת ההורדה או ההזמנה). האפשרות הושקה בסוף 2007 כגרסת בטא ובמהלך 2008 החלה להיות זמינה באתרי ויקימדיה השונים.

בוויקיפדיה העברית לעת־עתה ישנם 0 ספרי ויקיפדיה בנושאי היסטוריה, אשר הופקו על ידי ויקיפדים וגם אתם יכולים לערוך. להלן יופיעו מבחר ספרים המתחלפים באופן תדיר, המהווים רק חלק קטן מכלל הספרים הקיימים בוויקיפדיה העברית.

מלחמת האזרחים האמריקנית

מלחמת האזרחים האמריקנית הייתה מלחמת אזרחים שהתרחשה בארצות הברית בשנים 1861 – 1865. 11 מדינות בדרום ארצות הברית, שתמכו בעבדות, הכריזו על פרישה מארצות הברית והקימו את קונפדרציית המדינות של אמריקה, הידועה יותר בשמה המקוצר "הקונפדרציה". בין המניעים למלחמה היו הפערים הכלכליים בין 25 המדינות המוכרות בשמן המקוצר "האיחוד", שהיו בעלות אוכלוסייה רבה יותר ותעשייה מפותחת לבין מדינות הדרום. לאחר ארבע שנים של לחימה קשה ועקובה מדם (שרובה התרחשה בדרומה של ארצות הברית), נכנעה הקונפדרציה והעבדות בוטלה בכל רחבי ארצות הברית. הבעיות שהובילו למלחמה נפתרו רק בתקופת השיקום בסוף המלחמה שארכה 14 שנים בין 1863 ל-1877.

מלחמת האזרחים האמריקנית הייתה אחת ה"מלחמות הטכנולוגיות" הראשונות. התרגול במלחמה כוללת, שפותח על ידי גנרל צבא האיחוד ויליאם שרמן בג'ורג'יה, מלחמת החפירות שנערכה סביב פטרסבורג (וירג'יניה) בישרו את אופי מלחמת העולם הראשונה ביבשת אירופה כחצי מאה לאחר מכן. מלחמת האזרחים האמריקנית נותרה המלחמה הקטלנית ביותר בתולדות ארצות הברית, עם כ-620,000 חיילים חללים ומספר לא ידוע של אבדות בקרב האוכלוסייה האזרחית.

מלחמת האזרחים האמריקנית

אוסף ספרי ויקיפדיה נבחרים בתחום ההיסטוריה

כלל ספרי ויקיפדיה בתחום ההיסטוריה