פושקש אקדמיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פושקש אקדמיה
Puskás Ferenc Labdarugó Akadémia
מידע כללי
תאריך ייסוד 2005
אצטדיון פנצ'ו ארנה
(תכולה: 3,816)
מאמן זולט הורניאק
ליגה ליגת העל ההונגרית
https://www.pfla.hu/
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית

פושקש אקדמיההונגרית: Puskás Akadémia FC) היא קבוצת בת של קבוצת פהרוואר. הקבוצה נקראת על שמו של הכדורגלן ההונגרי פרנץ פושקש.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה במטרה לשמש אקדמיית שחקנים עבור קבוצת פהרוואר, וכן להנציח את זכרו של פרנץ פושקאש גדול שחקני הונגריה בכל הזמנים.

בשנת 2014 נחתם חוזה שיתוף פעולה עם איגוד הכדורגל של מונגוליה. כתוצאה מכך מספר כדורגלנים צעירים מונוגלים הגיעו לאימוני המועדון. גנבאיאר גנבולד שהתאמן במסגרת זו בהמשך היה כדורגלן מונגולי הראשון שנחתם במועדון כדורגל אירופי.

ב-22 בדצמבר 2016, מונה אטילה פינטר למאמן הראשי של המועדון. ב-21 במאי 2017, זכה המועדון באליפות הליגה השנייה לעונת 17–2016 וחזר לליגה הראשונה.

עונת 2020/21 המועדון סיים במקום השני ולכן קיבל זכות לשחק בעונת 2021/2022 בליגה האזורית. הוו סיים את השתתפותו בשלב המוקדמות השני.

גביע פושקאש-סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גביע פושקאש-סוזוקי הוא טורניר כדורגל בינלאומי שנוסד על ידי המועדון וחברת סוזוקי בשנת 2008. במטרה להנציח את זכרו של פושקאש. הטורניר מיועד לקבוצות עד גיל 17. קבוצת בודפשט הונבד זכתה בגביע 5 פעמים. בכל שנה משתתפים בתחרות עד 6 קבוצות. בשנת 2021 קבוצת "פושקש אקדמיה" זכתה בתחרות בפעם ראשונה.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליגה ההונגרית השנייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פושקש אקדמיה בוויקישיתוף