פסטיבל הסרטים השחורים בסן דייגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פסטיבל הסרטים השחורים בסן דייגו
מיקום הטקס סן דייגו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.sdbff.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסטיבל הסרטים השחורים בסן דייגו הוא אחד מהפסטיבלים השחורים הגדולים בארצות הברית. הוא נוסדה בשנת 2003 בשם פסטיבל הסרטים נואר, והוא מתקיים מדי שנה בסן דייגו שבדרום קליפורניה, במטרה להכיר בסרטים ובהפקות אפריקאיות-אמריקאיות. המוטו של הפסטיבל הוא "זרקור על קולנוע אפריקאי-אמריקאי ושל התפוצה האפריקאית".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסטיבל הסרטים השחורים בסן דייגו, שהיה ידוע במקור פסטיבל הסרטים נואר, החל בשנת 2003 בחדר בית מלון בGaslamp Quarter. הוקרנו אז שלושה סרטים, והשתתפו כ-20 אנשים.[1] ב-2006 שונה השם של הפסטיבל, כי המארגנים הבינו שנוצר בלבול עם "פילם נואר". עד ל-2011, הפסטיבל גדל לממדים לא צפויים, עם הקרנות של 120 סרטים ובין 15,000 ל-30,000 משתתפים. הפסטיבל הפך לאחד הפסטיבלים השחורים הגדולים ביותר בארצות הברית, ולאחד הפסטיבלים החשובים הנערכים בסן דייגו.

הפסטיבל נמשך ארבעה ימים, בהם מוקרנים סרטים במגוון קטגוריות, כולל: קומדיה, דרמה, סרטי תעודה, אנימציה, להט"ב, אימה, דת, זרים/התפוצה האפריקאית, סרטים קצרים, סרטים נבחרים, וקטעי וידאו ומוזיקה. כל פעם שהפסטיבל גדל, הוא עבר מקולנוע לקולנוע, עד שנערך במולטיפלקס. ב-2017 הפסטיבל נערך בשלושה בתי קולנוע שונים, והחל פיתוח של מרכז לקולנוע שחור, אשר בסופו של דבר יארח את הפסטיבל ויחזיק בארכיון קולנוע שחור.[2][3]

הפסטיבל, בראשותה של קארן ויליס, כולל פאנלים כחלק ממטרתו לקדם עשייה קולנועית במחוז סן דייגו.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tony Cooper (23 בינואר 2011). "San Diego Black Film Festival: Living Large". אורכב מ-המקור ב-26 בינואר 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Beth Wood (20 באפריל 2017). "San Diego Black Film Festival has new venues". San Diego Union-Tribune. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Beth Accomando (27 באפריל 2017). "San Diego Black Film Festival Celebrates 15th Year". KPBS. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Monique R. Brown (בנובמבר 1999). "Are you game for bid whist?". Black Enterprise. p. 208. {{cite news}}: (עזרה)