קרן ספרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספרה ניהול קרנותאנגלית: Sphera Fund Management) היא מנהלת קרנות הגידור הגדולה בישראל, המנהלת הון של כמיליארד וחצי דולר ב-7 קרנות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן ספרה הוקמה בשנת 2004 על ידי שלושה שותפים מייסדים - ישראל מור, דורון ברין[1] ורון סנטור. הקרן מתמחה באסטרטגיית השקעות מסוג לונג־שורט (מכירה בחסר) במניות של חברות ציבוריות בינוניות וגדולות, רובן ישראליות או בעלות זיקה לישראל. תחומי השקעות הקרן מגוונים וכוללים נדל"ן, טכנולוגיה, טלקום, אנרגיה, תעשייה, שירותים, פיננסים ועוד.

עם השנים התרחבה פעילות החברה, והוקמו 5 קרנות גידור נוספות:

קרן ספרה גלובל הלת'קר[2] (באנגלית: Sphera Global Healthcare) הוקמה בשנת 2007 בשותפות עם מורי ארקין. הקרן משקיעה במניות של חברות תרופות וביוטכנולוגיה גלובאליות על סמך מחקר אנליטי של צוות מדענים, רופאים ומומחי השקעות.

בשנת 2011 החלה לפעול קרן ספרה Small Cap. השקעות הקרן מתרכזות בחברות ישראליות קטנות ובינוניות, בעלות מאפייני שווי שוק נמוך יחסית, הנסחרות במדדי היתר בבורסה בתל אביב ומתומחרות בחסר לאור היעדר כיסוי אנליטי נרחב או סחירות נמוכה יותר בהשוואה למדדים המובילים בבורסה בתל אביב.

בשנת 2018 הוקמה קרן ספרה ביוטק, אף היא בשותפות עם מורי ארקין. הקרן מתמחה בהשקעות בחברות קטנות ובינוניות בתחום התרופות והביוטכנולוגיה, המאופיינות בחדשנות מדעית וטכנולוגית.

בשנת 2019 הוקמה קרן ספרה גלובל אקוויטי (Sphera Global Equity) הפועלת באסטרטגיות לונג-שורט ומשקיעה במניות של חברות גלובאליות, רובן אמריקאיות במגוון רחב של סקטורים עסקיים – תעשייה, טכנולוגיה, שירותים, טלקום, מדיה ועוד.

בשנת 2022 הוקמה קרן ספרה טק פאנד (Sphera Tech Fund) הפועלת באסטרטגיות לונג שורט ומשקיעה בחברות טכנולוגיה גלובאליות, בדגש על חברות ישראליות שהונפקו בארצות הברית.

תחומים נוספים:
בשנת 2021 הקימה ספרה קרן פרטית סגורה ראשונה – ספרה פארק־אין, קרן PE סגורה בתחום הנדל"ן המתמחה בחניונים.

ספרה מעסיקה כארבעים עובדים ומשרדיה ממוקמים בתל אביב וניו-יורק. בפברואר 2022 מונה אמיר לוי כשותף ומנכ"ל ספרה [3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]