שיחה:אברהם עופר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Politheory1983 בנושא דיווח שאורכב ב-25 בינואר 2023

ערך מעניין וראוי, אם כי העובדה שהנ"ל התאבד לאחר שנחשד בשחיתות (אשמה שמעולם לא הוכחה, וייתכן שאף הופרכה), נשמטה ממנו משום מה. אלמוג 8 יולי 2005 07:55 (UTC)

אלמוג, כאן אתה כותב "ייתכן שאף הופרכה", ובגוף הערך "לאחר מכן הוכחה חפותו". מה האמת?

במספר מקומות באינטרנט כתוב משפט בנוסח "אחרי התאבדותו הוכחה חפותו". לדעתי העניין לא הגיע מעולם לדיון בבית משפט,ומצאתי רמזים לכך שפרקליט מטעם המשפחה בדק את תיק החקירה שנגנז והוציא משם מסמכים המוכיחים את החפות. לא הצלחתי לברר את העובדות המדוייקות. מכל מקום - בחזקת חף היה בחייו, ובחזקת חף הוא במותו. המדובר באדם שחי ופעל בינינו, תרם לא מעט, ואף משפחתו חיה בינינו כיום. אם בנסיבות טרגיות כאלו אפשר לכתוב עליו מילה מקלה בערך אנציקלופדי כשלושים שנה לאחר המעשים - זו נטייתי. אלמוג 03:43, 13 יולי 2005 (UTC)
כל זמן שאין לנו מידע ברור, לדעתי יש להסתפק במשפט "לאחר התאבדותו נגנז התיק שנפתח כנגדו, והחשדות מעולם לא הוכחו בבית המשפט" - זה כל המידע הוודאי שיש בידינו, ולהוריד את "לאחר מכן הוכחה חפותו". דוד שי 04:01, 13 יולי 2005 (UTC)
שבתי ובדקתי את כל 159 האתרים בהם מופיעה התייחסות לפרשת עופר. רובם מתייחסים להפרכת אשמתו של עופר כעובדה. איני רואה סיבה מדוע הויקיפדיה תהיה יוצאת הדופן בעניין זה. אלמוג 04:17, 13 יולי 2005 (UTC)
נדמה לי שאתה מגזים בממצאיך. בדיקה בגוגל העלתה אתרים מעטים מאוד הטוענים כי אשמתו של עופר הופרכה, והם אינם נותנים כל אסמכתא לכך. מובן שאדם הוא בחזקת זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו, אך מכאן ועד למסקנה "הוכחה חפותו" ארוכה הדרך. איך הוכחה חפותו? האם החקירה נמשכה לאחר מותו? האם אחרים הודו בביצוע המעשים שיוחסו לו? האם הוכח שלא היו דברים מעולם? האם פרקליט המשפחה הוכיח, כדרכם של פרקליטים, שהמנוח היה אחד מל"ו צדיקים? הקביעה "הוכחה חפותו" צריכה להיות מבוססת, ולצערי לא מצאתי לכך ביסוס באתרי האינטרנט העוסקים בעניין. דוד שי 04:42, 13 יולי 2005 (UTC)

אלמוג, בלי התחשב מה אומרים האתרים, "הוכחה חפותו" הוא ייחוס אפשרי רק כאשר העניין נדון בבית משפט. בנוסף, בהתחשב בכך שהמשטרה חדלה לעסוק בנושא ובכך שאיש אינו מעוניין להלבין פני משפחתו ברבים, קל מאוד להבין מדוע אין הקמים ועוסקים בנסיון להוכיח אם ידו הייתה במעל. זכור כי גם מיקי אלבין או יעקב לוינסון מעולם לא הורשעו בבית משפט והם בחזקת חפים מפשע. מזכרוני האישי מן התקופה, גם לאמירה שלך שהמקרה שלו נתפש כ"טרגדיה אישית" אין באמת יסוד. זו נתפשה כשחיתות נוספת. רק אחרי מותו חדלו מלעסוק בשחיתות האישית שלו (אזכיר רק כי הזעם של עופר על "הבגידה" נבע בעיקר מכך שהחשד היה שהוא גנב מכספי חברה ציבורית לטובת מפלגתו, והוא חש כי חברי המפלגה שנהנתה מן הכספים אינם עומדים לצידו). אורי 10:58, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

אם לנקוט בלשון עדינה, כנראה שהעניין לא היה כל כך מובהק, אולם הספורט בכפר תבור נבנה בזכות העובדה שאף אחד לא היה מוכן באמצע שנות השמונים להנציח את זכרו, נראה לי שזה אומר משהו לפחות על היחס אליו. טרול רפאים 19:07, 3 אוגוסט 2005 (UTC)
בהתאם לאמור לעיל, הסרתי את המשפט "לאחר מכן הוכחה חפותו". מובן שאם אלמוג יביא הוכחות משכנעות לנכונות המשפט, אשמח להחזירו. דוד שי 19:45, 3 אוגוסט 2005 (UTC)
עניינו של עופר לא הגיע לדיון בבית משפט, מהסיבה הפשוטה שלא ניתן להעמיד לדין אדם לאחר מותו (אם כי יש תקדים אחד לפחות שהוגש ערעור, והתקבל, על הרשעתו של אדם לאחר שהוא התאבד אחרי שהורשע בערכאה נמוכה - המקרה של מנהל בי"ח בצפת ששכחתי את שמו). מכיוון שכך התיק נסגר, ואני מניח שהסיבה הרשמית היא "חוסר עניין לציבור". על פי העיקרון שאדם הוא חף מפשע עד שלא הורשע ע"י בית משפט, ניתן להגיד שעופר הוא חף מפשע מבחינת החוק, אבל לא ניתן להגיד שהוכחה חפותו.--ניצן 04:52, 25 ינואר 2006 (UTC)

יש כאן סתירה שאיש משום מה לא נתן עליה את הדעת... אברהם עופר נבחר לראשונה לכנסת השביעית, כלומר ב-1969, אז איך ייתכן שהוא יזם את החוק ב-1965? ואיך זה מתיישב עם העובדה שהחוק הופעל לראשונה בבחירות לכנסת השמינית ב-1973? כנראה שהנתון על שנת חקיקת החוק הוא שגוי, כי לא סביר שהוא יזם אותו לפני שהיה חבר כנסת...--ניצן 04:58, 25 ינואר 2006 (UTC)

רחובות ושכונות[עריכת קוד מקור]

"שמו של עופר זכה לרהביליטציה, וכיום נקראים ברחבי הארץ שכונות ורחובות על שמו" איפה הם אותם רחובות ושכונות?Hidro 16:51, 15 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

רהביליטציה[עריכת קוד מקור]

במקרה הזה, נכון יהיה לעברת ל"טיהור שם", או שיש למונח רהביליטציה משמעות משפטית בישראל שאין לה מונח עברי? --טוסטי 09:29, 3 בינואר 2007 (IST)תגובה

מפקד בסיס הים באילת[עריכת קוד מקור]

האם לחיל הים היה בסיס באילת לפני 1956? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:14, 26 ביולי 2013 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-25 בינואר 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

שכונת נווה עופר בבאר שבע נקראת על שמו של נווט חיל האויר, בן השכונה, עופר צידון (צודקביץ) ואין לה שום קשר לאברהם עופר

מתייג את כרסומת בנוגע לעריכה זו. לדברים שבדיווח יש אישור בפוסט הזה אבל כדאי למצוא להם מקור טוב יותר. מבחינת הזמנים גם יש הבדל בין מה שכתוב בפוסט ומה שכתוב בערך – לפי הפוסט השכונה היא ותיקה ונקראה על שם עופר צידון מייד אחרי מלחמת יום הכיפורים, ולפי הערך היא הוקמה אחרי 1983. פוליתיאורי - שיחה 00:02, 23 בינואר 2023 (IST)תגובה
לא הייתה תגובה, אז מחקתי את הכתוב על השכונה בבאר שבע, שכרגע הטענה לגביה היא לכל הפחות שנויה במחלוקת, אם לא שגויה. פוליתיאורי - שיחה 23:20, 24 בינואר 2023 (IST)תגובה