שיחה:אופרטור התנע הזוויתי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Saroad בנושא שם הערך

שם הערך[עריכת קוד מקור]

ראיתי שכותב הערך מתלבט לגבי שם הערך. אם הבנתי נכון הבעיה היא שיש שלושה סוגים של אופרטורי טנה זוויתי, ולכן הוא שוקל לההסיר את הידוע. אני חושב שבכזה מקרה עדיף להשאיר את הידוע. אם אחד מהם הוא נושא הערך המרכזי, והשאר הם נילוים אז עדיף ששם הערך יתיחס עליו (ובעתיד יאולי יכתבו ערכים על שני האחרים). אם הערך מתיחס לשלושתם במידה דומה, אז אני חושב שכדאי להחליף את שם הארך לצורת רבים.

הסתכלתי אצל האחות הגדולה. שם מופיע ידוע בגוף הערך. הידוע שם לא מופיע בכותרת אבל נרא לי שזה עינין לשוני: הוא גם לא מופיע בכותרות בדרך כלל (למשל באפרטורים האחרים), וגם לא מופיע המלה a/an כך שהוא גם לא מחוסר ידוע. ישר כוח. רמי (Aizenr) - שיחה 08:31, 15 במרץ 2023 (IST)תגובה

היי @Aizenr, תודה על התשובה המפורטת!
הערך עוסק בשלושה סוגי אופרטור תנע זוויתי: אורביטלי, ספיני וכולל. אפשר לטעון שאת אופרטור הספין מכסה הערך ספין ושאת אופרטור התנע הכולל מכסה הערך מקדמי קלבש-גורדן. במובן זה אפשר להגיד שאופרטור התנע הזוויתי האורביטלי הוא הנושא המרכזי של הערך והשאר נלווים לו. עם זאת, מכיוון שקיים בערך טקסט רב בנושאי האופרטור הספיני והכולל, כפי שקיים גם בערך המקביל באנגלית, אני לא מרגיש שזה בהכרח נכון.
אם רוצים לשמור על אחידות עם אופרטור המיקום ואופרטור התנע, אפשר לשמור את היידוע. אם מרגישים שהערך בעצם עוסק בעיקר באופרטור התנע הזוויתי האורביטלי, גם אז אפשר להשאיר את הידוע. לדעתי, אין כל-כך הרבה הבדל ובמקרה הגרוע ביותר אפשר לעשות הפנייה משם הערך ללא היידוע לשם הערך עם היידוע.
אני משאיר את הדיון פתוח. לי אין העדפה כללית לכאן או לכאן, והעליתי את הנושא מכיוון שהוא עלה בדיונים על אופרטור המיקום. מה שיוחלט מקובל עליי. Saroad - שיחה 14:22, 16 במרץ 2023 (IST)תגובה
כרגע אין אחידות בין שם הערך (המיודע) לתוכן הערך (לא מיודע). דג קטן - שיחה 12:06, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
תוקן Saroad - שיחה 17:56, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
היי, מצטרף לדיון קצת באיחור; אני לא יודע אם הוא כבר הוכרע או לא.
לדעתי נכון להשאיר את שם הערך מיודע. אמנם קיימים אופרטורים שונים תחת הקטגוריה הזו, אבל אני חושב שניתן עדיין להתייחס לכולם כסוגים, או כהצגות שונות, של אותו סוג של אופרטור, ולסוג הזה ניתן לקרוא אופרטור התנע הזויתי.
זה אולי דומה למצב שבו ניתן להתייחס לרכיבים החד-ממדיים של אופרטור המיקום התלת ממדי כ"אופרטורי מיקום" (לא מיודע), אבל הם עדיין שייכים כולם לאותו סוג, שניתן להגדיר כ"אופרטור המיקום" (מיודע), שהוא נושא הערך (ההוא). האנלוגיה לא מושלמת אבל אני מקווה שהכוונה ברורה.
בכל אופן, במידה והדיון כבר הוכרע לכאן או לכאן, סליחה על ההודעה המיותרת...
ותודה רבה @Saroad על ערך נוסף איכותי ומקיף! E L Yekutiel - שיחה 21:12, 21 במרץ 2023 (IST)תגובה
לא מיותר. הדיון לא הוכרע, אבל לא היתה סיבה להשאיר את הערך במרחב הטיוטה רק בגלל השם. בכל מקרה נראה שכרגע אין התנגדות לשם הנוכחי. פוליתיאורי - שיחה 04:18, 22 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה רבה @E L Yekutiel!
אני חושב שכרגע אפשר להשאר עם היידוע. אם למישהו יש התנגדות עזה לכך, אפשר לפתוח על זה דיון חדש כאן בדף השיחה. Saroad - שיחה 23:01, 31 במרץ 2023 (IDT)תגובה

הועבר מהדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה

מצב טיפול: הועבר

בהמשך לעבודתי על כתיבת ערכים בנושא מכניקת הקוונטים, כתבתי את הערך על אופרטורי התנע הזוויתי. אני מאמין שהערך מקיף וכולל את הנקודות החשובות בנוגע לנושא ומסתמך על מקורות אמינים.

הפעם, בניגוד לאופרטור המיקום ואופרטור התנע, לדעתי שם הערך צריך להיות ללא יידוע, כלומר אופרטור תנע זוויתי, שכן קיימים מספר אופרטורים בנושא. טעיתי בשם כשפתחתי את הערך.

אתייג ישר את נדב ס, Tshuva, hagay1000, רמי (ידע בסיסי), eman, Eyalweyalw, משה פרידמן, בנצי, E L Yekutiel, saroad, שלום אוריבעלי הידע בפיזיקה. שימו לב שבערך התייחסתי לאופרטור התנע הזוויתי האורביטלי, הספיני והכולל בערך אחד, כפי שגם עשו בויקיפדיה באנגלית.

אשמח להערותיכם ולהתרשמותכם. -- Saroad - שיחה 04:45, 15 במרץ 2023 (IST)תגובה

בנוגע לשם הערך, אם מישהו מעביר את הטיוטה, יש לבחון קודם את הדיון על השם בדף השיחה. פוליתיאורי - שיחה 18:25, 15 במרץ 2023 (IST)תגובה
בעקבות דף השיחה, הועבר לאופרטור התנע הזוויתי. פוליתיאורי - שיחה 18:05, 19 במרץ 2023 (IST)תגובה

סוף העברה