שיחה:אז'ן סי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אצלנו כתוב "תאריך הולדתו המדויק אינו ידוע", בויקי האנגלית הוא נולד ב-ב-20 בינואר, בויקי הצרפתית - ב-8 בפברואר, ובויקי הגרמנית - ב-10 בדצמבר. יש הסכמה כללית על השנה, 1804. בנסיבות אלה, אני רואה את הגישה בויקי העברית כאמינה מכולן. תחזקנה ידי בן הטבע על ערך נאה זה.דוד שי 04:44, 23 דצמ' 2004 (UTC)

יופי של ערך. אולי דובר צרפתית יואיל להעניק לנו תרגום של שמות הספרים? זה חסר... נדב 10:33, 23 דצמ' 2004 (UTC)

אגב, בכל המקורות שבדקתי, כולל הבריטניקה והעברית, כתוב שהוא היה רופא, בלי שום הסתייגות שש"ז 11:50, 23 דצמ' 2004 (UTC)

זיכרונות[עריכת קוד מקור]

הערך שפתח בן הטבע הזכיר לי נשכחות. נתקלתי באז'ן סו בהיותי בן 12 כשקראתי את חלקו הראשון של "היהודי הנודד" בעברית שלקחתי מספריית השאלה. הספר היה ספר עלילה מרתק, אבל לא הצלחתי למצוא את ההמשך (וגם איני בטוח שההמשך תורגם). שנים אחר כך מצאתי את הספר המלא מתורגם לאנגלית וכגדול הציפיות - גודל האכזבה. נראה לי שאחרי שהביא את גיבוריו למצבים שבלתי אפשרי לצאת מהם בשלום, ביצע הסופר "סלטו מורטלה" ספרותי ובפיתולים בלתי סבירים בעליל הצליח להביא את הסיפור לסוף טוב. זו כנראה אחת הסיבות שאנחנו מכירים היטב את אלכסנדר דיומא, אבל אף אחד כיום לא זוכר את אז'ן סו.

אביהו 18:23, 23 דצמ' 2004 (UTC)

לדעתי זה נובע מהשיטה של פרסום פרקים בהמשכים. בכל פרק שפרסם היה עליו לייצר מתח ודרמה, גם כשלא היו נדרשים לפי קו עלילה הגיוני, ולכן הסיפור שלו "מנופח" בעודף אירועים. בן הטבע 07:39, 26 דצמ' 2004 (UTC)

בן הטבע, מדוע ביטלת את הקישור לישועים? כמו כן התייחס להערה של שש"ז למעלה. דוד שי 06:57, 26 דצמ' 2004 (UTC)

בטעות לגבי הישועים.

ראה נא מה כותבת אריאנה מלמד בכתבתה: אבא שלו היה אחד הרופאים החביבים על נפוליאון, והוא קיווה לייסד שושלת, אלא שהילד התמרד, עזב את בית הספר בלי כל הכשרה לחיים ועלה על אנייה. הוא לא התבייש להציע את שרותיו הטובים כרופא, למרות שלא למד את המקצוע.

את הכתבה לא אני קישרתי לערך וגם לא ידעתי על קיומה. בכל אופן, בכל המקורות בהם נתקלתי, מסופר שלא סיים את לימודיו ובצי הצרפתי עבד ברפואה כסייע למנתח. מלבד זאת, איפה הערך שחיברתי ואיפה הערך בן כמה השורות שמופיע באנציקלופדיה העברית. נטלתי משם רק את שם הערך. אין בכלל מה להשוות מבחינת ההתייחסות.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 07:27, 26 דצמ' 2004 (UTC)

מה?! בעיית אמינות באנציקלופדיה העברית?! אני דורש שתוקם מיד ועדה בראשות שרת החינוך, שתוציא לאור גרסה סמכותית ואמינה של האנציקלופדיה העברית. הרי יש ילדים שקוראים את האנציקלופדיה הזו. אני, בכל אופן, משתמש בה מעכשיו רק לייבוש פרחים. דוד שי 08:08, 26 דצמ' 2004 (UTC)

ביום שישי ניגשתי לטמבור כדי לקנות דבק מגע. הכיסא איבד מחוסנו ופירקתיו כדי להרכיבו מחדש. עתה היה עליי להניח דבר מה כבד על המסעד והמשענת, והאנציקלופדיה העברית עשתה שימוש רב לשם כך. אך אל לנו לזלזל בה כבר עתה. ביליתי מאות ימים יחד איתה במיטה, והמון פעמים חשבתי עד כמה אני בר מזל שנולדתי לאחר שכבר הודפסה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 08:50, 26 דצמ' 2004 (UTC)

דורש שכתוב דחוף או מחיקה[עריכת קוד מקור]

"סיפוריו של סי הציגו לקורא את המעללים בעולם התחתון של פריז, עם הצצה חטופה לנעשה מחוץ להם. הוא הרעיף שבחים על האזרחים האמיצים שלחמו בשחיתות, והריע לאותם בודדים בשכבות הנמוכות של החברה שהחליטו להיאבק מתוך משכנות העוני בבעלי ההון המתעמרים בהם. סי לא הסתיר כלל וכלל את התעמולה שבצבצה מתוך עלילות סיפוריו, אלא הדגיש אותה ואת צדקתה ביתר שאת לנוכח האכזריות השלטת בעולם. כתיבתו ניחנה בדיאלוגים רבי עניין ובעלילה המצטיינת בתחושת מתח דרמטי מתגבר. סיפוריו, שהתאפיינו ברגשנות מוגזמת, משכו את לבו של הקורא אל מחוזות, שתמיד רצה להיות בהם, אך נעדר אומץ לבקר בהם בכוחותיו שלו. ביחד עם גיבוריו של סי, חווה הקורא את תחושת הסכנה והאימה שמלווה את הדמויות, אך לבסוף גם את חדוות הניצחון ואת כוחו של המוסר והצדק." תגידו, מה זה אמור להיות? זה בכלל מזכיר NPOV?! לא קראתי את אז'ן סי, אך רגשות כאלו הם מטבעם סובייקטיביים. גם כן מומלץ. נוי - שיחה 21:48, 14 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

מאד נסחפת בהערה זו. דב ט. - שיחה 21:52, 14 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
ייתכן שנסחפתי בניסוח, אך אני מתעקש על העקרון. אני מניח שעצבנותי נובעת מכך שזו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בערכים שבהם חריגה חריפה מנקודת מבט נייטרלית שלעולם לא תתאפשר בערכים על יוצרים/יצירות מימינו. נוי - שיחה 22:06, 14 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה[עריכת קוד מקור]

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה מתקיימת כאן. לעיון הויקיפדים. ‏Danny-w00:19, 3 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]