שיחה:אינטליגנציה בבעלי חיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת 141.226.123.248 בנושא משוב מ-5 במאי 2018
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 16 במרץ - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 16 במרץ - סדרה 2

הפסקה הראשונה מסורבלת ולא מנוסחת על פי הסטנדרט... יש מתנדבים? F

מישהו מכיר בע"ח חירשים?

דולפינים[עריכת קוד מקור]

בעניין הניסוי שהוכיח תקשורת פנימית ע"י שפה מורכבת ,לא מצויין האם במחיצה הייתה בלתי חדירה לאור. בנוסף ,מחיצות מסוג זה יוצרות הפרעות נוראיות בשידור גלי קול מתחת למים. -מישהו מכיר?

כמו כן ,עניין הסימביוזה עם הדייגים היה כתוב בצורה מאוד מסורבלת ו,שלא ניתן היה להבין ממנה את מהות הקשר. -תיקנתי זאת. --Blondy שיחה 13:54, 19 ינואר 2006 (UTC)

שימפנזה[עריכת קוד מקור]

במאמר מוזכר שימפנזה בלשון זכר. זה לא בלשון נקבה? Matanel11111 - שיחה 11:55, 6 באפריל 2012 (IDT)תגובה

תרנגול הבית[עריכת קוד מקור]

למה להפנות לערך מורחב? אני חושב שפשוט יותר להעתיק את הפסקה: "מחקר שנערך בשנת 2005, מצא כי תרנגולת הבית מסוגלת להפגין שליטה עצמית בציפייה לתגמול מאוחר יותר. על התרנגולות נערך ניסוי דומה למבחן המרשמלו - מהתרנגולות נדרש ללחוץ על כפתור על מנת לקבל מזון. תרנגולת שהייתה מוכנה לחכות 2–3 שניות לפני שלחצה, קיבלה כמות קטנה של אוכל. תרנגולת שחיכתה 22 שניות, קיבלה כמות גדולה הרבה יותר. בכתשעים אחוז מהפעמים, התרנגולות העדיפו לחכות. תפיסה מרחבית נטען כי תרנגולות מבינות קביעות אובייקט כלומר שהן מחפשות עצם במקום בו נראה לאחרונה בלי לראות אותו, תוצאות סותרות הושגו במחקרים בשאלה אם תרנגולות מסוגלות לחזות מיקום של עצם נע כשהוא יוצא משדה הראייה. התפיסה המרחבית נלמדת ומשתפרת כשהתרנגולת נחשפת לגירויים חזותיים בשבועות החיים הראשונים. המידע הסביבתי מעובד בצידו הימני של ההיפוקמפוס ולכן התרנגולת לומדת טוב יותר על סביבתה ממידע הנקלט בעין שמאל. אינטליגנציה חברתית ניסוי שנערך באוניברסיטת בריסטול בבריטניה תוך שימוש במכשירי הדמיה, מצא כי תרנגולות מסוגלות להפגין אמפתיה כלפי תרנגולות אחרות וכלפי אפרוחיהן, וכי הן מגלות רמות מתח גבוהות יותר כאשר אפרוחיהן במצוקה. במהלך הניסויים התברר לחוקרים, שכל התרנגולות הראו באופן ברור תגובה גופנית והתנהגותית של עקה, כמו עליית טמפרטורת הגוף והערנות, הגברת קצב הלב וקריאות תקשורתיות, בתגובה למצוקת אפרוחיהן. במחקר בריטי נוסף לא נמצאו ראיות לכך שלתרנגולות יש העדפה לשכנותיהן בלול, העשויה ללמד על קשרי חברות ביניהן." (או חלק ממנה...).

משוב מ-5 במאי 2018[עריכת קוד מקור]

לא רק שיש ספק, אלא שהטענה "הפער בין האינטליגנציה של הפחות באנשים לזו של החכם בבעלי החיים הוא עצום" היא בגדר קשקוש חסר תוחלת שלא ראוי שתופיע בויקיפדיה. 141.226.123.248 03:07, 5 במאי 2018 (IDT)תגובה