שיחה:בובה (אי)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Playmobil111 בנושא קשר תמוה לתקרית ולה

קשר תמוה לתקרית ולה[עריכת קוד מקור]

קראתי קצת על תקרית ולה בויקיפדיה ולא ברור לי מה הקשר בין האי בובה לתקרית ולה. הקשר לתקרית מופיע לכל אורך ההיסטוריה של הערך הזה בעברית והולך די אחורה באנגלית, אבל בעיני הוא מפוקפק למדי. הקשר היחיד המפורט שמצאתי בויקי העברית או האנגלית בין האי לתקרית ולה הוא בויקי באנגלית, בערך של האי בובה באנגלית (Bouvet_Island) (ולא בערך של תקרית ולה באנגלית):. הנה מה שכתוב שם:

The Vela incident took place on 22 September 1979, on or above the sea between Bouvetøya and Prince Edward Islands, when the American Vela Hotel satellite 6911 registered an unexplained double flash. This observation has been variously interpreted as a meteor, or instrumentation glitch, but most independent assessments conclude it was an undeclared joint nuclear test carried out by South Africa and Israel.

1 מבין 4 המקורות לפסקה הזאת זמין לי,וזה המאמר ב Middle East Policy, (קישור). שם לא רק שאין כל אזכור לאי בשמו הנורבגי או האנגלי, אלא אף האזור המשוער שמאוזכר שם (לפי אחת הועדות) הוא בין אי הנסיך אדוארד לאי מריון שסמוך אליו, אזור מצומצם בהרבה שלא קרוב לבובה. למישהו יש גישה לספרים שמאוזכרים שם ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Bouvet_Island#cite_ref-Hersh-1991_27-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Bouvet_Island#cite_ref-Rhodes-2011_28-0

(אני מתעלם בכוונה ממדריך לונלי פלנט, מקווה שברור למה.)

אולי דרור יודע  ?

Playmobil111 - שיחה 14:31, 19 במרץ 2023 (IST)תגובה