שיחה:בית דגן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם ישנם סימוכין לטענה שבית דגן שוכנת על שרידי יישוב פלישתי בשם בית דגון? עד כמה שאני יודע,בית דגון הוא לא שם יישוב אלא שם למקדש בו עבדו את האל דגון. כראיה,בית דגון באשדוד ובבית שאן וכן מקום נוסף בשם בית דגון בנחלת שבט אשר,שנמצאת בכלל בגליל. לידיעתי אין גם שום ממצא ארכיאולוגי בבית דגן שתומך בטענה הזו. אבקש מהעורכים להוריד את הטעות עד לקבלת הוכחה.

"השם "בית דגון" היה נפוץ וכמה מקומות נקראו כך – דפוס מוכר בעבר כדוגמת בית לחם, אפרת, גלגל וכו' ואפילו היום: ערוער, בית לחם, טירה, טייבה וגם בית דג'ן שוכן בסמוך לשכם.
בית דגון מוזכרת לראשונה בכתובת רעמסס השלישי בצורת "בית דקן", ואילו בכתובת האשורית של סנחריב שכבש את האזור – היא כבר מוזכרת בשמה המקראי. הביזנטים קראו למקום "כפר דגון" כשבאותה העת אכלסו את המקום שומרונים וכך היה עד המאה ה-10."
מתוך הקישור שבערך. מקווה שזה מספק אותך ולא צריך לאתר את הכתובות.‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 16:04, 16 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה

לא, זה לא מספק. כל שנאמר פה לא נשען על סימוכין משום מקום. זה כמו להגיד שבתקופת התורה הכירו את משפחת הלוייתנים כי מסופר על יונה הנביא שנבלע ע"י לוייתן. ואתה יודע מה? גם אם הביזנטים קראו למקום כפר דגון והמצרים קראו למקום בית דקן,עדיין אין פה שום הוכחה לטענה שנטענת בערך,והיא שבמקום היה מקדש לאל דגון בתקופת הפלישתים. שוב,אין לכך שום הוכחה. גם את הכתובות של המצרים והביזנטים אין כאן. הדבר היחיד שמוכח בקשר לאיזור הוא הכפר הערבי ששכן היכן שבית דגן ממוקמת היום.

כתיבה לא אינצקלופדית[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול להסביר לי מי בודק את הערכים בויקיפדיה ונותן להם אישור? באמת שאין לי מושג, אני חדש בתור משתמש פעיל כאן. בתאור העיירה בית דגן כאמור מתואר עליה שהיא ״היישוב בית דגן הפך ליישוב פורח, אטרקטיבי במרכז הארץ, ובו אוכלוסייה מגוונת.״ כל כך ברור שזו עריכה של אדם שיש לו אינטרס שאנשים יגורו במקום, משמע איזה שהוא קשר לעירייה, למדינה או לקבלן שבונה דירות שמה. לחילופין יכול להיות שזה תושב שמנסה לפאר את המקום בו הוא גר. זו כתיבה מטעה ולחלוטין לא מקצועית, לא ראיתי שכותבים כך על תל אביב או ירושלים אלא לא מעט בישובים קטנים שכנראה לא מקפידים על טוהר המידות בערכיהן, אולי בגלל מחסור בכוח אדם. מקווה שאקבל תשובה ושזה יצוץ למישהו כאן איך שהוא. Imond - שיחה 21:00, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבית דגן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:59, 9 בנובמבר 2022 (IST)תגובה