שיחה:גאלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש בעיה עם הערך. השפה הגאלית היא כמובן שפת הגאלים, תושביה הקדומים של צרפת, צפון איטליה ודרום בלגיה של היום. השפה המתוארת בערך היא גאלית סקוטית ולדעתי יש להעביר את הערך מקום. גילגמש 05:44, 13 דצמ' 2004 (UTC)

אם כבר אז צריך לפצל את הערך, לא? אני אבדוק ואתקן היום. תודה... Pixie

היי גילגמש. מהבירור שעשיתי, אין כזו שפה, "גאלית", הקשורה לצרפת. באתר של האתנולוג, מקור מהימן בהחלט, אין אזכור לה. http://www.ethnologue.com/web.asp (ודווקא יש שם שפות שנכחדו).

גם במילון ראובן אלקלעי, עוד מקור שאני מכבד, כתוב ש-Gallic ו-Gaulic זה "שייך לצרפת העתיקה או של ימינו", אבל אין אזכור לשפה כזו.

בוויקי האנגלית כתוב ש"גאלי" זו מילה כללית ל"צרפתי", אך לא בהכרח מצרפת, כמו ש"היספני" זו מילה כללית ל"ספרדי", אך לא בהכרח מספרד.

אולי הקלטים הקדומים בצרפת בעצם דיברו גלית, השפה הקלטית הנידונה במאמר שלי? הצרפתית עצמה התפתחה מלטינית, כידוע, ואין לה קשר לשפה הקדומה בה דיברו בצרפת.

מה שאני מציע זה לכתוב ערך חדש, "גאלים", ולספר על העם הקדום בצרפת. מה דעתך?

Pixie

בודאי שאין קשר לצרפת. פשוט גאליה הקדומה היתה בשטחה של צרפת המודרנית אבל הקשר בינהם הוא בערך כמו הקשר בין האשורים לעירקים של היום. הגאלים הם חלק מהעם הקלטי, אשר ישב באיים הבריטיים, ספרד, פורטוגל, צרפת, חלקים מאיטליה, חלקים מבלגיה ועוד. הקלטים הגיעו עד אסיה הקטנה ויסדו שם מדינה הנקראת "גלטיה". מכאן נובע שיש הרבה ניבים של קלטית (לפעמים קוראים לה גאלית וזהו מקור הבלבול) הניבים הקיימים הם קלטית אירית, קלטית סקוטית וכו'. מקווה שהסברתי. אם יש שאלות נוספות את מוזמן לשאול. גילגמש 21:33, 13 דצמ' 2004 (UTC)