שיחה:החטא הקדמון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 10 בדצמבר - סדרה 1
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 10 בדצמבר - סדרה 1

הפן הנוצרי בחטא הקדמון[עריכת קוד מקור]

החט הקדמון הוא מושג יהודי לא פחות אם לא יותר מנוצרי, שכן היהדות מבוססת אך ורק על התנ"ך ואילו הנצרות מבוססת גם על הברית החדשה. לא ברור לי למה כותב ערך זה החליט לסקר דווקא את הצד הנוצרי בערך ולא את הצד היהודי שלא פחות חשוב.

"דוגמה לכך ניתנת בעשרת הדברות, שם מוזכר המשפט "כבד את אביך ואימך". על פי פירושים שונים, הסיבה לכך שהאב מוזכר לפני האם היא בשל חטאה הראשון של האישה". מעולם לא שמעתי על פירוש זה או דומה לו, אם לא יביאו ראייה לדבר אני עתיד למחוק משפט זה. בברכה Shayakir 05:16, 27 מרץ 2005 (UTC)

גם אני למדתי את הפירוש הזה. Scarlight 11:59, 27 מרץ 2005 (UTC)
ראייה לדבר ז"א מראה מקום למפרש לדוגמא: פירוש רש"י על הפסוק וכולי ..ראיה בנוסח שמעתי על הפירוש (אם כל הכבוד) אינה קבילה. בברכה Shayakir 16:19, 27 מרץ 2005 (UTC)
אני יודע, רק חשבתי שיעזור אם אציין את זה... כנראה שלא. Scarlight 18:05, 27 מרץ 2005 (UTC)

תיקנתי את הערך[עריכת קוד מקור]

כל מה שהיה כתוב פה היה קשקושים. לא ברור לי מי כתב את השטויות שהיו פה. המושג הוא נוצרי מעיקרו, למרות שיש לו גם שימוש (מושאל) אצלנ, וב'חטא עץ הדעת' אפשר להתייחס לפן היהודי של העניין. בכל מקרה עדיין יש צורך בפיתוח והרחבה של המושג.

יש לי שאלה מהו האידיאל המרכזי של הנצרות וכיצד הוא בא ליידי ביטוי בחיי הנזירות ובסקראמנטים?


שמעתי ממקורות שונים שמושג "החטא הקדמון" במשמעותו הנוצרית מתייחס בכלל לקיום יחסי מין, כאשר הדגש הוא על יחסי מין שאינם במסגרת נישואים (ללא קשר לניאוף). האם זה נכון?

יש לי מושג[עריכת קוד מקור]

בגלי צה"ל יש פינה בשם "יש לי מושג" כל יום בהפסקת בפרסומות של חדשות ערוץ 2 בערך בשמונה ועשרים בערב. זו אמורה להיות פינה של מושגים ביהדות ומורשת ישראל. אתמול דיברו שם על החטא הקדמון. האם הניסוח הזה "החטא הקדמון" קיים בספרי קודש יהודיים או שהוא נכנס לשיח היהודי רק בעת החדשה? --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • ל' בשבט ה'תשס"ח • 12:47, 6 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]