שיחה:הסוויטה התזמורתית השנייה בסי מינור של באך

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Jab-jab בנושא ככה להעביר??

לוויקיפדים מנוסים[עריכת קוד מקור]

אם מישהו יכול לתקן את הערת השוליים השניה כדי שתצא נורמלית (שבאה אחרי המילה "קתן" שהיא קישור אדום), אני אשמח מאוד. Jab-jab - שיחה 10:37, 9 ביוני 2009 (IDT)תגובה

יש לא מעט טעויות בערך.[עריכת קוד מקור]

1. יש התייחסויות רבות לכך שפרק מסוים הוא "איטי" או "מהיר". אבל לאמיתו של דבר כמעט ואין ציוני טמפו ביצירה. החלק השלישי של האוברטורה מצוין כ-Lentement, אבל בשאר האוברטורה אין ציון טמפו, ולפיכך יש מגוון רב של פרשנויות בביצועים השונים, שמבוססות בעיקר על ציון המשקל. הפולונז גם הוא lentement בתפקיד הקונטינואו, אבל "מודרטו א סטקטו" בתפקיד החליל. הייתי משמיט את כל ההתייחסויות למהירות בערך, למעט ציוני הטמפו של באך. לומר על המינואט ש"הילוכו יחסית מתון" זו סתם פרשנות. אין לכך שום עדות בתווים.

2. ה"דובל" בזמן הבארוק הוא פשוט וריאציה. אין שום קשר למספר הקולות.

3. האלמנט הכי חשוב ובולט לעין של הסרבאנד אינו מוזכר: זהו קאנון מדויק בקווינטה בין הסופרן והבאס. אשר לעובדה שזהו "הפרק האיטי ביותר ביצירה" ראה הערה קודמת. יש ביצועים שמנגנים אותו בקצב נמרץ למדי (מה שמאפשר לשמוע בבירור את הקאנון, שהולך לאיבוד בביצוע איטי). על פי המקורות הכתובים מהתקופה סרבאנד ב-3/4 הוא בטמפו מתון ולא איטי. סרבאנדים איטיים כתובים בדרך כלל ב-3/2.

4. באך כמעט ולא השתמש בפולונז? יש לו שניים או שלושה פולונזים בסוויטות לצ'מבלו, יש את הפולאקה מהברנדנבורגי הראשון, ויש לו כמה וכמה פולונזים בקנטטות (למשל, האריה Fünfzig Thaler barres Geld מקנטטת האיכרים).

5. בבאדינרי החליל והכינור הראשון מנגנים בהטרופוניה, כלומר מכפילים זה את זה "בערך" - החליל מנגן גרסה מקושטת של קו הכינור הראשון. לא מדויק לומר שזהו סולו עצמאי לחלוטין, כמו בפרקים האחרים.

6. הרונדו הוא ריקוד גאבוט - עוד עובדה בסיסית שנשמטה. ודווקא יש שם couplet אחד שהוא כן סולני עבור החליל (באיזור תיבה 32 ואילך).

7. לגבי הפוגה, יש לציין את המרכיבים הבסיסיים של ז'אנר הקונצ'רטו פוגה: קטעי הטוטי הם פוגאליים, קטעי הסולו לא. גם לא ברור לי איך הגעת למסקנה ש"כל קטע סולו נשאר בסולם שהביא אליו הרפרן שלפניו". בדיוק להיפך - דווקא הרפרנים מתחילים ונגמרים בדרך כלל באותו הסולם. הסולו הראשון מתחיל בסי מינור ונגמר ברה מז'ור. השני מתחיל ברה מז'ור ונגמר במי מינור. הסולו השלישי מתחיל במי מינור, וחוזר (אחרי שני קטעי טוטי קצרצרים, שניהם במי מינור) לסי מינור.

זה נהדר, אשמח אם תתקן! מוטב שאתה תעשה זאת מאשר אני, כי ייתכן שהתיקון שלי ישמיט או יעוות את ההערות הנכונות שלך. Jab-jab - שיחה 11:14, 9 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אז א. , היום אני פוגש את מריה ואת רייצ', ומסתבר שהיא טוענת ש"אתה מציק לי בוויקיפדיה" :) זה לא כזה נורא, תיקנתי לפי הבנתי. אפשר לנסות לשכנע אותך לחזור, או שזה לא יקרה? Jab-jab - שיחה 01:11, 26 ביולי 2009 (IDT)תגובה

ככה להעביר??[עריכת קוד מקור]

בלי שום אזהרה מוקדמת? בוויקיפדיה העברית נהוג לתת כותרות בצורה אחרת. ולראיה, כל הערכים בנושאי יצירות שיש כאן... מה גם שמספור שלה ניתן הרבה יותר מאוחר, ואין לו שום משמעות, לסולם יש. Jab-jab - שיחה 20:03, 21 באוקטובר 2010 (IST)תגובה