שיחה:הפשיטה על דייפ/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הפשיטה על דייפ[עריכת קוד מקור]

הועבר מרשימת ההמתנה למומלצים • עודד (Damzow)שיחה!For King and Country‏ • 17:13, 13 ביוני 2010 (IDT)

ערך מעולה של אלמוג על מבצע כיבוש הנמל בעיר הצפון-צרפתית דייפ. הערך מפרט בבהירות ובטוב טעם את תכנון המבצע, עובר להתקפה, לכישלון, ולאבידות, ומסיים בהערכת תוצאות הפשיטה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:02, 30 במאי 2010 (IDT)

בשעה טובה הערך מומלץ. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:03, 23 ביוני 2010 (IDT)

הסרה: הפשיטה על דייפ[עריכת קוד מקור]

ראו דיון מרשימת ההמתנה ערן - שיחה 08:01, 30 באוגוסט 2013 (IDT)

לאחר בחינה מעמיקה של הערך והשוואתו לערך האנגלי אני מגיע למסקנה שהוא לא עומד בסטנדרטים המודרניים של ויקי. הערך נכתב על ידי פומפה לפני שלוש שנים ועמד בהצלחה בביקורת העמיתים בתקופתו. יחד עם זאת, מאז הכללים הוחמרו. הערך לוקה בחסר בתחומים הבאים:

אין פירוט ראוי של הכוחות הלוחמים. על פי ספירת יחידות יוצא שכוח הפשיטה הורכב מדיביזיה שלמה ועוד כמה גדודי קומנדו בצירוף רגימנט טנקים: לפי זה מדובר לפחות משהו כמו 15,000 חיילים בכוח הפשיטה לבדו. עיון בערך האנגלי חושף את מקור ההבדל: הדיביזיה הקנדית כללה למעשה רק חטיבה שלמה אחת. החטיבות האחרות היו בתקן חסר, כשאחת מהן כללה רק כמה פלוגות. יש הבדלים גם במספר כלי השיט. יתרה מכך, אין תיאור נאות של חופי הנחיתה (אפשר להשוות לערך האנגלי) ואין פרק קריאה נוספת. אמנם הערך בר תיקון, אך היות שאין לי כוונה לתקנו ופומפה פרש מכתיבה בוויקי, אני מציע להסיר את ההמלצה, אלא אם מישהו מוכן לטפל בזה. גילגמש שיחה 17:18, 2 באוגוסט 2013 (IDT)

הוחלט להסיר ערן - שיחה 19:25, 9 בספטמבר 2013 (IST)