לדלג לתוכן

שיחה:השתלת איברים/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת ברק שושני בנושא השתלת איברים

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/ארכיון 1 12:45, 20 באפריל 2008 (IDT)
  • אני ממליץ בחום על ערך מענין שנכתב ע"י Shayakir. גילגמש שיחה
  • בעד. ערך רציני ביותר ח"ח דליק כלבלב 11:24, 3 מרץ 2005 (UTC)
  • נגד, בינתיים. חסרים המון דברים חשובים: איכות חיי החולה לאחר ההשתלה (לפי הבנתי אורך החיים ההמוצע לאחר השתלת לב הוא שלוש שנים; לא כדאי לציין זאת?), איך משנעים איברים אל מקום הניתוח, איך מנוהלים מרכזי חיפוש האיברים, סטטיסטיקות קצת יותר מקיפות, עוד קצת על דחיית הגוף את האיבר (הבעיה המרכזית בכל העניין; לא הושם מספיק דגש), וכן על כרטיס תורם האיברים של אדי (לינק לאתר שלהם לא מספיק). --Pixie 17:43, 3 מרץ 2005 (UTC)
  • אשתדל לענות על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון(ולא בהכרח לפי הסדר)...ערך זה הוא ערך כללי על נושא השתלות איברים וכך ניסיתי לשמור אותו. בוודאי שחסרים בו הרבה דברים חשובים שלא נכללו במאמר (אני יכול לחשוב על עוד כמה מלבד אלה שציינת ), ולהערותייך אשיב כי: תוחלת חיי המושתל לאחר הניתוח ..נתון זה צריך להיכלל בכל סוג של השתלה בפני עצמה שהרי לא דין השתלת לב-ריאה כדין השתלת כליה וכן על דחיית הגוף את האיבר נושא זה הוזכר בקצרה בערך אך בהחלט צריך הרחבה, אך הרחבה זו צריכה לעשות תחת הערך ציקלוספורין.

לגבי סטטיסטיקות מקיפות יותר...נו טוב אני לא חסיד גדול שלהם ובפרט אחרי שהצלבתי מידע בין מקורות "רשמיים" גיליתי סתירות בנתונים (ומעט הנתונים היבשים שהכנסתי השתמשתי בפתרון אלגנטי שאני קורא לו כף הפלא ...ז"א כ-100 אנשים וכולי ) לגבי שינוע איברים ומרכזי חיפוש אתה מוזמן להוסיף זה הרי כל היופי בויקיפדיה ולגבי "כרטיס אדי" כן הרחבתי מעבר ללינק (ראה נתונים של אחוז התורמים בארץ..מה עוד חסר לגביו.. אדי באומנות? או אדי בהיסטוריה?...) ועוד קצת לסיום אני מקווה שכפי שציינתי בהתחלה שערך זה הוא רק פתח והקדמה להרחבה גדולה של הנושא החשוב הזה בברכה Shayakir 22:13, 3 מרץ 2005 (UTC)

הוסף

השתלת איברים[עריכת קוד מקור]

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון[עריכת קוד מקור]

הערך איננו מתאים להיות ערך מומלץ. למרות הפירוט שקיים בנושא ההלכתי, החלק הרפואי מצומצם ביותר - וזה הרי העיקר. הפיכת הערך לערך שבאמת ראוי להיות מומלץ הינה משימה רחבת היקף, ואי אפשר לבצע אותה על רגל אחת. עם כל הצער והכאב - הערך מועלה להצבעה להסרת "ערך מומלץ". ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 17:55, 12/08/2008 י"א באב ה'תשס"ח

הצבעה[עריכת קוד מקור]

ההמלצה הוסרה