שיחה:התנסות מקצועית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Roei Duani

שלום רב, לדעתי יש לשנות את שם הערך להתנסות מעשית. לא חלים יחסי עובד-מעסיק מאחר שהסטודנטים לא מוגדרים כעובדים והם אינם מקבלים שכר, לכן הגדרת הערך כעבודה מעשית מטעה ואינה נכון.

Roei Duani - שיחה 15:37, 5 בפברואר 2015 (IST)תגובה

כך השם המקובל. למילה עבודה מספר פירושים. יש להבחין בין עבודה (כלכלה) ובין שוק העבודה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 01:52, 6 בפברואר 2015 (IST)תגובה

לא מצאתי סימוכין מספיק חזקים שכך מקובל. אדרבא, ככל שהדבר יקרא בויקיפדיה, כך הדבר יהפוך למקובל ואל לנו להטעות. תרגום practicum במילון מורפיקס מביא את התוצאה הבאה: "תוכנית התנסות מודרכת, תרגול מעשי" המילה עבודה אינה מוזכרת לצערי מספר מוסדות אקדמיים משתמשים במונח השגוי ואינם מודעים להשלכות שעלולות לצוץ.

נכון שיש פירושים שונים למילה עבודה, אך בערך זה הדבר אקוטי. הסיבה לכך היא בעיקר משפטית אך לענ"ד גם בלשנית; התמחות ללא שכר היא אסורה לפי חוק. כל עבודה ללא שכר אסורה, גם אם נוסיף את המילה מעשית והפירוש למילה עבודה יהיה אחר במקרה הזה. פרקטיקום הוא חוקי בגלל שיש כללים ברורים שהוא מהווה חלק בלתי נפרד מהליך ההכשרה המקצועית, והוא ללא המרכיב "עבודה". תנאים לדוגמה: משך זמן מוגבל, הסטודנטים מקבלים נ"ז אקדמית עבורו, הגוף הקולט מספק חונך רשמי אשר מספק חו"ד, הסטודנטים נדרשים למלא דו"ח המבוסס על כלים אקדמיים כדי לחקור את הגוף הקולט ואת תקופת ההתנסות. ייתכנו כמובן תנאים נוספים המבדילים את הפרקטיקום מהתמחות או מ"עבודה", מעשית או לאו.

שאלה למחשבה, מה האדם ההדיוט מבין כאשר הוא שומע "עבודה מעשית"? האם הוא מבין שמדובר בתהליך למידה ללא שכר, או שמא "התנסות מקצועית" מתאימה יותר במקרה זה?

(Roei Duani - שיחה 10:16, 8 בפברואר 2015 (IST))תגובה