שיחה:ואסה (אונייה)/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Daniel Ventura בנושא ואסה (אונייה)

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 21:49, 2 בינואר 2009 (IST)

ואסה (אונייה)[עריכת קוד מקור]

הועבר מרשימת ההמתנה. ירוןשיחה 15:16, 26 בדצמבר 2008 (IST)

ערך רחב יריעה על אוניית מערכה שבדית שטבעה בשיוט הראשון, נמשתה ושוחזרה, פרי עמלו של משתמש:שמחה. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • כ"ב בכסלו ה'תשס"ט • 13:50, 19 בדצמבר 2008 (IST)

מתכבד להיות הראשון בעדעודד (Damzow)שיחה 15:45, 26 בדצמבר 2008 (IST)
  1. "אשנבי התותחים היו פתוחים והתותחים בעמדות ירי, מוכנים לירות מטח כבוד לכשתעזוב האונייה את סטוקהולם. סוף סוף יצאה האונייה לדרכה." ו""ואסה" טבעה לנוכח קהל בן מאות אם לא אלפים, מרביתם פשוטי עם מסטוקהולם, שבאו לחזות בהפלגתה של האונייה הגדולה. בקהל נמצאו גם שגרירים זרים, שריגלו למעשה לטובת אויבותיה של שבדיה ובעלות בריתה כאחד. גם הם צפו באסון."

מלבד זאת יש משפטים בעייתים רבים בערך:

  1. "טביעתה של "ואסה" הייתה אסון כלכלי; עלות האונייה הייתה למעלה מ-40,000 ריקסדלר, נטל עצום עבור מדינה קטנה כמו שבדיה" - המספר 40 אלף חסר כל משמעות אם לא מוסיפים בכמה כסף מדובר בסטנדרטים של ימינו. אחרת באותו האופן אפשר לשים שם כל מספר אחר.
  2. "שיטות החילוץ של כלי שיט טבועים בראשית המאה ה-17 היו פרימיטיביות לאין שיעור יותר משבימינו" - זה לא ברור מאליו?
  3. הפיסקה על חילוצה של הספינה מתחיל במשפט: ""ואסה" נמשתה בשיטה פשוטה יחסית". לאחר משפט זה מופיע פירוט ארוך המתאר את דרך חילוצה של הספינה שנראה רחוק מאוד מלהיות פשוט כפי שנטען.

זו רק רשימה חלקית. יש הרבה בעיות אחרות בערך, כמו מחסור חמור בקישורים פנימים, בעיות תקלדת, ומקורות שנראה כאילו הם הועתקו בשלמותם מהערך באנגלית בלי שנבדקו. מעבר לכך אני מסכים עם הבקשה לקצר את פיסקת הפתיח. לדעתי לערך יש פוטנציאל טוב להיות מומלץ, אך לא במצבו הנוכחי. יורי - שיחה 21:56, 27 בדצמבר 2008 (IST)

הוסף